Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier hodnotí po úvodním závodu sezóny 2016 výkonnost svého týmu.
Stáj z Wokingu oproti loňsku neučinila dostatečný pokrok na to, aby ve Velké ceně Austrálie získala body. Přesto ji výkonnost vozu povzbudili a věří, že vylepšení, která pro MP4-31 připravují, je brzy posunou ještě více dopředu.
"Rychlost vozu je dobrý, velmi povzbuzující, a my víme, že letos máme s čím bojovat. Uvědomujeme si, že ve vývoji máme několik věcí, které by z nás měli učinit pravidelného účastníka o boj v Q3. Když pravidelně postupujete do Q3, pak je to jiný příběh. Můžete bojovat o body," uvádí Boullier pro Autosport.
Podle něj mohli minulý víkend v Melbourne dojet oba jezdci McLarenu na bodech, zabránila tomu ale nehoda Fernanda Alonsa a špatný výběr pneumatik u Jensona Buttona při následném přerušení.
"Pneumatiky jsme zvolili špatně. Degradace byla příliš vysoká, trápilo nás drolení a pak jsme ztratili tempo. Když jsme přešli na středně-tvrdé pneumatiky, tak jsme byli na správném místě, ale to už bylo příliš pozdě, protože jsme se zasekli za Nasrem. Nemohli jsme předjet, i když jsme byli mnohem rychlejší," vysvětluje Boullier bídný výsledek Buttona.
Během závodu McLaren trápily také různé technické potíže s rádiem: "Byl to tak trochu bolehlav. Ale měli jsme štěstí. Na chvíli jsme měli od FIA pokoj. Nechci zabíhat do detailů, ale když FIA vysílá nějaké signály, některá auta měla problémy na volantu, jako například my. Přišli jsme o veškerou komunikaci s přístrojovou deskou, proto nám bylo umožněno hovořit o některých věcech. Normálně by to možné nebylo, a tak na boxové zídce probíhal velký brainstorming."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.