Jensonovi Buttonovi a některým dalším pilotům se nelíbí bezpečnostní standardy nového městského okruhu v Baku.
"Je to jako bychom se v určitých oblastech vraceli zpět, netuším proč. Možná se předpokládalo, že se na okruhu bude jezdit obráceně. Je to škoda, protože jeho velká část je dobrá. Podíváte se na věci a všechno to vypadá dobře," uvádí Button po první prohlídce trati, kterou upravoval Hermann Tilke.
"Líbí se mi rozvržení. Myslím, že v určitých místech je vzrušující, ale jsou tam zkrátka některé věci, které by potřebovaly dořešit. Jsem si jistý, že Charlie [Whiting] se mě zeptá, proč jsi nejdříve nepromluvil se mnou. Ale na to jsem neměl šanci a stejně už podle mě nic nezmění," pokračuje v kritice Button.
Nelíbí se mu některé únikové zóny, na což upozorňoval i Nico Rosberg, či některá úzká místa, kde zkrátka F1 bude muset doufat, že se v nich žádné auto nepokazí a nezůstane tam stát.
"Nelíbí se mi několik zatáček. Tak usilovně pracujeme na bezpečnosti, neustále vylepšujeme okruhy, a pak dorazíme sem a zatáčky 3, 7 a 14 nemají vůbec žádnou únikovou zónu. Zatáčka č. 7 má tři Tecpro bariéry a pak betonovou zeď na okraji dráhy. Ale opravdu s tím moc nenaděláte, protože tam stojí v cestě budova," kroutí hlavou pilot McLarenu.
"Je to fakt škoda. Snad provedli své testy. Monako také nemá moc únikových zón, jenže tohle je vysokorychlostní městský okruh. Není jako Monako... pokud tam dojde k nehodě, pak půjde o problém," tvrdí Button.
"V bezpečnosti jsme urazili velký kus cesty, vylepšili jsme ji, a některé problémy, které jsme měli v minulosti, tady stále jsou. V některých zatáčkách to tak nevypadá, ale možná se mýlím," dodává Brit.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.