Fernando Alonso se zastal svého týmového kolegy Jensona Buttona, který s rezervním pilotem Stoffelem Vandoornem v Bahrajnu prohrál v kvalifikaci i na body, protože ze závodu musel po 7 kolech odstoupit.
Mladý Belgičan, který do vozu usedl poté, co lékaři FIA nedovolili Alonsovi startovat, zvládl debut o závodním víkend velmi dobře. V kvalifikaci skončil o dvě místa výše než Button a v samotné velké ceně si dojel pro jeden mistrovský bod za 10. příčku.
"Ne, nemusel jsem mu moc radit. Odvedl velmi dobrou práci," uvádí Fernando na adresu Vandoornea. Kritiku Buttona ale odmítá: "Není to férové. Jenson byl po celý víkend rychlejší a v kvalifikaci zažil náhlý výpadek výkonnosti. Stoffel si vedl dobře, ale je to nefér kritizovat Jensona."
Odmítá i kritiku směřovanou na jeho osobu kvůli tomu, že loni prohrál s Buttonem na body 11:16: "Minulý rok to s kazícím se autem bylo jako v loterii. S takovým autem nebylo možné cokoliv poměřovat."
V Bahrajnu ho unavovaly i neustálé dotazy na jeho motivaci u McLarenu: "Chtěl jsem v této velké ceně se zlomeným žebrem naskočit do vozu a pomoci týmu. Nevím, jakou větší motivaci bych mohl mít." V rozhovoru dal také najevo, že nemá žádný záměr předčasně ukončit svou závodní kariéru.
"Je to každý den lepší a lepší," objasňuje pro Marca svůj zdravotní stav a je si na "99 procent" jistý, že si v Číně už opět zazávodí. Předtím ale bude muset opět projít lékařskou kontrolou FIA.
Potěšilo jej, že McLaren konečně začíná dosahovat na dráze viditelných pokroků: "No, výkonnost [v Bahrajnu] na okruhu, který nám kvůli dlouhým rovinkám moc nepomáhá, ukazuje, že děláme kroky správným směrem. A myslím si, že ve zlepšování budeme pokračovat po celý rok."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.