Pokud si to piloti a šéfové týmů budou přát, Pirelli přijde klidně s trvanlivějšími pneumatikami. S držitelem komerčních práv, se společností FOM, také spolupracuje na vylepšení televizní grafiky.
Předseda Asociace pilotů Velkých cen (GPDA) Alex Wurz tento týden uvedl, že by piloti dali přednost trvanlivějším pneumatikám, protože by přispěli k vylepšení podívané. Manažer Pirelli Mario Isola k tomu včera po skončení testů v Paul Ricard uvedl, že jsou na to připraveni, pokud o to bude opravdu zájem.
"To je součástí cíle a je to svázáno s prostředím Formule 1. Jak jsme vždy říkali, chceme dělat to, co po nás F1 požaduje. Tohle je další hledisko, které máme pro budoucí vývoj. Jde o volbu. Pokud máme vyrábět trvanlivé pneumatiky, musíme se na to zaměřit. Pokud máme vyrábět pneumatiky s degradací, musíme se zaměřit na tohle. Účastníme se více než 180 šampionátu s různými cíli," popisuje Isola.
"V GP2 je silný požadavek na degradaci, protože si promotér přeje mít něco podobného Formuli 1. V GT chtějí pneumatiku, která zvládne dvojité stinty. V rallye mají požadavky odlišné, takže to záleží na šampionátu," vysvětluje zástupce často neprávem kritizovaného Pirelli, které navíc nemůže testovat - nikdo jim k tomu nechce poskytnout auto a během roku to je navíc v F1 zakázané.
V roce 2017 mají být zavedeny širší pneumatiky, italský výrobce je proto potřebuje testovat co nejdříve, aby stihl včas připravit kvalitní produkt. Na otázku, kdy by takové testy měly začít, Isola odpovídá: "Co nejdříve. Včera."
Vylepšení televizní grafikySoučástí nových pravidel je to, že si každý pilot může vybírat pro závodní víkend ze tří nabízených směsí, což by mělo pomoci pestřejším závodním strategiím. Pravidla jsou složitější, proto se Pirelli spolupracuje s FOM na vylepšení televizní grafiky.
"Pracujeme společně s FOM na poskytování informací živě během přenosů tak, aby každý divák chápal, co se děje. Myslím, že to je užitečné také pro média, aby měla přesný obrázek o situaci a strategii. S novými pravidly nemají jen tři směsi, ale také možnost si vybrat 10 sad," vysvětluje Isola.
"Doufejme tedy, že uvidíme různé strategie a zajímavější závody. K tomu samozřejmě potřebujete informace a musíte vědět, jaké pneumatiky má kdo v garáži dostupné - a společně s FOM pracujeme na tom, abychom tuto informaci poskytovali," dodává.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.