Stáj Williams se již pochlubila tím, že v pondělí 1. února poprvé nastartovala svůj nový FW38 s motorem Mercedes za zády. Nováček Haas to má v plánu v polovině měsíce.
V Grove prožili v pondělí slavnostní okamžik: zimní úsilí vyvrcholilo dokončením stavby nového monopostu a poprvé si vychutnali zvuk motoru F1 za jeho zády. Vše se dle vyjádření týmu obešlo bez potíží: "Williams FW38 jsme včera poprvé nastartovali. Žádné problémy, je to skvělé znovu slyšet řev. Nyní do testování zbývají 3 týdny."
The @WilliamsRacing FW38 fired up for the first time yesterday. No issues, great to hear the roar again & now less than 3 weeks to testing!
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 2, 2016Práce se chýlí ke konci také u Dallary, kde dávají dohromady auto pro Haas. To by mělo být připraveno pro předsezónní testování v Barceloně, kde se začne jezdit 22. února. K prvnímu nastartování pohonné jednotky by u něj mělo dojít o týden dříve: "Nastartování je plánováno na 15. [února]," potvrzuje šéf týmu Günther Steiner.
"Nyní je to vše o milnících. Jeden z nich jsme splnili nárazovými testy. To bylo dobré. Týmu inženýrů to dodalo sebevědomí. Nastartování bude dalším významným milníkem v historii Haasu. Pak to bude o tom, abychom auto dostali poprvé na trať, a poté první závodní start. Ale nastartování je pro mě něčím velkým. Je to vzrušující. Jde o jednu z těch věcí, na kterou se těšíte," popisuje Steiner.
Na první jízdy se chystají i piloti Romain Grosjean s Estebanem Gutiérrezem: "Jsou ve fázi, kdy se na šampionát připravují fyzicky. Chodí na simulátor, ale vše to začne tvarováním sedačky, k čemuž dojde příští týden. Dostanou sedačku a pak půjdou závodit. Tehdy se to začíná stávat reálným," pokračuje šéf Haasu.
Před prvním výjezdem 22. února by měli být připraveni: "Jsme v dobré pozici. Každý den se objeví problém, protože auta jsou velmi komplikovaná, jak všichni vědí, ale my jsme závodníci a jsme dobří v jejich řešení."
"Jsme v té fázi, kdy je teď auto neustále sestavováno, většina dílů se vyrábí, takže to je o tom dát ho dohromady. Ale u prvního testu budeme, o tom není pochyb, poprvé vyjedeme v pondělí ráno. Takový je plán. A momentálně nevidím důvod, proč by k tomu nemělo dojít," cituje Autosport Steinera.
O pohonné jednotce Ferrari říká: "Ferrari má velmi dobrou pohonnou jednotku, ale my nejsme jejich prvním zákazníkem. Dělají to už dlouho. Přidávají velkou hodnotu, protože to udělali dříve již tolikrát. Jde o proces a oni přesně vědí, co potřebují.
Jejich inženýři nám říkají, co je k nastartování motoru třeba, a to vyplývá ze zkušeností v poskytování svých pohonných jednotek klientům. Nemyslím si, že to bude problém. Možná něco nebude fungovat, nějaký software, ale to opravíte a nastartujete. Je to stále ten stejný starý příběh," dodává Steiner.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.