Fernando Alonso se zastal svého týmového kolegy Jensona Buttona, který s rezervním pilotem Stoffelem Vandoornem v Bahrajnu prohrál v kvalifikaci i na body, protože ze závodu musel po 7 kolech odstoupit.
Mladý Belgičan, který do vozu usedl poté, co lékaři FIA nedovolili Alonsovi startovat, zvládl debut o závodním víkend velmi dobře. V kvalifikaci skončil o dvě místa výše než Button a v samotné velké ceně si dojel pro jeden mistrovský bod za 10. příčku.
"Ne, nemusel jsem mu moc radit. Odvedl velmi dobrou práci," uvádí Fernando na adresu Vandoornea. Kritiku Buttona ale odmítá: "Není to férové. Jenson byl po celý víkend rychlejší a v kvalifikaci zažil náhlý výpadek výkonnosti. Stoffel si vedl dobře, ale je to nefér kritizovat Jensona."
Odmítá i kritiku směřovanou na jeho osobu kvůli tomu, že loni prohrál s Buttonem na body 11:16: "Minulý rok to s kazícím se autem bylo jako v loterii. S takovým autem nebylo možné cokoliv poměřovat."
V Bahrajnu ho unavovaly i neustálé dotazy na jeho motivaci u McLarenu: "Chtěl jsem v této velké ceně se zlomeným žebrem naskočit do vozu a pomoci týmu. Nevím, jakou větší motivaci bych mohl mít." V rozhovoru dal také najevo, že nemá žádný záměr předčasně ukončit svou závodní kariéru.
"Je to každý den lepší a lepší," objasňuje pro Marca svůj zdravotní stav a je si na "99 procent" jistý, že si v Číně už opět zazávodí. Předtím ale bude muset opět projít lékařskou kontrolou FIA.
Potěšilo jej, že McLaren konečně začíná dosahovat na dráze viditelných pokroků: "No, výkonnost [v Bahrajnu] na okruhu, který nám kvůli dlouhým rovinkám moc nepomáhá, ukazuje, že děláme kroky správným směrem. A myslím si, že ve zlepšování budeme pokračovat po celý rok."
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.