Sedm Rosbergových vítězných závodů v řadě a opakovaná smůla Lewise Hamiltona rozdmýchala různé konspirační teorie, že už nejde jenom o náhodu a přetrvávající problémy obhájce titulu mistra světa jsou něčím víc než pouhou nepřízní osudu.
Především na sociálních sítích se začínají množit názory, zda nejde o promyšlený tah Mercecdesu, který si pro letošní rok vybral za šampiona Rosberga, píše se také o splátce dluhu německému pilotovi, který byl po dvě sezóny v podobně nezáviděníhodném postavení.
"Takové úvahy jsou pitomost," torpédoval podobné názory Niki Lauda v britské televizi Sky po závodě, do něhož musel Hamilton po problémech identických s těmi, které měl v předchozí Grand Prix Číny, odstartovat až z desátého místa, aniž by v Q3 ujel jediný metr.
Wolff: Je to produkt šílenců"Máme v oběhu osm motorů, absolvovaly tisíce testovacích kilometrů, ale k této závadě došlo pouze dvakrát, bohužel vždy na stejném voze," prohlásil Toto Wolff pro magazím Auto Motor und Sport. Důrazně se ohradil proto myšlence, že by avizované problémy s únikem vody byly pouze důsledkem spiknutí proti Hamiltonovi. Lidi s takovým názorem Wolff označil za šílence. "To poslední, co bychom udělali, je sabotovat Lewisovo úsilí, je to náš kamarád a my ho zklamali."
Mercedes nicméně prokázal velké úsilí, aby Hamiltonovi po problémech v kvalifikaci jeho agregát před závodem opravil. Rozhodující části - které nepodléhají penalizaci na startu - byly letecky odtransportovány do Ruska v noci na palubě speciálního tryskového letadla, což znamenalo zvláštní výdaj blížící se 43 000 $. Do hry vstoupil i Bernie Ecclestone, na jehož příkaz byli zástupci týmu se součástkami vpuštěni do areálu okruhu v neděli ve dvě hodiny ráno.
Dohady bují - a ještě budouAvizovaný problém s únikem vody není jediná munice milovníků "zaručených kombinací". Do jejich karet hraje údajně i fakt, že se letos o Hamiltonovo auto stará skupina mechaniků, které měl v loňském roce k ruce Rosberg.
"Obě směny se bez zjevného důvodu vyměnily," potvrdil údaj Hamilton, aniž by mu však přikládal nějaký význam. "Ale to není důvod, proč máme podobné problémy. Pořád jsem nesložil zbraně. Během posledních tří let nebyl nikdo vědomě zvýhodněn, tak nevím, proč by se to mělo stát teď," vyjádřil se k věci Hamilton.
"Nenávidím podobné řeči, protože máme v našem týmu jedenáctset lidí a všichni se snaží odvést co nejlepší práci v případě obou vozů. Jde o prosté lidské chyby," připojil se k Hamiltonovi Niki Lauda.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.