Pokud Günther Steiner má za povinnost obhajovat přístup Haasu k F1, který je výsadním zákazníkem Ferrari, majitel týmu, Gene Haas, naznačuje, že zde není proto, aby "vrhl kouli do mraveniště".
Američan je především velkým fanouškem automobilového sportu a Formule 1 byla logickým pokračováním jeho životního dobrodružství. Přál si, aby vzrostla jeho popularita, obzvláště u něj doma v USA. "Byl to přirozený přechod, protože jsem tu už v minulosti v mém dobrodružství byl tolikrát jako sponzor. V roce 2008 jsem podporoval projekt US F1. Viděl jsem způsob, jakým ta společnost pracovala. Bohužel ten projekt nespatřil světlo světa. Později mi Günther Steiner, který s námi byl v NASCAR od roku 2006, navrhl tuto myšlenku zákaznického auta," začíná Gene Haas své povídání pro l’Equipe.
"[Günter] zanalyzoval neúspěch US F1 a dospěl k závěru, že musíme najít novou cestu, jak se dostat na rošt. Nepřišel jsem, abych v F1 udělal revoluci. Myslím, že by bylo pěkné udělat tento sport otevřenějším. Vím, jak lidé fungují ve Spojených státech. Mají rádi sledování sportu a vím, jak televizní kanály mohou učinit Formuli 1 díky palubním kamerám anebo natáčení blíže jednotlivým stájím zajímavější. Bylo by to lepší, než jen vidět pouhý závod. Myslím, že budoucnost sportu tkví zde, v možnosti znovu nahlížení do srdce děje," pokračuje Američan.
"Formule 1 je vášní, ano můžeme to tak říci. Mám rád automobilové závodění obecně. Má společnost a zvláště mé strojové nářadí jsou zahrnuty v konstrukci spousty závodních automobilů. Ze závodů jsem se hodně naučil čerpat při navrhování svého nářadí. Haas Automation a automobilové závody jsou v symbiotickém vztahu. Množství zúčastněných stran v motorsportu, dokonce i ty malé, používají naše produkty."
"Mimo Spojené státy, s výjimkou 500 mil Indianapolis, nejsou naše závody [kategorie, ve kterých se Haas prezentuje] moc populární. Měl jsem touhu zpropagovat moje produkty v zahraničí. Formule 1 je v mých očích dobrý způsob, jak zlepšit reputaci mé společnosti. Formule 1, to je to nejlepší v motorsportu. Pokud budou mé produkty v F1, což Haas je, tak jsou to ty nejlepší obráběcí stroje."
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.