Jak si udržuje kondici Jenson Button, proč nespí déle než osm hodin denně a co pije ráno jako první?
Jenson Button je znám svým tvrdým tréninkem a velmi dobrou tělesnou kondicí. Velmi rád jezdí na kole a často se věnuje triatlonům. Ve Formuli 1 je již od roku 2000 a viděl tedy velké změny. Prozradil, že se nemění pouze pravidla a vzhled či technika vozů, ale i samotný trénink pilotů.
"Je mnohem méně fyzický než tomu bývalo dříve, což mě mrzí, protože to mě bavilo. Je to kvůli odlišnému přítlaku oproti minulosti. Řídit je nyní mnohem jednodušší. Ale když se vrátíte zpět to auta zjistíte, že je stále spousta unavujících věcí. Točení volantem poznáte na pažích, výraznější vibrace... Takže je to stále náročné, ale není to tak náročné jako tomu bývalo. Stále však každý rok trénuji víc a víc, protože mi to pomáhá psychicky i fyzicky se lépe připravit," uvedl pro SkySports.
Patří mezi vysoké piloty F1 a musí si proto obzvlášť hlídat svoji váhu. Pomáhá mu k tomu i spánek. "Když spíte méně než pět hodin, nabíráte váhu. Stejně tak když spíte déle než osm hodin. Kouzlem tedy je spát sedm až osm hodin. Také dělám to, že po probuzení vypiju půl litr vody a potom černou kávu a Coca colu. To je skvělé, probere vás to a jste připraveni na další den, hodně jsem během zimy zhubl," usmívá se Brit.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.