Jensonovi Buttonovi a některým dalším pilotům se nelíbí bezpečnostní standardy nového městského okruhu v Baku.
"Je to jako bychom se v určitých oblastech vraceli zpět, netuším proč. Možná se předpokládalo, že se na okruhu bude jezdit obráceně. Je to škoda, protože jeho velká část je dobrá. Podíváte se na věci a všechno to vypadá dobře," uvádí Button po první prohlídce trati, kterou upravoval Hermann Tilke.
"Líbí se mi rozvržení. Myslím, že v určitých místech je vzrušující, ale jsou tam zkrátka některé věci, které by potřebovaly dořešit. Jsem si jistý, že Charlie [Whiting] se mě zeptá, proč jsi nejdříve nepromluvil se mnou. Ale na to jsem neměl šanci a stejně už podle mě nic nezmění," pokračuje v kritice Button.
Nelíbí se mu některé únikové zóny, na což upozorňoval i Nico Rosberg, či některá úzká místa, kde zkrátka F1 bude muset doufat, že se v nich žádné auto nepokazí a nezůstane tam stát.
"Nelíbí se mi několik zatáček. Tak usilovně pracujeme na bezpečnosti, neustále vylepšujeme okruhy, a pak dorazíme sem a zatáčky 3, 7 a 14 nemají vůbec žádnou únikovou zónu. Zatáčka č. 7 má tři Tecpro bariéry a pak betonovou zeď na okraji dráhy. Ale opravdu s tím moc nenaděláte, protože tam stojí v cestě budova," kroutí hlavou pilot McLarenu.
"Je to fakt škoda. Snad provedli své testy. Monako také nemá moc únikových zón, jenže tohle je vysokorychlostní městský okruh. Není jako Monako... pokud tam dojde k nehodě, pak půjde o problém," tvrdí Button.
"V bezpečnosti jsme urazili velký kus cesty, vylepšili jsme ji, a některé problémy, které jsme měli v minulosti, tady stále jsou. V některých zatáčkách to tak nevypadá, ale možná se mýlím," dodává Brit.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.