Nigel Mansell se nechal slyšet, že Jenson Button může s McLarenem znovu vyhrát. Tým ve čtvrtek, jak jsme informovali, potvrdil, že Brit u týmu zůstává i pro příští rok. Podle Nigela je to "brilantní zpráva pro McLaren, pro Hondu i pro Jensona".
McLaren se v průběhu celé sezony 2015 trápí - mezi konstruktéry mu patří až 9. místo (z 10 účastníků). "Jenson si zaslouží příležitost, aby viděl, jak na tom příští rok budou a případně mohl příští rok vyhrát," řekl šampion z roku 1992 pro BBC Sport.
"Myslím, že během zimy může Honda udělat průlom a McLaren navíc bude tak tvrdě pracovat... Oni jsou fantastickým týmem. V minulosti toho tolik vyhráli, abych použil Ronova [Dennise] slova - v budoucnosti znovu vyhrají. Vůbec o tom nepochybuji."
Jak Button, mistr F1 z roku 2009, tak Alonso, mistr F1 z let 2005 a 2006, už začínají vyjadřovat svoji frustraci, především ze slabé pohonné jednotky Honda, navenek. Mansel souhlasí, že "mají právo projevit svoje zklamání", avšak nabádá oba jezdce, aby "zůstali, protože mají enormní schopnost vyhrát v budoucnu další šampionáty."
"Alonso s Buttonem budou ohromní týmoví kolegové, až dostanou auto a motor, svoji práci odvedou. Pokud odejdou, pak toho mohou hodně litovat, až se Hondě podaří postavit pořádný motor. Za 12 měsíců již snad budou sklízet ovace. Opravdu srdečně doufám, že budou příští rok vyhrávat závody."
Odchod od McLarenu v podobném okamžiku
Mansell k McLarenu přistoupil v roce 1995, když začínalo partnerství s Mercedesem, které vydrželo až do roku 2014. Bylo mu tehdy 41. Tým v tomto období získal třikrát titul mezi jezdci a jednou mezi konstruktéry. Brit musel vynechat dva úvodní závody, protože se do auta nevešel. Poté odjel dva závody s nekonkurenceschopným strojem, což vyústilo v rozhodnutí ukončit kariéru.
Teď přiznává, že to bylo chybou a že měl u McLarenu zůstat a pomoci mu s vývojem auta: "Musím jednoznačně říci, že za daných okolností jsem měl zajít do kanceláře Rona, zůstat tam na den nebo i déle a promluvit si s ním, bohůžel jsem to neudělal. Moc by mi pomohl a zvýšil by šance, že zůstanu."
"Proto teď každému dávám tuto radu - aby zvažoval opravdu rozvážně." Mansell jezdil s motory Honda v sezonách 1985-1987 u Williamsu. Podle něj japonská automobilka přijala "stejnou výzvu" i teď, když se do F1 vrátila. "Věřím, že pokud tu bude pouto, což jsem měl možnost dříve mezi Hondou a McLarenem pozorovat, tak to zvládnou."
Nigel přiznává, že by pro Hondu bylo jednodušší, kdyby nebyla zmrazená pravidla pro vývoj motorů. FIA by dle něj měla podpořit také nově vstupující do F1: "Měl by zde být lepší mechanismus pro nového výrobce, který do F1 vstupuje. Neměl by zažívat tak těžké časy jako Honda, než se dostane na úroveň.
Měli bychom je srdečně přivítat a McLaren by měl dostat jistou volnost k tomu, aby mohl vyvíjet motor, aby pak mohli začít bojovat na čele. Potřebujeme je."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.