Formule 1 se podle Jensona Buttona musí zaměřit na zvýšení maximální přilnavosti, aby nedošlo ke zhoršení předjíždění. Na velkou změnu v pravidlech od roku 2017 se už těší, protože týmům vzadu poskytne příležitost pro stažení náskoku těch nejlepších.
"Jednou z velkých věcí je to, že si piloti jízdu s autem musí užívat. Když tedy vyrazí s úsměvem na tváři nebo vypadnou z auta, protože je fyzicky náročné a obtížné, pak si myslím, že to fanoušci budou milovat," uvádí s mírnou nadsázkou Button pro Autosport.
"Nyní máme více předjíždění než před 10 lety a všichni říkají, že se jedná o nejlepší léta v F1. Mechanická přilnavost je tedy cestou, kterou se musíte ubírat při hledání času na kolo, protože to nemá dopad na jízdu za sebou," vyjadřuje britský pilot své přání.
"Pokud jde o aerodynamiku, myslím, že nejvíce musí vycházet z difuzoru, protože to je oblast, která nejméně ovlivňuje následující auto," pokračuje Button před velkými změnami, které se ve Formuli 1 chystají před sezónou 2017.
Zastává se šéfů F1, která se podle něj ubírá správným směrem: "Myslím si, že dělají všechno správně. F1 na počátku roku čelila negativní kritice, ale myslím si, že to otáčejí. Kritice opravdu naslouchají. Týmy a FIA chápou, kudy se musí jako sport ubírat, protože se momentálně nenachází v té správné pozici a nabízí spoustu prostoru pro zlepšení."
"O šest sekund rychlejší auta jí v podstatě vracejí zpět do roku 2015. Od roku 2016 budou znít lépe, což je dobré - jde o obrovskou součást sportu. Je to smutné, že znějí tak, jak znějí. Není to nic, co jsem zažíval, když jsem vyrůstal nebo když jsem dorazil do F1. Snad bude zvuk [letos] lepší a myslím, že to sportu pomůže," uvažuje Button.
Doufá, že změna pravidel pomůže jeho McLarenu, aby stáhl náskok Mercedesu po příšerné sezóně 2015, kde se opět spojili s Hondou: "Můžete získat, protože to bude úplně nové pro všechny. Jde o čistý list. Snad to pomůže týmům, které teď nejsou vpředu, aby se dotáhly. Za současných pravidel to je těžké překlenou ztrátu na ostatní."
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.