Pirelli vysvětluje, proč v Číně stanovilo o 4 PSI vyšší minimální tlaky pneumatik než minulý rok. To některým týmům způsobilo problémy s ovladatelností monopostů.
Italský výrobce pneumatik určil, že přední pneumatiky nesmí mít tlak nižší než 23,5 PSI a zadní 19 PSI. To v pátek označil Romain Grosjean z Haasu za "absolutně směšné" s tím, že jeho auto je necitlivé a ovládá se jako dřevo. Jenson Button tuto změnu označil za "masivní."
Šéf Pirelli Paul Hembery nyní vysvětlil, proč došlo k takovému zpřísnění: "No, abych byl upřímný, jde o komplexní oblast, protože oni hovořili o tlacích - a nás zajímají startovní tlaky."
"Když ve volném tréninku mohou jezdit s určitou úrovní tlaků, tak jsme viděli, že některé týmy dokázaly startovat do závodu celkem s minimálním nárůstem oproti tomu, co jsme používali minulý rok. Žel když jiní nepřišli na způsob, jak to udělat, pak chápu, že to pro ně asi není snadné," popisuje pro f1i Hembery.
Haas, jenž letos poprvé nedosáhl na body, patřil mezi týmy, které se s tlaky trápily nejvíce. "Vysvětlili mi, že je zátěž vysoká a že museli stanovit vysoké tlaky pneumatik, ale to není úplně moje věc. Rád bych jezdil s normálními tlaky. Takže to bylo moc dobře, že jsme si o tom popovídali," uvádí Grosjean.
"Ví, že jejich pneumatiky nejsou dobré, ale my zase víme, že se vůbec netestuje, takže to je pro ně velmi těžké. V závodě to podle mě bylo celkem složité pro všechny, degradace byla dost vysoká, takže to nebylo ideální," pokračuje francouzský pilot.
"V pátek jsem byl frustrovaný. Nechci Pirelli z ničeho obviňovat. Znovu: nemají žádné testovaní, jak tedy můžou vylepšovat své produkty? Myslím si, že proto o tom moc nemluvíme. Někteří lidé za daných omezení odvedli lepší práci než my," uznává Grosjean.
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.