S prognózami je to občas složité. Přes zimu uteče forma, vozy dříve dobré jsou záhadně o poznání horší a ty slabé drtí soupeře. Přesto nemálo lidí rádo vyhlíží do budoucnosti a tipuje. Stejně tak i někdejší pilot F1 Gerhard Berger.
Někdejší pilot týmů ATS, Arrows, Benetton, Ferrari a McLaren se domívá, že pokud Nico Rosberg naváže na výkony v posledních třech závodech sezóny 2015 a úspěšně vstoupí do ročníku nového, může uspět v souboji s týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem. Rosberg porazil Brita v posledních třech závodech poté, kdy Hamilton definitivně získal titul mistra světa.
Podle rakouského expilota F1 můžeme být v Melbourne svědky zajímavého souboje, protože je evidentní, že Hamilton převahu svého německého kolegy nelibě nesl. "Věřím, že Rosberg je opravdu dobrý. Bohužel jezdí ve stejném týmu jako Hamilton. Než Lewis přišel, tak měl v týmu navrch, dokonce z něj měl při svém působení u Mercedesu těžkou hlavu i Michael Schumacher. Kdyby měl Nico vedle sebe jiného pilota, tak by nejspíš byl už dvojnásobným mistrem světa," vyslovil svůj názor Berger pro webové stránky Auto, Motor und Sport.
Berger tím rozhodně nechce snižovat Hamiltonovy zásluhy, je však přesvědčen, že trojnásobný mistr světa má své slabiny, i když ty dává najevo jen velice zřídkakdy. "Mám dojem, že po Austinu už Hamilton soustředil svou pozornost na další rok. Rosberg musí v duelu s Lewisem klást maximální důraz na maličkosti. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby se Hamilton opět vrátil v roce 2016 ve své obvyklé formě. Místy se však pohybuje jakoby na laně a občas nemá daleko k tomu, aby ztratil nervy. Pokud se Nicovi povede otřást jeho důvěrou, má šanci. Zrovna tak pokud Rosberg bude mít lepší první polovinu sezóny, protože Hamiltonovi se hůře stahuje náskok," dodává Berger.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.