Jenson Button se už před GP v Abu Zabí ohlíží za svoji letošní sezonou. Podle názoru mistra světa z roku 2009 je obtížnější porazit Fernanda Alonsa než Lewise Hamiltona.
Pilot McLarenu se ohlíží za sezonou 2015 a stanovuje si cíle pro rok 2016: "Pro nás všechny to byla velká učební křivka, zcela jistě to byla nějtěžší sezona mé kariéry. Věděli jsme, že to bude těžké, ale nečekali jsme, že až takto. Pořád to máte v hlavně, protože jste to nečekali. Lidé se mě pořád ptali, jestli do konce sezony získáme podium. A já musel neustále odpovídat: 'Ano, no...', samozřejmě že nevíte, co se stane."
Partnerství mezi McLarenem a Hondou je stále mladé, ale už příští rok chtějí být partneři konkurenceschopní. Co se musí změnit? "Není jedna věc, kterou by bylo třeba změnit. Musí se změnit celý paket. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom tomu porozumněli. Nejde jen o pohonnou jednotku, ale i o přípravu vozu. Příští rok příjde evoluce."
Ale nepotřeboval by McLaren spíše revoluci než evoluci? "Ne, protože když byste to dělali každý rok, tak příjdete o to, co jste měli letos. Jde o zkušenosti s celým paketem, které máte."
Srovnání Alonsa s HamiltonemCo ale letos u McLarenu fungovalo, byl vztah mezi Alonsem a Buttonem. Příchodu Španěla se mnozí obávali, protože nemá zrovna nejlepší pověst co se spolupráce uvnitř týmu týče. "Fernando byl vždy jezdcem, se kterým jsem chtěl spolupracovat," říká Jenson Button.
"Oba máme shodné zkušenosti s tímto sportem, oba jsme byli mistři. Užíval jsem si to. Jiní by možná řekli něco jiného, ale on je přímočarý typ. Má velký talent, navzájem se od sebe učíme. V závodech bych řekl, že je větší výzvou [než Hamilton].
Je více spolehlivý. Můžete se spolehnout na to, že bude rychlý. Lewis byl v některých závodech nedostižný, ale jindy jsem si říkal: 'Kde je?'. Odhaduji, že teď už je jiným jezdcem. Má více zkušeností, ale Fernando je vždy rychlý. Když je před Vámi, snaží se ujíždět, když je za Vámi, snaží se na Vás tlačit. Ale je to skvělé, líbí se mi to. Letos nám to určitě pomohlo."
Také Alonsovi se spolupráce s Buttonem zamlouvá: "Spolupráce s Jensonem byla vzrušující. Přestáli jsme spolu těžké časy. Myslím si, že pokud bychom bojovali o šampionát, tak si budeme více konkurovat, ale teď si to užíváme. Celý tým se choval docela neočekávaně. Když jsou v jiných týmech těžké časy, tak tam každý bojuje o svoji židli. Tady to ale bylo pozitivní."
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.