Romain Grosjean si po pátečních trénincích v Číně stěžuje na příliš přísné limity, které Pirelli stanovilo pro minimální tlaky pneumatik. Auto je podle něj s takovým nastavením neovladatelné.
Francouz s Haasem ztrácel v prvním tréninku 3,3 a ve druhém rovné 3 sekundy. S ovladatelností vozu nebyl spokojený, k čemuž přispěly i vysoké minimální tlaky, které předepsalo Pirelli a které kontroluje FIA: pro přední pneumatiky 23 PSI, pro zadní 21,5 PSI.
"Myslím, že pneumatikové limity Pirelli týkající se tlaků dnes byly směšné, všechno je až na hraně a vozy jsou neovladatelné. Při výjezdu z garáže mají přední pneumatiky 23 PSI, což je absolutně směšné. Zadní 21,5 PSI, což nám dává na zádi určitý malý prostor, ale ne vpředu," stěžuje si Grosjean.
V čem je pak problém? "Zkrátka nemáte žádný cit, je to jako kus dřeva. Je to zkrátka neovladatelné. Kdysi jsme byli o čtyři, pět PSI níže než tohle," láteří zkušený Francouz, podle něhož příliš vysoké tlaky přispěly k častým blokováním kol a probržďování, jako by byl "na dráze olej."
"Možná s tím bojujeme více než ostatní, ale kdybychom limit neměli, rozhodně bychom se k tomu ani nepřiblížili. Myslím, že v současnosti jsou docela dramatické, ale když jsme měli 21 až 20, tak vám to dávalo určitý prostor - ale stále to bylo velmi vysoké.
V dobách Michelinu se tlaky pohybovaly kolem 15 - 13, v roce 2012 lidé jezdili s 16 - 18 [PSI]. Nyní si ale představte, že na dráze máme 26 vpředu a 23 vzadu, to je skoro jako silniční auto. Bylo by fajn, kdybychom to mohli trochu změnit, protože tohle vám pak nepřipadá jako závodní auto," dodává Grosjean.
Na minimální tlaky si ale stěžoval i Button: "Jsou ohromně vysoké. Pneumatiky se v podstatě hned přehřívají. Je to celkem velký problém, obzvlášť na dlouhých rovinkách. Takže to je o tom najít co nejlepší způsob, jak na to, což se mi moc nedaří, myslím. Podle mě nikomu, je to velmi těžké. Nic s tím nemůžeme dělat. Oproti loňsku to hodně zvýšili - myslím, že to bylo 19 a 18, takže to zvedli o 4 PSI, což je strašně moc."
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.