Sebastian Vettel se domnívá, že kvůli změnám technických pravidel již piloti ve Formuli 1 nebudou muset šetřit palivem, protože vozy budou pomalejší na rovinkách, ale rychlejší v zatáčkách.
Monoposty budou příští rok vypadat agresivněji - obují širší pneumatiky a nasadí nižší, ale širší křídla. Tento přístup povede ke zvýšení přítlaku i mechanické přilnavosti, a tudíž i k výraznému zrychlení časů na kolo. A protože dojde i ke zvýšení palivového limitu na 105 kg pro závod, podle Vettela bychom již nemuseli slýchávat hlášky o nutnosti šetřit benzín.
"Čím rychlejší auto, tím lepší. Nemyslím si, že by na současných vozech bylo něco špatného kromě toho, že jsme v závodech a také v časech na kolo bývali rychlejší. V tomto ohledu trochu ztrácíme. Když tedy příští rok zrychlíme, tak to bude skvělé," popisuje pilot Ferrari při propagační akci Shellu v Anglii.
"Z pohledu řízení budeme mít příští rok více přilnavosti a přítlaku. To ale znamená více odporu na rovinkách, proto maximální rychlosti o něco klesnou. Spotřeba paliva by mohla s vyšším odporem stoupnout, ale zároveň budete rychlejší v zatáčkách, takže to bude zajímavé sledovat, jak se to promítne do toho, co budeme muset v autě dělat - jestli stále budeme muset šetřit palivo, nebo budeme jezdit celý závod naplno," pokračuje Vettel.
Protože se od příštího roku ruší žetonový systém omezení vývoje motorů, tak se pro dodavatele paliv podle manažera Shellu Guye Lovetta otevře velký prostor pro výrazné zvýšení výkonu. Loni například Shell pro Ferrari postupně vyvinul pět nových směsí paliva, které přinesly v časech na kolo zrychlení o půl sekundy. Mercedes za podobné přínosy chválí svého technologického partnera Petronas.
To jen dokresluje na potenciál dodavatelů paliv, kteří mohou skutečně způsobit rozdíly ve výkonnosti týmů. "[Nová pravidla] nám díky zrušení systému žetonů poskytují větší příležitost. Vývoj motorů je otevřenější a totéž platí pro paliva. Můžeme být tedy otevřenější a důležité je co nejvíce využít náš uzavřený vztah s Ferrari a hlavně vyvinout ten nejlepší balík. Z pohledu paliva to nemusí nezbytně měnit to, jak funguje, zkrátka nám to poskytuje větší příležitost," tvrdí Lovett.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.