Jenson Button měl dnes první možnost svézt se s novým McLarenem MP4-31 poháněným Hondou. Jaké jsou jeho dojmy?
Loni se Honda trápila s nedostatečně výkonným systémem pro rekuperaci energie, kterému na rovinkách docházel výkon. Button však po pondělku věří, že tyto potíže letos nebudou působit McLarenu ty největší potíže.
"Nemyslím si, že se něco v kvalifikaci ohromně změní, ale v závodě jde o oblast, kde budeme schopni získat hodně času. Takže jsem s pokrokem, který jsme v ní udělali, velmi spokojený. V ostatních oblastech stále potřebujeme zapracovat, ale tato se rozhodně zlepšila," uvádí britský pilot, který dnes zvládl v Barceloně 84 kol (391,02 km) a za nejrychlejším Vettelem zaostal o 1,796 sekundy.
"Ke zlepšení došlo všude, a bylo to zapotřebí. Jestli to bude stačit, to zatím nevím. Dnešek byl spíše o zkoušení věcí a zajištění toho, aby správně fungovaly, což se nám podařilo. Neobjevili se opravdu žádné potíže se spolehlivostí, jen některé věci trvaly déle, než jsme u nastavení doufali. Přáli jsme si ujet více kol, ale po tom všem šlo o celkem dobrý první den," hodnotí Button.
Nechtěl ale předpovídat, jak na tom McLaren bude v Melbourne. "Myslím, že i na konci tohoto testu to bude těžké [předpovědět]. Určitě mezi současností a Melbourne dostaneme ještě hodně vylepšení auta a pohonné jednotky, takže tento test je spíše o tom, abychom vozu porozuměli," říká zkušený Brit.
Závodní ředitel Eric Boullier dodává: "Rozhodně jsme lepší. Všechna čísla korelují s tím, co jsme čekali. To znamená, že naše nástroje fungují řádně - a to zase znamená, že víme, že letošní auto je lepší než loni. Neřeknu, o kolik je lepší, protože to by mohlo vyvolat nesprávná očekávání - a také nevím, co dělají ostatní. Ale koreluje, což je dobré.
K dobrému zlepšení podle mě došlo také u Hondy. Očividně jsou na správné cestě a jasně napravili několik potíží, která nás loni trápily. Takže zatím to je dobré. Abych byl upřímný, tak 100% spokojení nebudete nikdy, takže se vždy musíme zlepšovat. A pokaždé, když se přiblížíte k limitu, přijdete na věci, které je třeba zlepšit. Ale rozhodně jsme OK."
Testování v Barceloně pokračuje zítra, kdy se za volant McLarenu MP4-31 posadí Fernando Alonso.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.