U týmu McLaren-Honda jsme dnes mohli vidět opravdové zlepšení. Jenson Button dokonce mluvil o "nejlepším dnu za několik let" a dle názoru Brita je Q3 v kvalifikaci reálným cílem.
Tým McLaren-Honda se zatím po pátečních trénincích na Grand Prix Bahrajnu jeví v hodně dobré formě a to navzdory nepříjemnosti, kterou představuje nemožnost startu Fernanda Alonsa tento víkend. Ve druhém pátečním tréninku Jenson Button obsadil senzační třetí místo. Brit pak mluvil o nejlepším dnu po spojení McLarenu s dodavatelem pohonných jednotek, Hondou.
"Byl to pro nás nejlepším první den za několik let. Byl to jen trénink, ale bylo to o hodně zábavnější než jindy," řekl Jenson Button, který za vítězným Nicem Rosbergem zaostal jen o 1,280 vteřiny. To Kimi Räikkönen s nejrychlejším Ferrari na Buttona zaostal asi o dvě desetiny. V roce 2015 se přitom McLaren v Bahrajnu potýkal s četnými technickými defekty a byl to pro něj jeden z nejhorších závodů roku. Jsme o rok dále a situace je docela jiná. "Neměli jsme žádné problémy, spolehlivost byla dobrá."
"Máme před sebou nějakou práci, zvláště v oblasti dlouhých jízd s tvrdými gumami," pokračuje Button, který ale ihned dodává, že ani dlouhé jízdy na poměry McLarenu "nebyly špatné". Nabízí se ale otázka, jestli u McLarenu dnes na apríla jen neblufovali. "Když jste třetí a není tomu tak díky měnícím se podmínkám, tak musí být Q3 cílem. To je hodně realistické." Méně realisticky se už ale jeví třetí pozice na startu. "Jsem si jistý, že zítra budou rychlejší někteří další."
Těmi dalšími Button samozřejmě myslel reprezentanty Ferrari, Williamsu, Red Bullu a Toro Rosso. Ostatní by mohl McLaren porazit. "Chybí nám ale 1,2 vteřiny na Mercedes. To je to, co nás opravdu povzbuzuje." To je snad poprvé od spojení McLaren-Honda, co Button míří na špici. Zlepšení McLarenu můžeme připisovat jednak pohonné jednotce Hondy, na které mělo ve srovnání s rokem 2015 dojít k velkém zlepšení znovu získávání enerige. Zlepšení mělo ale doznat také šasi McLarenu.
V Bahrajnu má tým navíc opět novou verzi předního křídla, což ukazuje na permanentní vývoj ve Wokingu. V tomto vývoji byl dnes zapojen také Stoffel Vandoorne, na jehož monopostu jsme dnes mohli vidět senzory na měření obtékajícího vzduchu a FloViz barvu. Cílem bylo najít další oblasti možného zlepšení. Také Vandoorne dnes nepředvedl vůbec špatný výkon, na Buttona ale poměrně logicky ztrácel.
Ve druhém tréninku mu na Buttona scházelo 7 desetin, ale neviděli jsme u něj žádnou větší chybu. Odstup na kolegu je pochopitelný a vysvětlitelný. "Rozdíl v přilnavosti mezi pneumatikami byl značný. V první zatáčce udělal chybu, když byl poprvé na měkkých gumách. Ale byl velmi rychlý," říká pro německý motorsport-total.com týmový šéf, Eric Boullier.
"První sektor nebyl dobrý, udělal jsem chybu v první zatáčce. Ale dnes je jen trénink, takže na tom tak nezáleží. Cítím se velmi dobře a věřím, že ze sebe mohu dostat ještě více - což je normální, protože auto neznám," říká mladík Stoffel Vandoorne. Ve druhém a třetím sektoru ale dokázal zajíždět podobné časy jako Button. Dnešní počínání týmu v Bahrajnu také bedlivě sledoval Alonso, který byl viditelně dobře naladěn. Vandoorne ještě dodal: "Auto jezdí spolehlivě, neměl jsem žádné problémy". Je tedy dle něj fiasko z roku 2015 zapomenuto? "Tehdy byl Bahrajn teprve druhým závodem..."
"Naše tempo je povzbuzující, ale je teprve pátek. Opět tu máme nějaké novinky, stejně jako v Austrálii. Nové díly jsme vyhodnotili a integrovali do balíku. V oblasti spolehlivosti to byl dobrý den s mnoha koly. Díky tomu jsme posbírali spoustu dat, které teď pro zítřejší jízdy vyhodnotíme," říká Boullier.
A co na výkon McLarenu říká konkurence? "I když měl Jenson Button v autě jen pět kilogramů paliva, tak to byl dobrý čas na kolo," říká Daniel Ricciardo. Jeho kolega, Daniil Kvjat, dodává: "Zažili jsme pár překvapení. McLaren byl jedním z nich." To nováček ve službách Renaultu, Jolyon Palmer, si nedělá starosti. "McLaren mě překvapil. Zdají se být velmi rychlí. Ale často už byli v pátek rychlí, takže to není nic neobvyklého..."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.