Toto Wolff se obává, že tento víkend double ze Silverstone nezopakují. Okruh nedaleko Budapešti podle něj bude nahrávat soupeřům - zejména Red Bullu.
"Byl to výjimečný den dojet před našimi přáteli a kolegy z Brackley a z Brixworthu na prvním a druhém místě," vzpomíná Wolff na poslední Velkou cenu Británie. "Nyní budeme v Budapešti čelit úplně jiné výzvě. Tento okruh k nám v posledních dvou letech nebyl moc příznivý a hraje do karet našim soupeřům."
A konkrétně si vybírá Red Bull, jenž se dotáhl na Ferrari a v Silverstone jej výkonnostně dokonce předčil: "Například Red Bull je autem, které dobře funguje tehdy, když vysoký odpor není tak moc penalizován jak na jiných typech tratí."
Mercedesu se zde v novodobé turboéře ještě zvítězit nepovedlo (v roce 2014 ho porazil Red Bull, loni Ferrari). Co tedy bude potřebovat k tomu, aby zde konečně uspěl? "Budeme muset být bezchybní, abychom byli na této trati na špici. Navíc se dostáváme do období, kdy se věci ještě více komplikují určitými velkými rozhodnutími, které je třeba přijmout."
Týmy se již musí více zaměřovat na vozy pro příští rok, kdy dojde ke změnám technických pravidel: "Každý týden musíme analyzovat, kolik zdrojů přesuneme na projekt pro rok 2017, jde však o náročné vyvažování. Některé týmy zastavily vývoj pro auta 2016 velmi brzy - možná už v únoru, kdy se současnými vozy vyrazily na trať.
"To jim poskytuje výhodu, protože učební křivka je na počátku velmi prudká. Pokud zaostáváte o pár týdnů, můžete se propadnout více dozadu. Možná jsme uprostřed letošní bitvy, tvrdá práce však teprve začíná," upozorňuje Wolff na zvýšené úsilí v továrnách.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.