Stáj Williams se již pochlubila tím, že v pondělí 1. února poprvé nastartovala svůj nový FW38 s motorem Mercedes za zády. Nováček Haas to má v plánu v polovině měsíce.
V Grove prožili v pondělí slavnostní okamžik: zimní úsilí vyvrcholilo dokončením stavby nového monopostu a poprvé si vychutnali zvuk motoru F1 za jeho zády. Vše se dle vyjádření týmu obešlo bez potíží: "Williams FW38 jsme včera poprvé nastartovali. Žádné problémy, je to skvělé znovu slyšet řev. Nyní do testování zbývají 3 týdny."
The @WilliamsRacing FW38 fired up for the first time yesterday. No issues, great to hear the roar again & now less than 3 weeks to testing!
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 2, 2016Práce se chýlí ke konci také u Dallary, kde dávají dohromady auto pro Haas. To by mělo být připraveno pro předsezónní testování v Barceloně, kde se začne jezdit 22. února. K prvnímu nastartování pohonné jednotky by u něj mělo dojít o týden dříve: "Nastartování je plánováno na 15. [února]," potvrzuje šéf týmu Günther Steiner.
"Nyní je to vše o milnících. Jeden z nich jsme splnili nárazovými testy. To bylo dobré. Týmu inženýrů to dodalo sebevědomí. Nastartování bude dalším významným milníkem v historii Haasu. Pak to bude o tom, abychom auto dostali poprvé na trať, a poté první závodní start. Ale nastartování je pro mě něčím velkým. Je to vzrušující. Jde o jednu z těch věcí, na kterou se těšíte," popisuje Steiner.
Na první jízdy se chystají i piloti Romain Grosjean s Estebanem Gutiérrezem: "Jsou ve fázi, kdy se na šampionát připravují fyzicky. Chodí na simulátor, ale vše to začne tvarováním sedačky, k čemuž dojde příští týden. Dostanou sedačku a pak půjdou závodit. Tehdy se to začíná stávat reálným," pokračuje šéf Haasu.
Před prvním výjezdem 22. února by měli být připraveni: "Jsme v dobré pozici. Každý den se objeví problém, protože auta jsou velmi komplikovaná, jak všichni vědí, ale my jsme závodníci a jsme dobří v jejich řešení."
"Jsme v té fázi, kdy je teď auto neustále sestavováno, většina dílů se vyrábí, takže to je o tom dát ho dohromady. Ale u prvního testu budeme, o tom není pochyb, poprvé vyjedeme v pondělí ráno. Takový je plán. A momentálně nevidím důvod, proč by k tomu nemělo dojít," cituje Autosport Steinera.
O pohonné jednotce Ferrari říká: "Ferrari má velmi dobrou pohonnou jednotku, ale my nejsme jejich prvním zákazníkem. Dělají to už dlouho. Přidávají velkou hodnotu, protože to udělali dříve již tolikrát. Jde o proces a oni přesně vědí, co potřebují.
Jejich inženýři nám říkají, co je k nastartování motoru třeba, a to vyplývá ze zkušeností v poskytování svých pohonných jednotek klientům. Nemyslím si, že to bude problém. Možná něco nebude fungovat, nějaký software, ale to opravíte a nastartujete. Je to stále ten stejný starý příběh," dodává Steiner.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.