Pirelli tvrdí, že šetření týkající se práce s tlaky pneumatik vede k mnohem přehlednější situaci, byť si na něj mnohé F1 týmy stěžují.
Kvůli podezření na to, že některé stáje používají triky, jež jim umožňují obcházet kontrolu vyšších startovních tlaků a během jízdy je snížit, je Mezinárodní automobilová federace požádala, aby od Velké ceny Monaka zaznamenávaly veškerá data týkající se pneumatik. Ta jsou posílána přes standardní CAN (řídicí síť) kabel k analýze na standardní datový záznamník FIA.
Týmy však nesou nelibě omezení v podobě letošních vyšších startovních tlaků a jejich monitoringu. "Je to zklamání, že musíme mít něco takového. Jsem si jistý tím, že bychom se všichni rádi vrátili k volnějším tlakům pneumatik, které více odpovídaly způsobu, jak dostat z pneumatik maximální výkonnost, abychom nemuseli tím vším procházet," stěžuje si například technický ředitel Renaultu Bob Bell.
Ředitel Pirelli Marco Tronchetti Provera však tvrdí, že rozšíření monitoringu vyšších tlaků pneumatik je pro Formuli 1 užitečné: "Stanovujeme limity. Pokud jsou limity respektovány, pak je na týmech, aby si hráli svou hru způsobem, jakým chtějí."
"To, co jsme v poslední době dosáhli, je přidání transparentnosti v tlacích a odklonu kol také během závodu, protože situace se neustále mění. To přispívá k většímu bezpečí všech. Poskytujeme rozpětí. V rámci tohoto rozpětí mohou všichni upravovat své vozy dle libosti. To je naše povinnost, ale pro její plnění potřebujeme řádné informace," vysvětluje zástupce Pirelli.
"Myslím si, že se to hodně zlepšilo. Vždy ale můžete odvádět lepší práci. Musíme pokračovat v analýze toho, co můžeme společně udělat. Domnívám se však, že s FIA a FOM dochází ke správné spolupráci, proto jsme nyní spokojení," dodává Provera.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.