Fernando Alonso svému týmu pevně věří: McLaren poháněný Hondou má podle něj nejvyšší šanci ze všech týmů na to, že porazí dominantní Mercedes, který má nakročeno k zisku třetího titulu v řadě za sebou.
McLaren se sice v letošní sezóně zlepšil, se ziskem 24 bodů (o tři méně než za celý loňský rok) v prvních osmi závodech je mezi týmy až sedmý, v posledních dvou podnicích se však do první desítky nedostal.
Na rovinkách stále doplácí zejména na deficit motoru, který byl dobře patrný v Montrealu i v Baku, to však důvěru Alonsa nenarušuje. Podobně jako jeho šéf Ron Dennis uvádí, že McLaren má nejvyšší šanci na to, aby ukončil kralování Mercedesu.
"Jsou víkendy, kdy jsme konkurenceschopní, a víkendy, kdy se trápíme s dlouhými rovinkami, které bolí. Myslím, že obecně si tým vede dobře. Po Mercedesu někdo musí vést v tomto sportu, a když se podíváte na všechny ostatní týmy a výrobce, tak si nemyslím, že je pro budoucnost někdo v lepší pozici než McLaren - Honda. Stále zbývá ujít velký kus cesty, nikdo však podle mě neodvádí lepší práci než my," uvádí Alonso.
Jeho týmový kolega Button si přivezl určité povzbuzení i z Baku, kde dojel až jedenáctý se ztrátou 1:44 min poté, co Španělský jezdec musel kvůli poruše převodovky odstoupit.
"My jsme na voze o hodně snížili přítlak a auto se v zatáčkách stále chovalo dobře, což je pozitivní. Musíme se zlepšit všude, myslím si ale, že Baku pro nás bylo kvůli té opravdu dlouhé rovince asi tou nejhorší tratí," říká Button.
"Nešlo o strašný výsledek - nebodovali jsme, mohli jsme si ale odnést spoustu dobrých informací. Příští závod [v Rakousku] bude vyrovnanější. Trať je zvláštní, ale bude to vyrovnanější. Měla by nám více vyhovovat," věří britský pilot McLarenu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.