Americký nováček šampionátu Formule 1 - tým Haas - před sezónou sice hovořil nahlas o tom, že by chtěl skórovat už při svém debutu, jeho majitel však odhaluje, že v Melbourne body jejich cílem nebyly.
Romain Grosjean sice působil spíše jako mobilní šikana, nakonec si však dojel pro senzační šesté místo. K tomu mu pomohla i strategie, kdy během závodu nezajel na rozdíl od všech ostatních klasifikovaných soupeřů ani jednou do boxů - pneumatiky vyměnil pouze při přerušení po nehodě Fernanda Alonsa.
"Nemyslím si, že jsme mířili na body. Cíle pro obě auta bylo dojet do cíle. Pokud by podle mě oba závod dokončili, jen díky odpadávání bychom se dostali na 10. místo. Myslím, že pět vozů odpadlo z různých důvodů, takže jsme se museli dostat jen přes to. A nejen, že se nám to povedlo, my jsme to dosažením šestého místa předčili," uvádí Gene Haas.
"Vychází to i z pneumatikové strategie, kdy jsme nasadili sadu středně-tvrdých pneumatik a odjeli na nich 39 kol. Má na tom podíl i Grosjean, který je dokázal šetřit, což vyžaduje spoustu zkušenost vědět, že 'když pošetřím tyto pneumatiky a nebudu s těmito kluky závodit, tak se to v pozdějších kolech vyplatí.'
Tohle všechno je strategie. Musíte své strategii rozumět a držet se jí. Někdy to je těžké," pokračuje majitel týmu Haas, kterému v šampionátu po prvním závodu sezóny 2016 patří s osmi body pátá příčka - za ním jsou seřazeni Force India, Toro Rosso a nebodující Renault, McLaren a Manor.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.