Jenson Button se už před GP v Abu Zabí ohlíží za svoji letošní sezonou. Podle názoru mistra světa z roku 2009 je obtížnější porazit Fernanda Alonsa než Lewise Hamiltona.
Pilot McLarenu se ohlíží za sezonou 2015 a stanovuje si cíle pro rok 2016: "Pro nás všechny to byla velká učební křivka, zcela jistě to byla nějtěžší sezona mé kariéry. Věděli jsme, že to bude těžké, ale nečekali jsme, že až takto. Pořád to máte v hlavně, protože jste to nečekali. Lidé se mě pořád ptali, jestli do konce sezony získáme podium. A já musel neustále odpovídat: 'Ano, no...', samozřejmě že nevíte, co se stane."
Partnerství mezi McLarenem a Hondou je stále mladé, ale už příští rok chtějí být partneři konkurenceschopní. Co se musí změnit? "Není jedna věc, kterou by bylo třeba změnit. Musí se změnit celý paket. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom tomu porozumněli. Nejde jen o pohonnou jednotku, ale i o přípravu vozu. Příští rok příjde evoluce."
Ale nepotřeboval by McLaren spíše revoluci než evoluci? "Ne, protože když byste to dělali každý rok, tak příjdete o to, co jste měli letos. Jde o zkušenosti s celým paketem, které máte."
Srovnání Alonsa s HamiltonemCo ale letos u McLarenu fungovalo, byl vztah mezi Alonsem a Buttonem. Příchodu Španěla se mnozí obávali, protože nemá zrovna nejlepší pověst co se spolupráce uvnitř týmu týče. "Fernando byl vždy jezdcem, se kterým jsem chtěl spolupracovat," říká Jenson Button.
"Oba máme shodné zkušenosti s tímto sportem, oba jsme byli mistři. Užíval jsem si to. Jiní by možná řekli něco jiného, ale on je přímočarý typ. Má velký talent, navzájem se od sebe učíme. V závodech bych řekl, že je větší výzvou [než Hamilton].
Je více spolehlivý. Můžete se spolehnout na to, že bude rychlý. Lewis byl v některých závodech nedostižný, ale jindy jsem si říkal: 'Kde je?'. Odhaduji, že teď už je jiným jezdcem. Má více zkušeností, ale Fernando je vždy rychlý. Když je před Vámi, snaží se ujíždět, když je za Vámi, snaží se na Vás tlačit. Ale je to skvělé, líbí se mi to. Letos nám to určitě pomohlo."
Také Alonsovi se spolupráce s Buttonem zamlouvá: "Spolupráce s Jensonem byla vzrušující. Přestáli jsme spolu těžké časy. Myslím si, že pokud bychom bojovali o šampionát, tak si budeme více konkurovat, ale teď si to užíváme. Celý tým se choval docela neočekávaně. Když jsou v jiných týmech těžké časy, tak tam každý bojuje o svoji židli. Tady to ale bylo pozitivní."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.