Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier hodnotí po úvodním závodu sezóny 2016 výkonnost svého týmu.
Stáj z Wokingu oproti loňsku neučinila dostatečný pokrok na to, aby ve Velké ceně Austrálie získala body. Přesto ji výkonnost vozu povzbudili a věří, že vylepšení, která pro MP4-31 připravují, je brzy posunou ještě více dopředu.
"Rychlost vozu je dobrý, velmi povzbuzující, a my víme, že letos máme s čím bojovat. Uvědomujeme si, že ve vývoji máme několik věcí, které by z nás měli učinit pravidelného účastníka o boj v Q3. Když pravidelně postupujete do Q3, pak je to jiný příběh. Můžete bojovat o body," uvádí Boullier pro Autosport.
Podle něj mohli minulý víkend v Melbourne dojet oba jezdci McLarenu na bodech, zabránila tomu ale nehoda Fernanda Alonsa a špatný výběr pneumatik u Jensona Buttona při následném přerušení.
"Pneumatiky jsme zvolili špatně. Degradace byla příliš vysoká, trápilo nás drolení a pak jsme ztratili tempo. Když jsme přešli na středně-tvrdé pneumatiky, tak jsme byli na správném místě, ale to už bylo příliš pozdě, protože jsme se zasekli za Nasrem. Nemohli jsme předjet, i když jsme byli mnohem rychlejší," vysvětluje Boullier bídný výsledek Buttona.
Během závodu McLaren trápily také různé technické potíže s rádiem: "Byl to tak trochu bolehlav. Ale měli jsme štěstí. Na chvíli jsme měli od FIA pokoj. Nechci zabíhat do detailů, ale když FIA vysílá nějaké signály, některá auta měla problémy na volantu, jako například my. Přišli jsme o veškerou komunikaci s přístrojovou deskou, proto nám bylo umožněno hovořit o některých věcech. Normálně by to možné nebylo, a tak na boxové zídce probíhal velký brainstorming."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.