Stáj Williams se již pochlubila tím, že v pondělí 1. února poprvé nastartovala svůj nový FW38 s motorem Mercedes za zády. Nováček Haas to má v plánu v polovině měsíce.
V Grove prožili v pondělí slavnostní okamžik: zimní úsilí vyvrcholilo dokončením stavby nového monopostu a poprvé si vychutnali zvuk motoru F1 za jeho zády. Vše se dle vyjádření týmu obešlo bez potíží: "Williams FW38 jsme včera poprvé nastartovali. Žádné problémy, je to skvělé znovu slyšet řev. Nyní do testování zbývají 3 týdny."
The @WilliamsRacing FW38 fired up for the first time yesterday. No issues, great to hear the roar again & now less than 3 weeks to testing!
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 2, 2016Práce se chýlí ke konci také u Dallary, kde dávají dohromady auto pro Haas. To by mělo být připraveno pro předsezónní testování v Barceloně, kde se začne jezdit 22. února. K prvnímu nastartování pohonné jednotky by u něj mělo dojít o týden dříve: "Nastartování je plánováno na 15. [února]," potvrzuje šéf týmu Günther Steiner.
"Nyní je to vše o milnících. Jeden z nich jsme splnili nárazovými testy. To bylo dobré. Týmu inženýrů to dodalo sebevědomí. Nastartování bude dalším významným milníkem v historii Haasu. Pak to bude o tom, abychom auto dostali poprvé na trať, a poté první závodní start. Ale nastartování je pro mě něčím velkým. Je to vzrušující. Jde o jednu z těch věcí, na kterou se těšíte," popisuje Steiner.
Na první jízdy se chystají i piloti Romain Grosjean s Estebanem Gutiérrezem: "Jsou ve fázi, kdy se na šampionát připravují fyzicky. Chodí na simulátor, ale vše to začne tvarováním sedačky, k čemuž dojde příští týden. Dostanou sedačku a pak půjdou závodit. Tehdy se to začíná stávat reálným," pokračuje šéf Haasu.
Před prvním výjezdem 22. února by měli být připraveni: "Jsme v dobré pozici. Každý den se objeví problém, protože auta jsou velmi komplikovaná, jak všichni vědí, ale my jsme závodníci a jsme dobří v jejich řešení."
"Jsme v té fázi, kdy je teď auto neustále sestavováno, většina dílů se vyrábí, takže to je o tom dát ho dohromady. Ale u prvního testu budeme, o tom není pochyb, poprvé vyjedeme v pondělí ráno. Takový je plán. A momentálně nevidím důvod, proč by k tomu nemělo dojít," cituje Autosport Steinera.
O pohonné jednotce Ferrari říká: "Ferrari má velmi dobrou pohonnou jednotku, ale my nejsme jejich prvním zákazníkem. Dělají to už dlouho. Přidávají velkou hodnotu, protože to udělali dříve již tolikrát. Jde o proces a oni přesně vědí, co potřebují.
Jejich inženýři nám říkají, co je k nastartování motoru třeba, a to vyplývá ze zkušeností v poskytování svých pohonných jednotek klientům. Nemyslím si, že to bude problém. Možná něco nebude fungovat, nějaký software, ale to opravíte a nastartujete. Je to stále ten stejný starý příběh," dodává Steiner.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.