Sedm Rosbergových vítězných závodů v řadě a opakovaná smůla Lewise Hamiltona rozdmýchala různé konspirační teorie, že už nejde jenom o náhodu a přetrvávající problémy obhájce titulu mistra světa jsou něčím víc než pouhou nepřízní osudu.
Především na sociálních sítích se začínají množit názory, zda nejde o promyšlený tah Mercecdesu, který si pro letošní rok vybral za šampiona Rosberga, píše se také o splátce dluhu německému pilotovi, který byl po dvě sezóny v podobně nezáviděníhodném postavení.
"Takové úvahy jsou pitomost," torpédoval podobné názory Niki Lauda v britské televizi Sky po závodě, do něhož musel Hamilton po problémech identických s těmi, které měl v předchozí Grand Prix Číny, odstartovat až z desátého místa, aniž by v Q3 ujel jediný metr.
Wolff: Je to produkt šílenců"Máme v oběhu osm motorů, absolvovaly tisíce testovacích kilometrů, ale k této závadě došlo pouze dvakrát, bohužel vždy na stejném voze," prohlásil Toto Wolff pro magazím Auto Motor und Sport. Důrazně se ohradil proto myšlence, že by avizované problémy s únikem vody byly pouze důsledkem spiknutí proti Hamiltonovi. Lidi s takovým názorem Wolff označil za šílence. "To poslední, co bychom udělali, je sabotovat Lewisovo úsilí, je to náš kamarád a my ho zklamali."
Mercedes nicméně prokázal velké úsilí, aby Hamiltonovi po problémech v kvalifikaci jeho agregát před závodem opravil. Rozhodující části - které nepodléhají penalizaci na startu - byly letecky odtransportovány do Ruska v noci na palubě speciálního tryskového letadla, což znamenalo zvláštní výdaj blížící se 43 000 $. Do hry vstoupil i Bernie Ecclestone, na jehož příkaz byli zástupci týmu se součástkami vpuštěni do areálu okruhu v neděli ve dvě hodiny ráno.
Dohady bují - a ještě budouAvizovaný problém s únikem vody není jediná munice milovníků "zaručených kombinací". Do jejich karet hraje údajně i fakt, že se letos o Hamiltonovo auto stará skupina mechaniků, které měl v loňském roce k ruce Rosberg.
"Obě směny se bez zjevného důvodu vyměnily," potvrdil údaj Hamilton, aniž by mu však přikládal nějaký význam. "Ale to není důvod, proč máme podobné problémy. Pořád jsem nesložil zbraně. Během posledních tří let nebyl nikdo vědomě zvýhodněn, tak nevím, proč by se to mělo stát teď," vyjádřil se k věci Hamilton.
"Nenávidím podobné řeči, protože máme v našem týmu jedenáctset lidí a všichni se snaží odvést co nejlepší práci v případě obou vozů. Jde o prosté lidské chyby," připojil se k Hamiltonovi Niki Lauda.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.