Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier hodnotí po úvodním závodu sezóny 2016 výkonnost svého týmu.
Stáj z Wokingu oproti loňsku neučinila dostatečný pokrok na to, aby ve Velké ceně Austrálie získala body. Přesto ji výkonnost vozu povzbudili a věří, že vylepšení, která pro MP4-31 připravují, je brzy posunou ještě více dopředu.
"Rychlost vozu je dobrý, velmi povzbuzující, a my víme, že letos máme s čím bojovat. Uvědomujeme si, že ve vývoji máme několik věcí, které by z nás měli učinit pravidelného účastníka o boj v Q3. Když pravidelně postupujete do Q3, pak je to jiný příběh. Můžete bojovat o body," uvádí Boullier pro Autosport.
Podle něj mohli minulý víkend v Melbourne dojet oba jezdci McLarenu na bodech, zabránila tomu ale nehoda Fernanda Alonsa a špatný výběr pneumatik u Jensona Buttona při následném přerušení.
"Pneumatiky jsme zvolili špatně. Degradace byla příliš vysoká, trápilo nás drolení a pak jsme ztratili tempo. Když jsme přešli na středně-tvrdé pneumatiky, tak jsme byli na správném místě, ale to už bylo příliš pozdě, protože jsme se zasekli za Nasrem. Nemohli jsme předjet, i když jsme byli mnohem rychlejší," vysvětluje Boullier bídný výsledek Buttona.
Během závodu McLaren trápily také různé technické potíže s rádiem: "Byl to tak trochu bolehlav. Ale měli jsme štěstí. Na chvíli jsme měli od FIA pokoj. Nechci zabíhat do detailů, ale když FIA vysílá nějaké signály, některá auta měla problémy na volantu, jako například my. Přišli jsme o veškerou komunikaci s přístrojovou deskou, proto nám bylo umožněno hovořit o některých věcech. Normálně by to možné nebylo, a tak na boxové zídce probíhal velký brainstorming."
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.