Sebastian Vettel se domnívá, že kvůli změnám technických pravidel již piloti ve Formuli 1 nebudou muset šetřit palivem, protože vozy budou pomalejší na rovinkách, ale rychlejší v zatáčkách.
Monoposty budou příští rok vypadat agresivněji - obují širší pneumatiky a nasadí nižší, ale širší křídla. Tento přístup povede ke zvýšení přítlaku i mechanické přilnavosti, a tudíž i k výraznému zrychlení časů na kolo. A protože dojde i ke zvýšení palivového limitu na 105 kg pro závod, podle Vettela bychom již nemuseli slýchávat hlášky o nutnosti šetřit benzín.
"Čím rychlejší auto, tím lepší. Nemyslím si, že by na současných vozech bylo něco špatného kromě toho, že jsme v závodech a také v časech na kolo bývali rychlejší. V tomto ohledu trochu ztrácíme. Když tedy příští rok zrychlíme, tak to bude skvělé," popisuje pilot Ferrari při propagační akci Shellu v Anglii.
"Z pohledu řízení budeme mít příští rok více přilnavosti a přítlaku. To ale znamená více odporu na rovinkách, proto maximální rychlosti o něco klesnou. Spotřeba paliva by mohla s vyšším odporem stoupnout, ale zároveň budete rychlejší v zatáčkách, takže to bude zajímavé sledovat, jak se to promítne do toho, co budeme muset v autě dělat - jestli stále budeme muset šetřit palivo, nebo budeme jezdit celý závod naplno," pokračuje Vettel.
Protože se od příštího roku ruší žetonový systém omezení vývoje motorů, tak se pro dodavatele paliv podle manažera Shellu Guye Lovetta otevře velký prostor pro výrazné zvýšení výkonu. Loni například Shell pro Ferrari postupně vyvinul pět nových směsí paliva, které přinesly v časech na kolo zrychlení o půl sekundy. Mercedes za podobné přínosy chválí svého technologického partnera Petronas.
To jen dokresluje na potenciál dodavatelů paliv, kteří mohou skutečně způsobit rozdíly ve výkonnosti týmů. "[Nová pravidla] nám díky zrušení systému žetonů poskytují větší příležitost. Vývoj motorů je otevřenější a totéž platí pro paliva. Můžeme být tedy otevřenější a důležité je co nejvíce využít náš uzavřený vztah s Ferrari a hlavně vyvinout ten nejlepší balík. Z pohledu paliva to nemusí nezbytně měnit to, jak funguje, zkrátka nám to poskytuje větší příležitost," tvrdí Lovett.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“