Jak si udržuje kondici Jenson Button, proč nespí déle než osm hodin denně a co pije ráno jako první?
Jenson Button je znám svým tvrdým tréninkem a velmi dobrou tělesnou kondicí. Velmi rád jezdí na kole a často se věnuje triatlonům. Ve Formuli 1 je již od roku 2000 a viděl tedy velké změny. Prozradil, že se nemění pouze pravidla a vzhled či technika vozů, ale i samotný trénink pilotů.
"Je mnohem méně fyzický než tomu bývalo dříve, což mě mrzí, protože to mě bavilo. Je to kvůli odlišnému přítlaku oproti minulosti. Řídit je nyní mnohem jednodušší. Ale když se vrátíte zpět to auta zjistíte, že je stále spousta unavujících věcí. Točení volantem poznáte na pažích, výraznější vibrace... Takže je to stále náročné, ale není to tak náročné jako tomu bývalo. Stále však každý rok trénuji víc a víc, protože mi to pomáhá psychicky i fyzicky se lépe připravit," uvedl pro SkySports.
Patří mezi vysoké piloty F1 a musí si proto obzvlášť hlídat svoji váhu. Pomáhá mu k tomu i spánek. "Když spíte méně než pět hodin, nabíráte váhu. Stejně tak když spíte déle než osm hodin. Kouzlem tedy je spát sedm až osm hodin. Také dělám to, že po probuzení vypiju půl litr vody a potom černou kávu a Coca colu. To je skvělé, probere vás to a jste připraveni na další den, hodně jsem během zimy zhubl," usmívá se Brit.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.