Dalo se očekávat, že kolize Mercedesů, které "nepřežily" čtvrtou zatáčku Circuit de Catalunya bude široce komentována, stejně jako se předvídalo, že vedení stáje s třícípou hvězdou ve znaku nebude zrovna štědré na informace.
Situace je možná jasná - po průjezdu třetí zatáčky, z níž měl Hamilton evidentně plynulejší výjezd, přišel na krátké rovince před čtvrtou zatáčkou pokus o útok po vnitřní straně. Rosberg se přemístil stejným směrem a krátké poskakování po trávě způsobilo otočení Lewisova vozu a náraz do vpředu jedoucího Nicova mercedsu.
Zatímco Niki Lauda prohlásil, že svůj díl viny vidí v Hamiltonovi kvůli jeho přílišné agresivitě, šéf týmu Toto Wolff zachoval zdrženlivější tvář a prohlásil, že bude nejdřív shlédnout více záznamů z incidentu, aby bylo možné si udělat lepší úsudek.
"Myslím, že analyzovat tento incident bude obtížné, je to složitá situace. Rozhodně nepůjde o jednoznačný verdikt, takže bych v této fázi nechtěl nikoho obviňovat," prohlásil Wolff poté, co opustil motorhome Mercedesu po krátkém rozhovoru s oběma piloty.
Na otázku ohledně Laudova výroku Wolff odvětil: "Niki má z hlediska bývalého pilota své stanovisko. Jde o jeho instinkty a je férové, že se o ně podělil. Ale když se podíváte na všechna data a proberete to s piloty, možná to bude jinak. Jak už jsem řekl, je to krajně obtížná situace. Oba piloti jsou pěkně naštvaná, protože vědí o úsilí celého týmu. Oni na to mají svůj náhled, než o tom s nimi budeme opět mluvit, musíme si celou situaci prohlédnout, ověřit si data a postarat se, aby se za žádných okolností stalo v budoucnu něco podobného."
Piloti mají vztekHlavní příčinou rozladěnosti až naštvání obou pilotů je především značná bodová ztráta - Hamilton díky tomuto incidentu klesl v celkovém hodnocení na třetí místo, což se mu už hodně dlouho nestalo.
"Jsou pochopitelně podráždění, nejen na sebe, ale také kvůli týmu. Už se oba za vzniklou situaci omluvili. Ztratili jsme možné týmové double a 43 bodů do Poháru konstruktérů, ale i snahu týmu, kterou do každého vozu a motoru vložil," popisuje náladu v týmu Wolff.
Nicméně si Toto Wolff myslí, že se Mercedes s tímto malérem vyrovná podstatně lépe než s incidentem, který se stal v roce 2014 při Grand Prix Belgie. Tehdy Rosberg předním křídlem při souboji na konci rovinky Kemmel před zatáčkou Les Combes zavadil o Hamiltonovou pneumatiku a způsobil mu defekt. "Stalo se něco podobného jako ve Spa-Francorchamps, ale od té doby jsme jako tým vyzráli a vyrostli. Víme, že se v určité fázi něco podobného prostě může znovu stát," tvrdí Wolff.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.