Mercedes poskytne svým pilotům v boji o titul 2016 svobodu

Pánové, máte volnou ruku. Takže už žádné výmluvy (Hamilton, Wolff, Rosberg)
Pánové, máte volnou ruku. Takže už žádné výmluvy (Hamilton, Wolff, Rosberg), foto: Daimler AG
Robert RoBertino Pavelka 11. března 2016 15:45
Sdílej:

Lewis Hamilton a Nico Rosberg dostanou v blížící se sezóně větší volnost a možnost závodit mezi sebou o mistrovský titul. Mercedes se rozhodl ustoupit od strategie ovlivňování jejich vzájemných soubojů.

Většinou se očekává, že i sezóna 2016 se ponese v duchu předchozích dvou ročníků a o mistrovském titulu se rozhodne mezi piloty stáje Mercedes. Toto Wolff dnes (11. 3.) prozradil, že tým uvolnil kodex chování, který zastával v minulých sezónách. Jestliže si dříve pilot nemohli zvolit vlastní strategii ohledně použití pneumatik nebo bojovat se svým kolegou, nyní budou mít u Mercedesu možnost od začátku závodu zvolit taktiku podle svého výběru.

"Vlastně jsme navázali na naší činnost z předchozího roku. Když jsme v roce 2013 rozjeli náš projekt, byl na nás vyvíjen velký tlak ohledně výsledků, byl tu požadavek vyhrávat závody, takže jsme se na to zaměřili. V roce 2014 jsme vyhráli šampionát a o rok později potvrdili, že to nebyla náhoda. Abychom v úspěších pokračovali, museli jsme tomu dát nějaký rámec. Někdy to fungovalo, někdy ne. Naučili jsme se plno důležitých věcí a jako organizace se značně zlepšili. S Lewisem a Nicem spolupracujeme několik let a mohu tuto kooperaci označit za dobrou. Takže dlužíme nejen jim, ale i Formuli 1, aby mohli závodit bez omezení. Pro tým to bude občas složitější, ale je to naprosto nezbytné," vysvětlil Wolff.

Žádné riziko nepřipustíme 

Lze samozřejmě namítnout, že uvolnění týmové strategie může mezi Hamiltonem a Rosbergem přinést určité napětí, možná i otevřít dveře pro největšího soupeře - Scuderii Ferrari. Wolff si ale nemyslí, že by maranellští tímto krokem získali nějaký prospěch.

"Domnívám se, že k tomu nedojde. Upravili jsme naše vzájemné vztahy, protože to bude pro práci s našimi jezdci pohodlnější. Mezi nimi panuje velký respekt a osobně si nemyslím, že by to bylo nějak zásadně odlišné od předchozího roku. Pomohou nám i nové předpisy, které omezují komunikaci mezi inženýrem a pilotem. Pokud jde o strategii a výběr pneumatik, bude mnohem méně možnosti pilota vést, takže odpovědnost bude ve větší míře na samotném jezdci," pokračuje Wolff.

Šéf Mercedesu vidí v novém přístupu i přínos pro samotný vývoj závodů. "Našemu sportu to přinese hodně dobrého. Na pilota bude kladen mnohem větší tlak. Řekl bych, že naše role s ohledem na pravidla posunující se kupředu, je učinit malý krůček zpět. To do značné míry odpovídá naší strategii a umožní to našim pilotům skutečně vybojovat své výsledky přímo na trati," končí své vysvětlení Toto Wolff.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.