Poměrně odvážná slova přišla z Ameriky - Gene Haas chce se svým Haas F1 Teamem postavit už v první sezoně lepší šasi než bude mít Ferrari. Přitom ale odmítá, že by byl juniorským týmem italské značky.
Haas, který vstupuje od příští sezony do F1, chce hned od začátku míchat kartami. Pokud vše vyjde, pak chce už příští rok aspirovat na body. I když nová stáj bude odebírat velkou část dílů od Ferrari - mimo jiné motor, převodovku nebo zavěšení - už teď si věří, že dokáže italského soupeře v něčem trumfnout.
"Myslím, že naše šasi bude podstatně jinak zkonstruované než to od Ferrari, protože ho děláme odděleně. Máme za to, že naše šasi bude v některých ohledech lepší než to od Ferrari, protože trošku více... - hmm ještě nic neprozradím. Ale rozhodli jsme se pro jeden zcela odlišný přístup než Ferrari. Máme za to, že design může být lepší," říká Gene Haas 'Sky Sport'.
"Ferrari je konvenčnější a zůstanou u toho, co už několik let dělají. Myslím, že se dají učinit jisté pokroky. Když budeme na trati, tak je [Ferrari] chceme porazit. Nebudeme jim snad uhýbat. Ale samozřejmě by mě nevzrušovalo, kdybychom dokončili každý závod za nimi. To by nebylo špatné!" pokračuje Gene pro oficiální stránky F1.
"Ale určitě se nepovažujeme za jejich juniorský tým," odmítá Haas podobnost s Red Bullem a Toro Rosso. "V tomto sportu je technické partnerství jedna věc a závodění věc druhá. Necítím se jako juniorský tým. Podstatnou částí auta je design, takže je toho dost na to, abychom mohli prohlásit, že jsme nezávislý tým. S Ferrari ale máme velmi solidní vztahy."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.