Williams má za to, že vypuštění Valtteriho Bottase nebylo nebezpečným, i když Fin následně kolidoval s Jensonem Buttonem. K nehodě došlo v pit-lane během Grand Prix Abú Zabí.
Zatímco McLaren zahýbal ke svým mechanikům k výměně pneumatik a pomalu přibržďoval, Williams vyrazil od svých mechaniků na čerstvé sadě pneumatik. Při nehodě došlo k ulomení poloviny předního křídla na Williamsu, Fin s ním musel objet celé kolo a znovu zamířit k mechanikům.
Tím se rozplynuly naděje Valtteriho na solidní bodovaný výsledek (a boj s Räikkönenem o příčku v hodnocení jezdců). Fin za celý incident navíc dostal penalizaci 5 vteřin, kterou si odpykal během následující zastávky. Rob Smedley však hájí svého svěřence a říká, že Buttona prostě dlouho neviděl (a ani vidět nemohl).
"Budeme to muset zanalyzovat a zjistit, co se stalo. Ale vyslali jsme jej zpět na trať ve správný časový okamžik. Bohůžel, McLaren Jensona Buttona zahlédl až moc pozdě. Brzdit začal téměř okamžitě," popisuje inženýr Williamsu.
"Hned jak si Jensona všiml, tak začal brzdit. Ale McLaren byl v té části trati, do které zrovna mířil." Smedley také naznačuje, že jeho jezdec mohl instinktivně zůstat u pravé strany pit-lane, přesně tam, kde byl Button, s ohledem na signalizaci provozu.
"Máme signál, který varuje jezdce před blížícím se provozem. Ten znamená, že musejí zůstat u pravé strany pit-lane. Přesně to udělal. Ale prostě se museli srazit, protože Jensona viděl příliš pozdě," zakončil zástupce Williamsu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.