Poměrně odvážná slova přišla z Ameriky - Gene Haas chce se svým Haas F1 Teamem postavit už v první sezoně lepší šasi než bude mít Ferrari. Přitom ale odmítá, že by byl juniorským týmem italské značky.
Haas, který vstupuje od příští sezony do F1, chce hned od začátku míchat kartami. Pokud vše vyjde, pak chce už příští rok aspirovat na body. I když nová stáj bude odebírat velkou část dílů od Ferrari - mimo jiné motor, převodovku nebo zavěšení - už teď si věří, že dokáže italského soupeře v něčem trumfnout.
"Myslím, že naše šasi bude podstatně jinak zkonstruované než to od Ferrari, protože ho děláme odděleně. Máme za to, že naše šasi bude v některých ohledech lepší než to od Ferrari, protože trošku více... - hmm ještě nic neprozradím. Ale rozhodli jsme se pro jeden zcela odlišný přístup než Ferrari. Máme za to, že design může být lepší," říká Gene Haas 'Sky Sport'.
"Ferrari je konvenčnější a zůstanou u toho, co už několik let dělají. Myslím, že se dají učinit jisté pokroky. Když budeme na trati, tak je [Ferrari] chceme porazit. Nebudeme jim snad uhýbat. Ale samozřejmě by mě nevzrušovalo, kdybychom dokončili každý závod za nimi. To by nebylo špatné!" pokračuje Gene pro oficiální stránky F1.
"Ale určitě se nepovažujeme za jejich juniorský tým," odmítá Haas podobnost s Red Bullem a Toro Rosso. "V tomto sportu je technické partnerství jedna věc a závodění věc druhá. Necítím se jako juniorský tým. Podstatnou částí auta je design, takže je toho dost na to, abychom mohli prohlásit, že jsme nezávislý tým. S Ferrari ale máme velmi solidní vztahy."
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.