Red Bull dnes překvapivě potvrdil, že se po chybách v Rusku zbavuje Daniila Kvjata a posílá ho zpět na převychování k Toro Rosso. Jeho místo už ve Španělsku zaujme Max Verstappen.
Rakouský tým oznámil pro příští velkou cenu novou jezdeckou sestavu po dvou chybách, kterých se Kvjat dopustil minulý víkend ve svém domácím závodu. Je takový krok férový?
Pilot McLarenu Jenson Button nad tvrdým rozhodnutím jen kroutí hlavou: "Vážně? Jeden špatný závod a zbavují se Kvjata. A co pódium v předchozím závodě? Krátká paměť."
Před třemi týdny v Číně totiž ruský pilot předvedl skvělý výkon, když dojel na třetím místě za Nicem Rosbergem s Mercedesem a Sebastianem Vettelem s Ferrari. V cíli byl 6,752 sekundy dříve než jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Really? one bad race and Kyvat's dropped, what about the podium in the previous race? #Shortmemories https://t.co/8YDBZPDP3v
— Jenson Button (@JensonButton) May 5, 2016Vettel mu vyčítal, že svým "sebevražedným manévrem" se právě Kvjat postaral o jeho kolizi se svým týmovým kolegou Kimim Räikkönen, z opakovaných záběrů však vyplynulo, že na vnitřní straně první zatáčky nechal jen moc místa, které Daniil šikovně využil. Komisaři se tímto incidentem ani nezabývali, Sebastian proto zuřil.
V Rusku už ale právem: Kvjat podcenil harmonikový efekt při brzdění do první zatáčky a zezadu narazil do Vettela, jenž přitom poškodil také druhý Red Bull Daniela Ricciarda. Ve třetí zatáčce jej potom Rus znovu nabral, když pilot Ferrari náhle zpomalil, čímž si zřejmě zpečetil svůj osud u rakouského týmu, který pod taktovkou Helmuta Marka učinil několik tvrdých rozhodnutí již v minulosti.
Naštvaný Vettel nadává Kvjatovi po závodě v Číně, Rus však tehdy kolizi vinu nenesl
Podle vedení Red Bullu se potřebuje ještě rozvíjet, dostat se znovu do formy bude moci u dceřiné stáje: "Dany bude moci pokračovat ve svém vývoji u Toro Rosso - v týmu, který dobře zná, což mu dává šanci na to, aby se opět dostal do formy a ukázal svůj potenciál," uvedl na adresu Kvjata Christian Horner.
Od Barcelony jej u Red Bullu nahrazuje Max Verstappen. Button souhlasí s tím, že to bude zajímavé sledovat, jak si povede proti Danielovi Ricciardovi, dodává ale: "Souhlasím s tím a respektuji jeho talent, má ale ještě čas."
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.