Pokud si to piloti a šéfové týmů budou přát, Pirelli přijde klidně s trvanlivějšími pneumatikami. S držitelem komerčních práv, se společností FOM, také spolupracuje na vylepšení televizní grafiky.
Předseda Asociace pilotů Velkých cen (GPDA) Alex Wurz tento týden uvedl, že by piloti dali přednost trvanlivějším pneumatikám, protože by přispěli k vylepšení podívané. Manažer Pirelli Mario Isola k tomu včera po skončení testů v Paul Ricard uvedl, že jsou na to připraveni, pokud o to bude opravdu zájem.
"To je součástí cíle a je to svázáno s prostředím Formule 1. Jak jsme vždy říkali, chceme dělat to, co po nás F1 požaduje. Tohle je další hledisko, které máme pro budoucí vývoj. Jde o volbu. Pokud máme vyrábět trvanlivé pneumatiky, musíme se na to zaměřit. Pokud máme vyrábět pneumatiky s degradací, musíme se zaměřit na tohle. Účastníme se více než 180 šampionátu s různými cíli," popisuje Isola.
"V GP2 je silný požadavek na degradaci, protože si promotér přeje mít něco podobného Formuli 1. V GT chtějí pneumatiku, která zvládne dvojité stinty. V rallye mají požadavky odlišné, takže to záleží na šampionátu," vysvětluje zástupce často neprávem kritizovaného Pirelli, které navíc nemůže testovat - nikdo jim k tomu nechce poskytnout auto a během roku to je navíc v F1 zakázané.
V roce 2017 mají být zavedeny širší pneumatiky, italský výrobce je proto potřebuje testovat co nejdříve, aby stihl včas připravit kvalitní produkt. Na otázku, kdy by takové testy měly začít, Isola odpovídá: "Co nejdříve. Včera."
Vylepšení televizní grafikySoučástí nových pravidel je to, že si každý pilot může vybírat pro závodní víkend ze tří nabízených směsí, což by mělo pomoci pestřejším závodním strategiím. Pravidla jsou složitější, proto se Pirelli spolupracuje s FOM na vylepšení televizní grafiky.
"Pracujeme společně s FOM na poskytování informací živě během přenosů tak, aby každý divák chápal, co se děje. Myslím, že to je užitečné také pro média, aby měla přesný obrázek o situaci a strategii. S novými pravidly nemají jen tři směsi, ale také možnost si vybrat 10 sad," vysvětluje Isola.
"Doufejme tedy, že uvidíme různé strategie a zajímavější závody. K tomu samozřejmě potřebujete informace a musíte vědět, jaké pneumatiky má kdo v garáži dostupné - a společně s FOM pracujeme na tom, abychom tuto informaci poskytovali," dodává.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.