Jenson Button měl dnes první možnost svézt se s novým McLarenem MP4-31 poháněným Hondou. Jaké jsou jeho dojmy?
Loni se Honda trápila s nedostatečně výkonným systémem pro rekuperaci energie, kterému na rovinkách docházel výkon. Button však po pondělku věří, že tyto potíže letos nebudou působit McLarenu ty největší potíže.
"Nemyslím si, že se něco v kvalifikaci ohromně změní, ale v závodě jde o oblast, kde budeme schopni získat hodně času. Takže jsem s pokrokem, který jsme v ní udělali, velmi spokojený. V ostatních oblastech stále potřebujeme zapracovat, ale tato se rozhodně zlepšila," uvádí britský pilot, který dnes zvládl v Barceloně 84 kol (391,02 km) a za nejrychlejším Vettelem zaostal o 1,796 sekundy.
"Ke zlepšení došlo všude, a bylo to zapotřebí. Jestli to bude stačit, to zatím nevím. Dnešek byl spíše o zkoušení věcí a zajištění toho, aby správně fungovaly, což se nám podařilo. Neobjevili se opravdu žádné potíže se spolehlivostí, jen některé věci trvaly déle, než jsme u nastavení doufali. Přáli jsme si ujet více kol, ale po tom všem šlo o celkem dobrý první den," hodnotí Button.
Nechtěl ale předpovídat, jak na tom McLaren bude v Melbourne. "Myslím, že i na konci tohoto testu to bude těžké [předpovědět]. Určitě mezi současností a Melbourne dostaneme ještě hodně vylepšení auta a pohonné jednotky, takže tento test je spíše o tom, abychom vozu porozuměli," říká zkušený Brit.
Závodní ředitel Eric Boullier dodává: "Rozhodně jsme lepší. Všechna čísla korelují s tím, co jsme čekali. To znamená, že naše nástroje fungují řádně - a to zase znamená, že víme, že letošní auto je lepší než loni. Neřeknu, o kolik je lepší, protože to by mohlo vyvolat nesprávná očekávání - a také nevím, co dělají ostatní. Ale koreluje, což je dobré.
K dobrému zlepšení podle mě došlo také u Hondy. Očividně jsou na správné cestě a jasně napravili několik potíží, která nás loni trápily. Takže zatím to je dobré. Abych byl upřímný, tak 100% spokojení nebudete nikdy, takže se vždy musíme zlepšovat. A pokaždé, když se přiblížíte k limitu, přijdete na věci, které je třeba zlepšit. Ale rozhodně jsme OK."
Testování v Barceloně pokračuje zítra, kdy se za volant McLarenu MP4-31 posadí Fernando Alonso.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.