Kevin Magnussen, bývalý pilot stáje McLaren, věří, že jeho nástupce na pozici testovacího a náhradního jezdce, Stoffel Vandoorne, se může hned v Bahrajnu, kde nahrazuje zraněného Fernanda Alonsa, výkonově vyrovnat Jensonu Buttonovi.
Úřadující mistr GP2 dostal od McLarenu povolání na poslední chvíli, když dnes dopoledne neprošel Fernando Alonso lékařkou prohlídkou. Kevin Magnussen, který jezdil proti Stoffelu Vandoornemu ve Formuli Renault 3,5, očekává, že mladý Belgičan hned tento víkend zazáří.
"Je dostatečně dobrý na to, aby byl v F1. Určitě zažije dobrý závod, tím jsem si jistý. Vím, že si zaslouží být zde, proto jsem rád, že dostal šanci. Je to obrovská příležitost pro kohokoliv posadit se do F1. Je to opravdu velké. Moc lidí tuto šanci nedostane, proto doufám, že si ji užije," říká sympatická slova na adresu svého bývalého rivala Kevin.
Myslí si jezdec Renaultu, že by bylo přehnané očekávat od Stoffela výkon na úrovni Jensona Buttona? "Myslím, že to [očekávat] můžeme." Magnussen zažil stejnou situaci vloni v Grand Prix Austrálie. Dán však měl trošku více času na přípravu. I tak ale čeká, že se aktuální testovací pilot McLarenu dostane do formy velmi rychle.
"Není to špatné - mají [McLaren] dobrý simulátor. A můj první závod [GP Austrálie 2014, dojel na podium] nebyl špatný. Takže si nemyslím, že by šlo o velký problém. Možná, že se zákazem radiové komunikace si toho bude muset víc zapamatovat, ale co se týče řízení auta, odjetí závodu a rychlosti - nemyslím si, že to bude pro něj problém," věří Kevin.
"Může být frustrující, když víte, že budete muset auto po čase opět vrátit. Nevíme, jestli se bude jednat o jeden nebo dva závody. Cítíte se trošku zvláštně, protože nejde o nic dlouhodobého. Prostě musíte v jediném připadě odvést to nejlepší," zakončil Magnussen.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.