V sezóně 2016 se do kalendáře Formule 1 vrátí velká cena Evropy, tentokrát ji bude hostit nový okruh v Baku, hlavní město Ázerbájdžánu. Trať navrhl proslulý architekt F1 Hermann Tilke. Jedná se o městský okruh, o kterém se tvrdí, že je jeden z nejrychlejších v kalendáři.
"Náš úkol byl prostý - vytvořit okruh, který bude jedinečný. Takový, pomůže velké ceně v Baku se rychle zapsat jako jedna z nejvíce vzrušujících v kalendáři F1, aby byli fanoušci a týmy nadšeni" říká Azad Rahimov, ministr mládeže a sportu v Ázerbájdžánu."A co je nejdůležitější, chtěli jsme trať, která by ukázala to nejlepší z Baku, našeho hlavního města. Jsem potěšen tím, že okruh, kde budou týmy F1 v roce 2016 závodit, právě tohoto cíle dosáhl," pokračuje.Tilke tvrdí, že vytvořili náročný městský okruhu, pokud jde o inženýrství a návrh, kterému v Baku velmi prospívá atraktivní městská atmosféra, jenž je kombinací historie a stylu 21. století. Historické centrum města, krásná pobřežní promenáda a impozantní dům vlády to vše dohromady poskytují perfektní kulisu velkolepé nové trati."Je zřejmé, že městský okruh byl velkou výzvou z pohledu jeho návrhu. Byli jsme do něj ale schopni začlenit některé jedinečné vlastnosti, jež týmům a fanouškům nabídnou fascinující závod," poznamenává."Například, bude extrémně úzký úsek do kopce u starých městských hradeb, který ukáže přesnost a odvahu, a máme sekci zrychlení téměř 2,2 kilometrů podél promenády, kde bude vidět naplno jedoucí vozy ve velmi vysoké rychlosti nahoru - něco, co bude vytvářet neuvěřitelnou podívanou pro fanoušky na okruhu a diváky u televizních obrazovek ".
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.