Dalo se očekávat, že kolize Mercedesů, které "nepřežily" čtvrtou zatáčku Circuit de Catalunya bude široce komentována, stejně jako se předvídalo, že vedení stáje s třícípou hvězdou ve znaku nebude zrovna štědré na informace.
Situace je možná jasná - po průjezdu třetí zatáčky, z níž měl Hamilton evidentně plynulejší výjezd, přišel na krátké rovince před čtvrtou zatáčkou pokus o útok po vnitřní straně. Rosberg se přemístil stejným směrem a krátké poskakování po trávě způsobilo otočení Lewisova vozu a náraz do vpředu jedoucího Nicova mercedsu.
Zatímco Niki Lauda prohlásil, že svůj díl viny vidí v Hamiltonovi kvůli jeho přílišné agresivitě, šéf týmu Toto Wolff zachoval zdrženlivější tvář a prohlásil, že bude nejdřív shlédnout více záznamů z incidentu, aby bylo možné si udělat lepší úsudek.
"Myslím, že analyzovat tento incident bude obtížné, je to složitá situace. Rozhodně nepůjde o jednoznačný verdikt, takže bych v této fázi nechtěl nikoho obviňovat," prohlásil Wolff poté, co opustil motorhome Mercedesu po krátkém rozhovoru s oběma piloty.
Na otázku ohledně Laudova výroku Wolff odvětil: "Niki má z hlediska bývalého pilota své stanovisko. Jde o jeho instinkty a je férové, že se o ně podělil. Ale když se podíváte na všechna data a proberete to s piloty, možná to bude jinak. Jak už jsem řekl, je to krajně obtížná situace. Oba piloti jsou pěkně naštvaná, protože vědí o úsilí celého týmu. Oni na to mají svůj náhled, než o tom s nimi budeme opět mluvit, musíme si celou situaci prohlédnout, ověřit si data a postarat se, aby se za žádných okolností stalo v budoucnu něco podobného."
Piloti mají vztekHlavní příčinou rozladěnosti až naštvání obou pilotů je především značná bodová ztráta - Hamilton díky tomuto incidentu klesl v celkovém hodnocení na třetí místo, což se mu už hodně dlouho nestalo.
"Jsou pochopitelně podráždění, nejen na sebe, ale také kvůli týmu. Už se oba za vzniklou situaci omluvili. Ztratili jsme možné týmové double a 43 bodů do Poháru konstruktérů, ale i snahu týmu, kterou do každého vozu a motoru vložil," popisuje náladu v týmu Wolff.
Nicméně si Toto Wolff myslí, že se Mercedes s tímto malérem vyrovná podstatně lépe než s incidentem, který se stal v roce 2014 při Grand Prix Belgie. Tehdy Rosberg předním křídlem při souboji na konci rovinky Kemmel před zatáčkou Les Combes zavadil o Hamiltonovou pneumatiku a způsobil mu defekt. "Stalo se něco podobného jako ve Spa-Francorchamps, ale od té doby jsme jako tým vyzráli a vyrostli. Víme, že se v určité fázi něco podobného prostě může znovu stát," tvrdí Wolff.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.