Fernando Alonso svému týmu pevně věří: McLaren poháněný Hondou má podle něj nejvyšší šanci ze všech týmů na to, že porazí dominantní Mercedes, který má nakročeno k zisku třetího titulu v řadě za sebou.
McLaren se sice v letošní sezóně zlepšil, se ziskem 24 bodů (o tři méně než za celý loňský rok) v prvních osmi závodech je mezi týmy až sedmý, v posledních dvou podnicích se však do první desítky nedostal.
Na rovinkách stále doplácí zejména na deficit motoru, který byl dobře patrný v Montrealu i v Baku, to však důvěru Alonsa nenarušuje. Podobně jako jeho šéf Ron Dennis uvádí, že McLaren má nejvyšší šanci na to, aby ukončil kralování Mercedesu.
"Jsou víkendy, kdy jsme konkurenceschopní, a víkendy, kdy se trápíme s dlouhými rovinkami, které bolí. Myslím, že obecně si tým vede dobře. Po Mercedesu někdo musí vést v tomto sportu, a když se podíváte na všechny ostatní týmy a výrobce, tak si nemyslím, že je pro budoucnost někdo v lepší pozici než McLaren - Honda. Stále zbývá ujít velký kus cesty, nikdo však podle mě neodvádí lepší práci než my," uvádí Alonso.
Jeho týmový kolega Button si přivezl určité povzbuzení i z Baku, kde dojel až jedenáctý se ztrátou 1:44 min poté, co Španělský jezdec musel kvůli poruše převodovky odstoupit.
"My jsme na voze o hodně snížili přítlak a auto se v zatáčkách stále chovalo dobře, což je pozitivní. Musíme se zlepšit všude, myslím si ale, že Baku pro nás bylo kvůli té opravdu dlouhé rovince asi tou nejhorší tratí," říká Button.
"Nešlo o strašný výsledek - nebodovali jsme, mohli jsme si ale odnést spoustu dobrých informací. Příští závod [v Rakousku] bude vyrovnanější. Trať je zvláštní, ale bude to vyrovnanější. Měla by nám více vyhovovat," věří britský pilot McLarenu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.