Americký nováček šampionátu Formule 1 - tým Haas - před sezónou sice hovořil nahlas o tom, že by chtěl skórovat už při svém debutu, jeho majitel však odhaluje, že v Melbourne body jejich cílem nebyly.
Romain Grosjean sice působil spíše jako mobilní šikana, nakonec si však dojel pro senzační šesté místo. K tomu mu pomohla i strategie, kdy během závodu nezajel na rozdíl od všech ostatních klasifikovaných soupeřů ani jednou do boxů - pneumatiky vyměnil pouze při přerušení po nehodě Fernanda Alonsa.
"Nemyslím si, že jsme mířili na body. Cíle pro obě auta bylo dojet do cíle. Pokud by podle mě oba závod dokončili, jen díky odpadávání bychom se dostali na 10. místo. Myslím, že pět vozů odpadlo z různých důvodů, takže jsme se museli dostat jen přes to. A nejen, že se nám to povedlo, my jsme to dosažením šestého místa předčili," uvádí Gene Haas.
"Vychází to i z pneumatikové strategie, kdy jsme nasadili sadu středně-tvrdých pneumatik a odjeli na nich 39 kol. Má na tom podíl i Grosjean, který je dokázal šetřit, což vyžaduje spoustu zkušenost vědět, že 'když pošetřím tyto pneumatiky a nebudu s těmito kluky závodit, tak se to v pozdějších kolech vyplatí.'
Tohle všechno je strategie. Musíte své strategii rozumět a držet se jí. Někdy to je těžké," pokračuje majitel týmu Haas, kterému v šampionátu po prvním závodu sezóny 2016 patří s osmi body pátá příčka - za ním jsou seřazeni Force India, Toro Rosso a nebodující Renault, McLaren a Manor.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.