Lewis Hamilton a Nico Rosberg dostanou v blížící se sezóně větší volnost a možnost závodit mezi sebou o mistrovský titul. Mercedes se rozhodl ustoupit od strategie ovlivňování jejich vzájemných soubojů.
Většinou se očekává, že i sezóna 2016 se ponese v duchu předchozích dvou ročníků a o mistrovském titulu se rozhodne mezi piloty stáje Mercedes. Toto Wolff dnes (11. 3.) prozradil, že tým uvolnil kodex chování, který zastával v minulých sezónách. Jestliže si dříve pilot nemohli zvolit vlastní strategii ohledně použití pneumatik nebo bojovat se svým kolegou, nyní budou mít u Mercedesu možnost od začátku závodu zvolit taktiku podle svého výběru.
"Vlastně jsme navázali na naší činnost z předchozího roku. Když jsme v roce 2013 rozjeli náš projekt, byl na nás vyvíjen velký tlak ohledně výsledků, byl tu požadavek vyhrávat závody, takže jsme se na to zaměřili. V roce 2014 jsme vyhráli šampionát a o rok později potvrdili, že to nebyla náhoda. Abychom v úspěších pokračovali, museli jsme tomu dát nějaký rámec. Někdy to fungovalo, někdy ne. Naučili jsme se plno důležitých věcí a jako organizace se značně zlepšili. S Lewisem a Nicem spolupracujeme několik let a mohu tuto kooperaci označit za dobrou. Takže dlužíme nejen jim, ale i Formuli 1, aby mohli závodit bez omezení. Pro tým to bude občas složitější, ale je to naprosto nezbytné," vysvětlil Wolff.
Žádné riziko nepřipustímeLze samozřejmě namítnout, že uvolnění týmové strategie může mezi Hamiltonem a Rosbergem přinést určité napětí, možná i otevřít dveře pro největšího soupeře - Scuderii Ferrari. Wolff si ale nemyslí, že by maranellští tímto krokem získali nějaký prospěch.
"Domnívám se, že k tomu nedojde. Upravili jsme naše vzájemné vztahy, protože to bude pro práci s našimi jezdci pohodlnější. Mezi nimi panuje velký respekt a osobně si nemyslím, že by to bylo nějak zásadně odlišné od předchozího roku. Pomohou nám i nové předpisy, které omezují komunikaci mezi inženýrem a pilotem. Pokud jde o strategii a výběr pneumatik, bude mnohem méně možnosti pilota vést, takže odpovědnost bude ve větší míře na samotném jezdci," pokračuje Wolff.
Šéf Mercedesu vidí v novém přístupu i přínos pro samotný vývoj závodů. "Našemu sportu to přinese hodně dobrého. Na pilota bude kladen mnohem větší tlak. Řekl bych, že naše role s ohledem na pravidla posunující se kupředu, je učinit malý krůček zpět. To do značné míry odpovídá naší strategii a umožní to našim pilotům skutečně vybojovat své výsledky přímo na trati," končí své vysvětlení Toto Wolff.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.