Romain Grosjean si po pátečních trénincích v Číně stěžuje na příliš přísné limity, které Pirelli stanovilo pro minimální tlaky pneumatik. Auto je podle něj s takovým nastavením neovladatelné.
Francouz s Haasem ztrácel v prvním tréninku 3,3 a ve druhém rovné 3 sekundy. S ovladatelností vozu nebyl spokojený, k čemuž přispěly i vysoké minimální tlaky, které předepsalo Pirelli a které kontroluje FIA: pro přední pneumatiky 23 PSI, pro zadní 21,5 PSI.
"Myslím, že pneumatikové limity Pirelli týkající se tlaků dnes byly směšné, všechno je až na hraně a vozy jsou neovladatelné. Při výjezdu z garáže mají přední pneumatiky 23 PSI, což je absolutně směšné. Zadní 21,5 PSI, což nám dává na zádi určitý malý prostor, ale ne vpředu," stěžuje si Grosjean.
V čem je pak problém? "Zkrátka nemáte žádný cit, je to jako kus dřeva. Je to zkrátka neovladatelné. Kdysi jsme byli o čtyři, pět PSI níže než tohle," láteří zkušený Francouz, podle něhož příliš vysoké tlaky přispěly k častým blokováním kol a probržďování, jako by byl "na dráze olej."
"Možná s tím bojujeme více než ostatní, ale kdybychom limit neměli, rozhodně bychom se k tomu ani nepřiblížili. Myslím, že v současnosti jsou docela dramatické, ale když jsme měli 21 až 20, tak vám to dávalo určitý prostor - ale stále to bylo velmi vysoké.
V dobách Michelinu se tlaky pohybovaly kolem 15 - 13, v roce 2012 lidé jezdili s 16 - 18 [PSI]. Nyní si ale představte, že na dráze máme 26 vpředu a 23 vzadu, to je skoro jako silniční auto. Bylo by fajn, kdybychom to mohli trochu změnit, protože tohle vám pak nepřipadá jako závodní auto," dodává Grosjean.
Na minimální tlaky si ale stěžoval i Button: "Jsou ohromně vysoké. Pneumatiky se v podstatě hned přehřívají. Je to celkem velký problém, obzvlášť na dlouhých rovinkách. Takže to je o tom najít co nejlepší způsob, jak na to, což se mi moc nedaří, myslím. Podle mě nikomu, je to velmi těžké. Nic s tím nemůžeme dělat. Oproti loňsku to hodně zvýšili - myslím, že to bylo 19 a 18, takže to zvedli o 4 PSI, což je strašně moc."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.