První zatáčka na okruhu Sakhir a obhájce titulu se ocitá v clinchi s Valtteri Bottasem. Kolem následného rozhodnutí - Valtteriho čeká průjezd boxy - se ještě dlouho diskutuje, ale Fin má o svém jednání jasno.
Onen průjezd boxy, kterým byl Bottas penalizován, nebyl jediný postih; pilot Williamsu si také do své superlicence zapsal dva trestné body. Finské noviny Iltalehti položily Valtterimu specifický dotaz, co by řekl Toto Wolffovi, kdyby s ním o incidentu mluvil. Neboť Wolff není jen šéfem Mercedesu, ale zároveň Bottasovým manažerem.
"Ano, Toto záležitost komentoval, ale nijak negativně. Neřekl nic zásadního, snad jen to, že šlo o běžný souboj," reagoval se smíchem Bottas, který bezprostředně po incidentu podotkl, že mu trest přijde neadekvátní.
Nyní pro finský kanál MTv prohlásil: "Viděl jsem v zatáčce prostor a zkusil se tam dostat, Hamilton mě prostě neviděl. Stalo se. Ale nebudu svůj styl měnit, pochopitelně. Chci využít každé příležitosti, která se mi naskytne. Možná to bylo poněkud těsné a možná jsem i brzdil trochu pozdě, někdy za to následuje trest a někdy ne," okomentoval situaci Bottas.
Paddockem i sociálními sítěmi se nesly dohady, zda exemplární potrestání nepřišlo jen proto, že postiženým byl Lewis Hamilton. O tom se můžeme jen dohadovat každopádně by odpovědní činitelé měli být Bottasovi vlastně vděční, protože právě jeho útok v první zatáčce přinesl onen nepředvídatelný prvek, po kterém se tolik volá.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.