Jenson Button měl dnes první možnost svézt se s novým McLarenem MP4-31 poháněným Hondou. Jaké jsou jeho dojmy?
Loni se Honda trápila s nedostatečně výkonným systémem pro rekuperaci energie, kterému na rovinkách docházel výkon. Button však po pondělku věří, že tyto potíže letos nebudou působit McLarenu ty největší potíže.
"Nemyslím si, že se něco v kvalifikaci ohromně změní, ale v závodě jde o oblast, kde budeme schopni získat hodně času. Takže jsem s pokrokem, který jsme v ní udělali, velmi spokojený. V ostatních oblastech stále potřebujeme zapracovat, ale tato se rozhodně zlepšila," uvádí britský pilot, který dnes zvládl v Barceloně 84 kol (391,02 km) a za nejrychlejším Vettelem zaostal o 1,796 sekundy.
"Ke zlepšení došlo všude, a bylo to zapotřebí. Jestli to bude stačit, to zatím nevím. Dnešek byl spíše o zkoušení věcí a zajištění toho, aby správně fungovaly, což se nám podařilo. Neobjevili se opravdu žádné potíže se spolehlivostí, jen některé věci trvaly déle, než jsme u nastavení doufali. Přáli jsme si ujet více kol, ale po tom všem šlo o celkem dobrý první den," hodnotí Button.
Nechtěl ale předpovídat, jak na tom McLaren bude v Melbourne. "Myslím, že i na konci tohoto testu to bude těžké [předpovědět]. Určitě mezi současností a Melbourne dostaneme ještě hodně vylepšení auta a pohonné jednotky, takže tento test je spíše o tom, abychom vozu porozuměli," říká zkušený Brit.
Závodní ředitel Eric Boullier dodává: "Rozhodně jsme lepší. Všechna čísla korelují s tím, co jsme čekali. To znamená, že naše nástroje fungují řádně - a to zase znamená, že víme, že letošní auto je lepší než loni. Neřeknu, o kolik je lepší, protože to by mohlo vyvolat nesprávná očekávání - a také nevím, co dělají ostatní. Ale koreluje, což je dobré.
K dobrému zlepšení podle mě došlo také u Hondy. Očividně jsou na správné cestě a jasně napravili několik potíží, která nás loni trápily. Takže zatím to je dobré. Abych byl upřímný, tak 100% spokojení nebudete nikdy, takže se vždy musíme zlepšovat. A pokaždé, když se přiblížíte k limitu, přijdete na věci, které je třeba zlepšit. Ale rozhodně jsme OK."
Testování v Barceloně pokračuje zítra, kdy se za volant McLarenu MP4-31 posadí Fernando Alonso.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.