Šéf týmu, Gene Haas, přiznává, že Estebana Guttiéreze do jeho týmu umístilo Ferrari. Chtějí si snad Italové prověřit mexického mladíka před sezonou 2017?
Nejenom Romain Grosjean, ale i jeho nový týmový kolega, Esteban Gutiérrez, si může dělat naději na místo u Ferrari, tedy pokud mu vyjde sezona 2016. Alespoň dle šéfa týmu, Geneho Haase, totiž Scuderia z mladíka v příštím roce oči nespustí s výhledem na možnou náhradu Kimiho Räikkönena.
Dosazení Guttiérreze týmem Ferrari nasvědčuje i následující úvaha - Haas se nechal slyšet, že pokud by Grosjean, který byl angažován jako první jezdec týmu, řekl ne, pak by vzal Magussena. Avšak pokud by mohl pro obě místa volit jezdce dle své vůle, tak proč by Dána neangažoval do druhé sedačky?
Haas řekl 'Autosportu': "Ferrari mi řeklo: 'Jsou jistí piloti, nad kterými byste měli uvažovat'". Z Itálie mu mělo být naznačno, že by jej "rádi viděli sedět v autě". Z toho Haas usuzuje, že angažmá u něj může sloužit jako test před postupem dál.
"Konkrétní plány Ferrari neznám, ale podle mého zajistí svým talentům místa jen tehdy, pokud s nimi v budoucnu počítají jako se závodními piloty. Pokud ale chcete jet v F1 o titul, musíte se vyrovnat s enormním tlakem," varuje mladíka Američan.
Nový tým má ve Ferrari technického partnera. Grosjean už přiznal, že by se výkony u nového týmu chtěl doporučit k Ferrari. Tam končí za 12 měsíců smlouva Räikkönenovi - o prodloužení mnozí pochybují. Gutiérrez má za sebou dvouletou praxi u Sauberu a také rok testování u Ferrari.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.