Pilot McLarenu Jenson Button doufá, že se Formule 1 obejde bez nasazení třetích vozů v případě špičkových týmů a že startovní rošt v příštím roce bude plný i bez nich.
V současné době hrozí F1 ztráta Red Bullu a Toro Rosso, po příchodu Haasu by se tak na startovní rošt v sezóně 2016 postavilo pouze 18 monopostů. Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff uvedl, že se jim myšlenka třetích vozů zamlouvá. Ne však Buttonovi.
"Pokud je budou muset nasadit, pak je budou muset nasadit. Všechny špičkové týmy, které na to mají, budou prosazovat třetí vozy, ale my momentálně doufáme, že k tomu nedojde. Doufáme, že v roce 2016 budeme mít plný startovní rošt," uvádí pilot McLarenu.
Zastánci třetích vozů se ohánějí jejich přínosem pro mladé jezdce, které by týmy mohly do závodů nasadit. To ale Button kategoricky odmítá: "Ne. Pro mladé piloty jsou určeny jiné kategorie, nikoliv Formule 1. Třetí vozy by měly být zavedeny, pokud to bude vyžadovat zaplnění startovního roštu."
V F1 by s tím došlo k velkým změnám, piloti by najednou měli dva místo jednoho týmového kolegy: "Nikdy jsem o tom nepřemýšlel, mám-li být upřímný. Nakonec vždy chcete vyjet a být nejlepší, nejlepší ve svém týmu, takže by se v podstatě nic nezměnilo. Jen byste dělali svou práci jako obvykle," dodává Button.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.