Formule 1 se podle Jensona Buttona musí zaměřit na zvýšení maximální přilnavosti, aby nedošlo ke zhoršení předjíždění. Na velkou změnu v pravidlech od roku 2017 se už těší, protože týmům vzadu poskytne příležitost pro stažení náskoku těch nejlepších.
"Jednou z velkých věcí je to, že si piloti jízdu s autem musí užívat. Když tedy vyrazí s úsměvem na tváři nebo vypadnou z auta, protože je fyzicky náročné a obtížné, pak si myslím, že to fanoušci budou milovat," uvádí s mírnou nadsázkou Button pro Autosport.
"Nyní máme více předjíždění než před 10 lety a všichni říkají, že se jedná o nejlepší léta v F1. Mechanická přilnavost je tedy cestou, kterou se musíte ubírat při hledání času na kolo, protože to nemá dopad na jízdu za sebou," vyjadřuje britský pilot své přání.
"Pokud jde o aerodynamiku, myslím, že nejvíce musí vycházet z difuzoru, protože to je oblast, která nejméně ovlivňuje následující auto," pokračuje Button před velkými změnami, které se ve Formuli 1 chystají před sezónou 2017.
Zastává se šéfů F1, která se podle něj ubírá správným směrem: "Myslím si, že dělají všechno správně. F1 na počátku roku čelila negativní kritice, ale myslím si, že to otáčejí. Kritice opravdu naslouchají. Týmy a FIA chápou, kudy se musí jako sport ubírat, protože se momentálně nenachází v té správné pozici a nabízí spoustu prostoru pro zlepšení."
"O šest sekund rychlejší auta jí v podstatě vracejí zpět do roku 2015. Od roku 2016 budou znít lépe, což je dobré - jde o obrovskou součást sportu. Je to smutné, že znějí tak, jak znějí. Není to nic, co jsem zažíval, když jsem vyrůstal nebo když jsem dorazil do F1. Snad bude zvuk [letos] lepší a myslím, že to sportu pomůže," uvažuje Button.
Doufá, že změna pravidel pomůže jeho McLarenu, aby stáhl náskok Mercedesu po příšerné sezóně 2015, kde se opět spojili s Hondou: "Můžete získat, protože to bude úplně nové pro všechny. Jde o čistý list. Snad to pomůže týmům, které teď nejsou vpředu, aby se dotáhly. Za současných pravidel to je těžké překlenou ztrátu na ostatní."
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.