Fernando Alonso se zastal svého týmového kolegy Jensona Buttona, který s rezervním pilotem Stoffelem Vandoornem v Bahrajnu prohrál v kvalifikaci i na body, protože ze závodu musel po 7 kolech odstoupit.
Mladý Belgičan, který do vozu usedl poté, co lékaři FIA nedovolili Alonsovi startovat, zvládl debut o závodním víkend velmi dobře. V kvalifikaci skončil o dvě místa výše než Button a v samotné velké ceně si dojel pro jeden mistrovský bod za 10. příčku.
"Ne, nemusel jsem mu moc radit. Odvedl velmi dobrou práci," uvádí Fernando na adresu Vandoornea. Kritiku Buttona ale odmítá: "Není to férové. Jenson byl po celý víkend rychlejší a v kvalifikaci zažil náhlý výpadek výkonnosti. Stoffel si vedl dobře, ale je to nefér kritizovat Jensona."
Odmítá i kritiku směřovanou na jeho osobu kvůli tomu, že loni prohrál s Buttonem na body 11:16: "Minulý rok to s kazícím se autem bylo jako v loterii. S takovým autem nebylo možné cokoliv poměřovat."
V Bahrajnu ho unavovaly i neustálé dotazy na jeho motivaci u McLarenu: "Chtěl jsem v této velké ceně se zlomeným žebrem naskočit do vozu a pomoci týmu. Nevím, jakou větší motivaci bych mohl mít." V rozhovoru dal také najevo, že nemá žádný záměr předčasně ukončit svou závodní kariéru.
"Je to každý den lepší a lepší," objasňuje pro Marca svůj zdravotní stav a je si na "99 procent" jistý, že si v Číně už opět zazávodí. Předtím ale bude muset opět projít lékařskou kontrolou FIA.
Potěšilo jej, že McLaren konečně začíná dosahovat na dráze viditelných pokroků: "No, výkonnost [v Bahrajnu] na okruhu, který nám kvůli dlouhým rovinkám moc nepomáhá, ukazuje, že děláme kroky správným směrem. A myslím si, že ve zlepšování budeme pokračovat po celý rok."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.