Jensonovi Buttonovi a některým dalším pilotům se nelíbí bezpečnostní standardy nového městského okruhu v Baku.
"Je to jako bychom se v určitých oblastech vraceli zpět, netuším proč. Možná se předpokládalo, že se na okruhu bude jezdit obráceně. Je to škoda, protože jeho velká část je dobrá. Podíváte se na věci a všechno to vypadá dobře," uvádí Button po první prohlídce trati, kterou upravoval Hermann Tilke.
"Líbí se mi rozvržení. Myslím, že v určitých místech je vzrušující, ale jsou tam zkrátka některé věci, které by potřebovaly dořešit. Jsem si jistý, že Charlie [Whiting] se mě zeptá, proč jsi nejdříve nepromluvil se mnou. Ale na to jsem neměl šanci a stejně už podle mě nic nezmění," pokračuje v kritice Button.
Nelíbí se mu některé únikové zóny, na což upozorňoval i Nico Rosberg, či některá úzká místa, kde zkrátka F1 bude muset doufat, že se v nich žádné auto nepokazí a nezůstane tam stát.
"Nelíbí se mi několik zatáček. Tak usilovně pracujeme na bezpečnosti, neustále vylepšujeme okruhy, a pak dorazíme sem a zatáčky 3, 7 a 14 nemají vůbec žádnou únikovou zónu. Zatáčka č. 7 má tři Tecpro bariéry a pak betonovou zeď na okraji dráhy. Ale opravdu s tím moc nenaděláte, protože tam stojí v cestě budova," kroutí hlavou pilot McLarenu.
"Je to fakt škoda. Snad provedli své testy. Monako také nemá moc únikových zón, jenže tohle je vysokorychlostní městský okruh. Není jako Monako... pokud tam dojde k nehodě, pak půjde o problém," tvrdí Button.
"V bezpečnosti jsme urazili velký kus cesty, vylepšili jsme ji, a některé problémy, které jsme měli v minulosti, tady stále jsou. V některých zatáčkách to tak nevypadá, ale možná se mýlím," dodává Brit.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.