Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier hodnotí po úvodním závodu sezóny 2016 výkonnost svého týmu.
Stáj z Wokingu oproti loňsku neučinila dostatečný pokrok na to, aby ve Velké ceně Austrálie získala body. Přesto ji výkonnost vozu povzbudili a věří, že vylepšení, která pro MP4-31 připravují, je brzy posunou ještě více dopředu.
"Rychlost vozu je dobrý, velmi povzbuzující, a my víme, že letos máme s čím bojovat. Uvědomujeme si, že ve vývoji máme několik věcí, které by z nás měli učinit pravidelného účastníka o boj v Q3. Když pravidelně postupujete do Q3, pak je to jiný příběh. Můžete bojovat o body," uvádí Boullier pro Autosport.
Podle něj mohli minulý víkend v Melbourne dojet oba jezdci McLarenu na bodech, zabránila tomu ale nehoda Fernanda Alonsa a špatný výběr pneumatik u Jensona Buttona při následném přerušení.
"Pneumatiky jsme zvolili špatně. Degradace byla příliš vysoká, trápilo nás drolení a pak jsme ztratili tempo. Když jsme přešli na středně-tvrdé pneumatiky, tak jsme byli na správném místě, ale to už bylo příliš pozdě, protože jsme se zasekli za Nasrem. Nemohli jsme předjet, i když jsme byli mnohem rychlejší," vysvětluje Boullier bídný výsledek Buttona.
Během závodu McLaren trápily také různé technické potíže s rádiem: "Byl to tak trochu bolehlav. Ale měli jsme štěstí. Na chvíli jsme měli od FIA pokoj. Nechci zabíhat do detailů, ale když FIA vysílá nějaké signály, některá auta měla problémy na volantu, jako například my. Přišli jsme o veškerou komunikaci s přístrojovou deskou, proto nám bylo umožněno hovořit o některých věcech. Normálně by to možné nebylo, a tak na boxové zídce probíhal velký brainstorming."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.