Americký nováček šampionátu Formule 1 - tým Haas - před sezónou sice hovořil nahlas o tom, že by chtěl skórovat už při svém debutu, jeho majitel však odhaluje, že v Melbourne body jejich cílem nebyly.
Romain Grosjean sice působil spíše jako mobilní šikana, nakonec si však dojel pro senzační šesté místo. K tomu mu pomohla i strategie, kdy během závodu nezajel na rozdíl od všech ostatních klasifikovaných soupeřů ani jednou do boxů - pneumatiky vyměnil pouze při přerušení po nehodě Fernanda Alonsa.
"Nemyslím si, že jsme mířili na body. Cíle pro obě auta bylo dojet do cíle. Pokud by podle mě oba závod dokončili, jen díky odpadávání bychom se dostali na 10. místo. Myslím, že pět vozů odpadlo z různých důvodů, takže jsme se museli dostat jen přes to. A nejen, že se nám to povedlo, my jsme to dosažením šestého místa předčili," uvádí Gene Haas.
"Vychází to i z pneumatikové strategie, kdy jsme nasadili sadu středně-tvrdých pneumatik a odjeli na nich 39 kol. Má na tom podíl i Grosjean, který je dokázal šetřit, což vyžaduje spoustu zkušenost vědět, že 'když pošetřím tyto pneumatiky a nebudu s těmito kluky závodit, tak se to v pozdějších kolech vyplatí.'
Tohle všechno je strategie. Musíte své strategii rozumět a držet se jí. Někdy to je těžké," pokračuje majitel týmu Haas, kterému v šampionátu po prvním závodu sezóny 2016 patří s osmi body pátá příčka - za ním jsou seřazeni Force India, Toro Rosso a nebodující Renault, McLaren a Manor.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.