V sezóně 2016 se do kalendáře Formule 1 vrátí velká cena Evropy, tentokrát ji bude hostit nový okruh v Baku, hlavní město Ázerbájdžánu. Trať navrhl proslulý architekt F1 Hermann Tilke. Jedná se o městský okruh, o kterém se tvrdí, že je jeden z nejrychlejších v kalendáři.
"Náš úkol byl prostý - vytvořit okruh, který bude jedinečný. Takový, pomůže velké ceně v Baku se rychle zapsat jako jedna z nejvíce vzrušujících v kalendáři F1, aby byli fanoušci a týmy nadšeni" říká Azad Rahimov, ministr mládeže a sportu v Ázerbájdžánu."A co je nejdůležitější, chtěli jsme trať, která by ukázala to nejlepší z Baku, našeho hlavního města. Jsem potěšen tím, že okruh, kde budou týmy F1 v roce 2016 závodit, právě tohoto cíle dosáhl," pokračuje.Tilke tvrdí, že vytvořili náročný městský okruhu, pokud jde o inženýrství a návrh, kterému v Baku velmi prospívá atraktivní městská atmosféra, jenž je kombinací historie a stylu 21. století. Historické centrum města, krásná pobřežní promenáda a impozantní dům vlády to vše dohromady poskytují perfektní kulisu velkolepé nové trati."Je zřejmé, že městský okruh byl velkou výzvou z pohledu jeho návrhu. Byli jsme do něj ale schopni začlenit některé jedinečné vlastnosti, jež týmům a fanouškům nabídnou fascinující závod," poznamenává."Například, bude extrémně úzký úsek do kopce u starých městských hradeb, který ukáže přesnost a odvahu, a máme sekci zrychlení téměř 2,2 kilometrů podél promenády, kde bude vidět naplno jedoucí vozy ve velmi vysoké rychlosti nahoru - něco, co bude vytvářet neuvěřitelnou podívanou pro fanoušky na okruhu a diváky u televizních obrazovek ".
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.