Romain Grosjean si po pátečních trénincích v Číně stěžuje na příliš přísné limity, které Pirelli stanovilo pro minimální tlaky pneumatik. Auto je podle něj s takovým nastavením neovladatelné.
Francouz s Haasem ztrácel v prvním tréninku 3,3 a ve druhém rovné 3 sekundy. S ovladatelností vozu nebyl spokojený, k čemuž přispěly i vysoké minimální tlaky, které předepsalo Pirelli a které kontroluje FIA: pro přední pneumatiky 23 PSI, pro zadní 21,5 PSI.
"Myslím, že pneumatikové limity Pirelli týkající se tlaků dnes byly směšné, všechno je až na hraně a vozy jsou neovladatelné. Při výjezdu z garáže mají přední pneumatiky 23 PSI, což je absolutně směšné. Zadní 21,5 PSI, což nám dává na zádi určitý malý prostor, ale ne vpředu," stěžuje si Grosjean.
V čem je pak problém? "Zkrátka nemáte žádný cit, je to jako kus dřeva. Je to zkrátka neovladatelné. Kdysi jsme byli o čtyři, pět PSI níže než tohle," láteří zkušený Francouz, podle něhož příliš vysoké tlaky přispěly k častým blokováním kol a probržďování, jako by byl "na dráze olej."
"Možná s tím bojujeme více než ostatní, ale kdybychom limit neměli, rozhodně bychom se k tomu ani nepřiblížili. Myslím, že v současnosti jsou docela dramatické, ale když jsme měli 21 až 20, tak vám to dávalo určitý prostor - ale stále to bylo velmi vysoké.
V dobách Michelinu se tlaky pohybovaly kolem 15 - 13, v roce 2012 lidé jezdili s 16 - 18 [PSI]. Nyní si ale představte, že na dráze máme 26 vpředu a 23 vzadu, to je skoro jako silniční auto. Bylo by fajn, kdybychom to mohli trochu změnit, protože tohle vám pak nepřipadá jako závodní auto," dodává Grosjean.
Na minimální tlaky si ale stěžoval i Button: "Jsou ohromně vysoké. Pneumatiky se v podstatě hned přehřívají. Je to celkem velký problém, obzvlášť na dlouhých rovinkách. Takže to je o tom najít co nejlepší způsob, jak na to, což se mi moc nedaří, myslím. Podle mě nikomu, je to velmi těžké. Nic s tím nemůžeme dělat. Oproti loňsku to hodně zvýšili - myslím, že to bylo 19 a 18, takže to zvedli o 4 PSI, což je strašně moc."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.