Pirelli tvrdí, že šetření týkající se práce s tlaky pneumatik vede k mnohem přehlednější situaci, byť si na něj mnohé F1 týmy stěžují.
Kvůli podezření na to, že některé stáje používají triky, jež jim umožňují obcházet kontrolu vyšších startovních tlaků a během jízdy je snížit, je Mezinárodní automobilová federace požádala, aby od Velké ceny Monaka zaznamenávaly veškerá data týkající se pneumatik. Ta jsou posílána přes standardní CAN (řídicí síť) kabel k analýze na standardní datový záznamník FIA.
Týmy však nesou nelibě omezení v podobě letošních vyšších startovních tlaků a jejich monitoringu. "Je to zklamání, že musíme mít něco takového. Jsem si jistý tím, že bychom se všichni rádi vrátili k volnějším tlakům pneumatik, které více odpovídaly způsobu, jak dostat z pneumatik maximální výkonnost, abychom nemuseli tím vším procházet," stěžuje si například technický ředitel Renaultu Bob Bell.
Ředitel Pirelli Marco Tronchetti Provera však tvrdí, že rozšíření monitoringu vyšších tlaků pneumatik je pro Formuli 1 užitečné: "Stanovujeme limity. Pokud jsou limity respektovány, pak je na týmech, aby si hráli svou hru způsobem, jakým chtějí."
"To, co jsme v poslední době dosáhli, je přidání transparentnosti v tlacích a odklonu kol také během závodu, protože situace se neustále mění. To přispívá k většímu bezpečí všech. Poskytujeme rozpětí. V rámci tohoto rozpětí mohou všichni upravovat své vozy dle libosti. To je naše povinnost, ale pro její plnění potřebujeme řádné informace," vysvětluje zástupce Pirelli.
"Myslím si, že se to hodně zlepšilo. Vždy ale můžete odvádět lepší práci. Musíme pokračovat v analýze toho, co můžeme společně udělat. Domnívám se však, že s FIA a FOM dochází ke správné spolupráci, proto jsme nyní spokojení," dodává Provera.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?