Romain Grosjean si po pátečních trénincích v Číně stěžuje na příliš přísné limity, které Pirelli stanovilo pro minimální tlaky pneumatik. Auto je podle něj s takovým nastavením neovladatelné.
Francouz s Haasem ztrácel v prvním tréninku 3,3 a ve druhém rovné 3 sekundy. S ovladatelností vozu nebyl spokojený, k čemuž přispěly i vysoké minimální tlaky, které předepsalo Pirelli a které kontroluje FIA: pro přední pneumatiky 23 PSI, pro zadní 21,5 PSI.
"Myslím, že pneumatikové limity Pirelli týkající se tlaků dnes byly směšné, všechno je až na hraně a vozy jsou neovladatelné. Při výjezdu z garáže mají přední pneumatiky 23 PSI, což je absolutně směšné. Zadní 21,5 PSI, což nám dává na zádi určitý malý prostor, ale ne vpředu," stěžuje si Grosjean.
V čem je pak problém? "Zkrátka nemáte žádný cit, je to jako kus dřeva. Je to zkrátka neovladatelné. Kdysi jsme byli o čtyři, pět PSI níže než tohle," láteří zkušený Francouz, podle něhož příliš vysoké tlaky přispěly k častým blokováním kol a probržďování, jako by byl "na dráze olej."
"Možná s tím bojujeme více než ostatní, ale kdybychom limit neměli, rozhodně bychom se k tomu ani nepřiblížili. Myslím, že v současnosti jsou docela dramatické, ale když jsme měli 21 až 20, tak vám to dávalo určitý prostor - ale stále to bylo velmi vysoké.
V dobách Michelinu se tlaky pohybovaly kolem 15 - 13, v roce 2012 lidé jezdili s 16 - 18 [PSI]. Nyní si ale představte, že na dráze máme 26 vpředu a 23 vzadu, to je skoro jako silniční auto. Bylo by fajn, kdybychom to mohli trochu změnit, protože tohle vám pak nepřipadá jako závodní auto," dodává Grosjean.
Na minimální tlaky si ale stěžoval i Button: "Jsou ohromně vysoké. Pneumatiky se v podstatě hned přehřívají. Je to celkem velký problém, obzvlášť na dlouhých rovinkách. Takže to je o tom najít co nejlepší způsob, jak na to, což se mi moc nedaří, myslím. Podle mě nikomu, je to velmi těžké. Nic s tím nemůžeme dělat. Oproti loňsku to hodně zvýšili - myslím, že to bylo 19 a 18, takže to zvedli o 4 PSI, což je strašně moc."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.