Toto Wolff se obává, že tento víkend double ze Silverstone nezopakují. Okruh nedaleko Budapešti podle něj bude nahrávat soupeřům - zejména Red Bullu.
"Byl to výjimečný den dojet před našimi přáteli a kolegy z Brackley a z Brixworthu na prvním a druhém místě," vzpomíná Wolff na poslední Velkou cenu Británie. "Nyní budeme v Budapešti čelit úplně jiné výzvě. Tento okruh k nám v posledních dvou letech nebyl moc příznivý a hraje do karet našim soupeřům."
A konkrétně si vybírá Red Bull, jenž se dotáhl na Ferrari a v Silverstone jej výkonnostně dokonce předčil: "Například Red Bull je autem, které dobře funguje tehdy, když vysoký odpor není tak moc penalizován jak na jiných typech tratí."
Mercedesu se zde v novodobé turboéře ještě zvítězit nepovedlo (v roce 2014 ho porazil Red Bull, loni Ferrari). Co tedy bude potřebovat k tomu, aby zde konečně uspěl? "Budeme muset být bezchybní, abychom byli na této trati na špici. Navíc se dostáváme do období, kdy se věci ještě více komplikují určitými velkými rozhodnutími, které je třeba přijmout."
Týmy se již musí více zaměřovat na vozy pro příští rok, kdy dojde ke změnám technických pravidel: "Každý týden musíme analyzovat, kolik zdrojů přesuneme na projekt pro rok 2017, jde však o náročné vyvažování. Některé týmy zastavily vývoj pro auta 2016 velmi brzy - možná už v únoru, kdy se současnými vozy vyrazily na trať.
"To jim poskytuje výhodu, protože učební křivka je na počátku velmi prudká. Pokud zaostáváte o pár týdnů, můžete se propadnout více dozadu. Možná jsme uprostřed letošní bitvy, tvrdá práce však teprve začíná," upozorňuje Wolff na zvýšené úsilí v továrnách.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.