Pokud si to piloti a šéfové týmů budou přát, Pirelli přijde klidně s trvanlivějšími pneumatikami. S držitelem komerčních práv, se společností FOM, také spolupracuje na vylepšení televizní grafiky.
Předseda Asociace pilotů Velkých cen (GPDA) Alex Wurz tento týden uvedl, že by piloti dali přednost trvanlivějším pneumatikám, protože by přispěli k vylepšení podívané. Manažer Pirelli Mario Isola k tomu včera po skončení testů v Paul Ricard uvedl, že jsou na to připraveni, pokud o to bude opravdu zájem.
"To je součástí cíle a je to svázáno s prostředím Formule 1. Jak jsme vždy říkali, chceme dělat to, co po nás F1 požaduje. Tohle je další hledisko, které máme pro budoucí vývoj. Jde o volbu. Pokud máme vyrábět trvanlivé pneumatiky, musíme se na to zaměřit. Pokud máme vyrábět pneumatiky s degradací, musíme se zaměřit na tohle. Účastníme se více než 180 šampionátu s různými cíli," popisuje Isola.
"V GP2 je silný požadavek na degradaci, protože si promotér přeje mít něco podobného Formuli 1. V GT chtějí pneumatiku, která zvládne dvojité stinty. V rallye mají požadavky odlišné, takže to záleží na šampionátu," vysvětluje zástupce často neprávem kritizovaného Pirelli, které navíc nemůže testovat - nikdo jim k tomu nechce poskytnout auto a během roku to je navíc v F1 zakázané.
V roce 2017 mají být zavedeny širší pneumatiky, italský výrobce je proto potřebuje testovat co nejdříve, aby stihl včas připravit kvalitní produkt. Na otázku, kdy by takové testy měly začít, Isola odpovídá: "Co nejdříve. Včera."
Vylepšení televizní grafikySoučástí nových pravidel je to, že si každý pilot může vybírat pro závodní víkend ze tří nabízených směsí, což by mělo pomoci pestřejším závodním strategiím. Pravidla jsou složitější, proto se Pirelli spolupracuje s FOM na vylepšení televizní grafiky.
"Pracujeme společně s FOM na poskytování informací živě během přenosů tak, aby každý divák chápal, co se děje. Myslím, že to je užitečné také pro média, aby měla přesný obrázek o situaci a strategii. S novými pravidly nemají jen tři směsi, ale také možnost si vybrat 10 sad," vysvětluje Isola.
"Doufejme tedy, že uvidíme různé strategie a zajímavější závody. K tomu samozřejmě potřebujete informace a musíte vědět, jaké pneumatiky má kdo v garáži dostupné - a společně s FOM pracujeme na tom, abychom tuto informaci poskytovali," dodává.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.