Haas: Nepřišel jsem do F1, abych v ní udělal revoluci

Gene Haas, hrdý majitel velké strojírenské firmy, který má zajímavou vizi
Gene Haas, hrdý majitel velké strojírenské firmy, který má zajímavou vizi, foto: Haas F1 Team
iM2 3. dubna 2016 20:14
Sdílej:

Pokud Günther Steiner má za povinnost obhajovat přístup Haasu k F1, který je výsadním zákazníkem Ferrari, majitel týmu, Gene Haas, naznačuje, že zde není proto, aby "vrhl kouli do mraveniště".

Američan je především velkým fanouškem automobilového sportu a Formule 1 byla logickým pokračováním jeho životního dobrodružství. Přál si, aby vzrostla jeho popularita, obzvláště u něj doma v USA. "Byl to přirozený přechod, protože jsem tu už v minulosti v mém dobrodružství byl tolikrát jako sponzor. V roce 2008 jsem podporoval projekt US F1. Viděl jsem způsob, jakým ta společnost pracovala. Bohužel ten projekt nespatřil světlo světa. Později mi Günther Steiner, který s námi byl v NASCAR od roku 2006, navrhl tuto myšlenku zákaznického auta," začíná Gene Haas své povídání pro l’Equipe.

"[Günter] zanalyzoval neúspěch US F1 a dospěl k závěru, že musíme najít novou cestu, jak se dostat na rošt. Nepřišel jsem, abych v F1 udělal revoluci. Myslím, že by bylo pěkné udělat tento sport otevřenějším. Vím, jak lidé fungují ve Spojených státech. Mají rádi sledování sportu a vím, jak televizní kanály mohou učinit Formuli 1 díky palubním kamerám anebo natáčení blíže jednotlivým stájím zajímavější. Bylo by to lepší, než jen vidět pouhý závod. Myslím, že budoucnost sportu tkví zde, v možnosti znovu nahlížení do srdce děje," pokračuje Američan.

"Formule 1 je vášní, ano můžeme to tak říci. Mám rád automobilové závodění obecně. Má společnost a zvláště mé strojové nářadí jsou zahrnuty v konstrukci spousty závodních automobilů. Ze závodů jsem se hodně naučil čerpat při navrhování svého nářadí. Haas Automation a automobilové závody jsou v symbiotickém vztahu. Množství zúčastněných stran v motorsportu, dokonce i ty malé, používají naše produkty."

"Mimo Spojené státy, s výjimkou 500 mil Indianapolis, nejsou naše závody [kategorie, ve kterých se Haas prezentuje] moc populární. Měl jsem touhu zpropagovat moje produkty v zahraničí. Formule 1 je v mých očích dobrý způsob, jak zlepšit reputaci mé společnosti. Formule 1, to je to nejlepší v motorsportu. Pokud budou mé produkty v F1, což Haas je, tak jsou to ty nejlepší obráběcí stroje."

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.