McLaren hodnotí páteční tréninky v Suzuce. Proč nemáme časům Fernanda Alonsa a Jensona Buttona přisuzovat velkou důležitost? A proč Honda vyměnila Španělovi celou pohonnou jednotku?
"Nebyl to příliš důležitý den. Zdá se, že zítra a v neděli bude sucho, dnešní jízdy proto nebyly moc reprezentativní. I přesto jsme uskutečnili některé testy spolehlivosti ve snaze pochopit problémy, které jsme zažili v Singapuru. Tyto testy jsou nyní hotové, maximálně se zaměříme na zítřejší třetí trénink - ten bude jedinou příležitostí, kterou budeme mít před kvalifikací k tomu, abychom na to na dráze pořádně přitlačili," hodnotí Alonso.
"Podpora je tady tento víkend fantastická. Suzuka je domácí velkou cenou Hondy, a tohle je pro fanoušky to nejlepší místo na světě. Tolik nám fandí, snad jim to tedy v neděli budeme moci nějak oplatit," doufá španělský pilot, jenž odpoledne zajel 17. nejrychlejší čas.
Pátku si příliš neužil ani Button: "Dnes jsme toho najeli velmi málo, za mokra šlo zejména jen o provedení systémových kontrol a ujištění se o tom, že aerodynamika funguje za mokra řádně. Odpoledne jsme se věnovali také nějaké práci na pohonné jednotce."
Inženýři sledovali vývoj průtoku paliva a jeho spotřebu na drážkovaných pneumatikách za mokra. Britský jezdec s vozem ale moc spokojený nebyl: "Vyvážení vyžaduje trochu práce, ale po zbytek víkendu stejně bude sucho. Byl jsem rád, že dnes jezdilo hodně aut - venku sedělo mnoho fanoušků za silného deště, alespoň si mohli užít trochu show."
Závěry nemá cenu vyvozovat, piloti nejezdili reprezentativně
Tréninkové jízdy se obtížně hodnotí také závodnímu řediteli, Ericovi Boullierovi: "Těžko dělat nějaké jasné závěry o naší rychlosti po dvou neprůkazných trénincích. Obzvlášť proto, že Fernando ani Jenson během nejsušších částí nejezdili reprezentativně."
Víme, že půjde o další těžký víkend, jsme ale povzbuzeni a potěšeni vlnou popularity mezi neuvěřitelně nadšenými a vášnivými japonskými fanoušky. Jejich novátorské a kreativní způsoby fandění a propagace McLarenu - Hondy nám bere dech. Samozřejmě to celému týmu dodává před závodem motivaci."
Honda vyměnila Alonsovi motor, problém s palivem?
A sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Araj dodává: "Vzrušení z opětovného závodění v Japonsku samozřejmě zvyšuje tlak na náš tým. Žel počasí dnes nehrálo paddocku do karet, proto jsme se v prvním a druhém tréninku omezili jen na potvrzení základních dat z pohonné jednotky.
U té Fernandovy jsme měli na konci prvního tréninku drobný problém, což podle nás souvisí s palivem. Rozhodli jsme se ji ale celou vyměnit, protože jsme před druhým tréninkem měli na analýzu málo času. Detaily stále vyšetřujeme, ale rychlé rozhodnutí a týmová práce v garáži byla jako obvykle obdivuhodná.
Vypadá to, že se počasí zítra zlepší, proto očekáváme velmi rušný třetí trénink z pohledu nastavování auta. Odvedeme tu nejlepší práci, abychom byli na kvalifikaci a závod připraveni."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.