Tým Haas dnes oznámil, že jeho vývojovým pilotem se stává Santino Ferrucci, 17 letý rodák z Connecticutu.
Santino Ferrucci bude závodit v GP3 za tým DAMS, avšak zúčastní se také závodů, testování a práce na simulátoru s týmem Haas F1. Má za sebou vítězství v Britské Formuli 3, loni závodil v sérii Toyota Racing na Novém Zélandu a ve evropské Formuli 3. Jeho manažerem je Julian Jakobi, který měl na starosti hvězdy jako Ayrton Senna či Alain Prost.
"V F1 je důležité kromě vývoje vozu i vývoj vaší osobnosti. Jedno bez druhého nelze. Ferrucci odvedl zatím velmi dobrou práci a také jeho vyspělost mimo závodní vůz je působivá," uvedl v prohlášení šéf týmu Günther Steiner s tím, že v mladíkovi vidí velký potenciál i díky příležitosti. "Příležitost s týmem DAMS je skvělou cestou k dalšímu vývoji, zatímco místo u Haasu mu poskytne možný budoucí úspěch," dodal.
Pro Ferrucciho prý byla F1 cílem už od počátku, kdy začal závodit a je velmi pyšný na to, že může být součástí amerického týmu. "Stále mám před sebou kus práce, ale být součástí týmu Haas mi umožní na naučit víc a rychleji. Pomůže mi to při závodění v GP3 a připraví mě na F1," okomentoval situaci Ferrucci.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.