Formule 1 se podle Jensona Buttona musí zaměřit na zvýšení maximální přilnavosti, aby nedošlo ke zhoršení předjíždění. Na velkou změnu v pravidlech od roku 2017 se už těší, protože týmům vzadu poskytne příležitost pro stažení náskoku těch nejlepších.
"Jednou z velkých věcí je to, že si piloti jízdu s autem musí užívat. Když tedy vyrazí s úsměvem na tváři nebo vypadnou z auta, protože je fyzicky náročné a obtížné, pak si myslím, že to fanoušci budou milovat," uvádí s mírnou nadsázkou Button pro Autosport.
"Nyní máme více předjíždění než před 10 lety a všichni říkají, že se jedná o nejlepší léta v F1. Mechanická přilnavost je tedy cestou, kterou se musíte ubírat při hledání času na kolo, protože to nemá dopad na jízdu za sebou," vyjadřuje britský pilot své přání.
"Pokud jde o aerodynamiku, myslím, že nejvíce musí vycházet z difuzoru, protože to je oblast, která nejméně ovlivňuje následující auto," pokračuje Button před velkými změnami, které se ve Formuli 1 chystají před sezónou 2017.
Zastává se šéfů F1, která se podle něj ubírá správným směrem: "Myslím si, že dělají všechno správně. F1 na počátku roku čelila negativní kritice, ale myslím si, že to otáčejí. Kritice opravdu naslouchají. Týmy a FIA chápou, kudy se musí jako sport ubírat, protože se momentálně nenachází v té správné pozici a nabízí spoustu prostoru pro zlepšení."
"O šest sekund rychlejší auta jí v podstatě vracejí zpět do roku 2015. Od roku 2016 budou znít lépe, což je dobré - jde o obrovskou součást sportu. Je to smutné, že znějí tak, jak znějí. Není to nic, co jsem zažíval, když jsem vyrůstal nebo když jsem dorazil do F1. Snad bude zvuk [letos] lepší a myslím, že to sportu pomůže," uvažuje Button.
Doufá, že změna pravidel pomůže jeho McLarenu, aby stáhl náskok Mercedesu po příšerné sezóně 2015, kde se opět spojili s Hondou: "Můžete získat, protože to bude úplně nové pro všechny. Jde o čistý list. Snad to pomůže týmům, které teď nejsou vpředu, aby se dotáhly. Za současných pravidel to je těžké překlenou ztrátu na ostatní."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.