McLaren hodnotí páteční tréninky v Suzuce. Proč nemáme časům Fernanda Alonsa a Jensona Buttona přisuzovat velkou důležitost? A proč Honda vyměnila Španělovi celou pohonnou jednotku?
"Nebyl to příliš důležitý den. Zdá se, že zítra a v neděli bude sucho, dnešní jízdy proto nebyly moc reprezentativní. I přesto jsme uskutečnili některé testy spolehlivosti ve snaze pochopit problémy, které jsme zažili v Singapuru. Tyto testy jsou nyní hotové, maximálně se zaměříme na zítřejší třetí trénink - ten bude jedinou příležitostí, kterou budeme mít před kvalifikací k tomu, abychom na to na dráze pořádně přitlačili," hodnotí Alonso.
"Podpora je tady tento víkend fantastická. Suzuka je domácí velkou cenou Hondy, a tohle je pro fanoušky to nejlepší místo na světě. Tolik nám fandí, snad jim to tedy v neděli budeme moci nějak oplatit," doufá španělský pilot, jenž odpoledne zajel 17. nejrychlejší čas.
Pátku si příliš neužil ani Button: "Dnes jsme toho najeli velmi málo, za mokra šlo zejména jen o provedení systémových kontrol a ujištění se o tom, že aerodynamika funguje za mokra řádně. Odpoledne jsme se věnovali také nějaké práci na pohonné jednotce."
Inženýři sledovali vývoj průtoku paliva a jeho spotřebu na drážkovaných pneumatikách za mokra. Britský jezdec s vozem ale moc spokojený nebyl: "Vyvážení vyžaduje trochu práce, ale po zbytek víkendu stejně bude sucho. Byl jsem rád, že dnes jezdilo hodně aut - venku sedělo mnoho fanoušků za silného deště, alespoň si mohli užít trochu show."
Závěry nemá cenu vyvozovat, piloti nejezdili reprezentativně
Tréninkové jízdy se obtížně hodnotí také závodnímu řediteli, Ericovi Boullierovi: "Těžko dělat nějaké jasné závěry o naší rychlosti po dvou neprůkazných trénincích. Obzvlášť proto, že Fernando ani Jenson během nejsušších částí nejezdili reprezentativně."
Víme, že půjde o další těžký víkend, jsme ale povzbuzeni a potěšeni vlnou popularity mezi neuvěřitelně nadšenými a vášnivými japonskými fanoušky. Jejich novátorské a kreativní způsoby fandění a propagace McLarenu - Hondy nám bere dech. Samozřejmě to celému týmu dodává před závodem motivaci."
Honda vyměnila Alonsovi motor, problém s palivem?
A sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Araj dodává: "Vzrušení z opětovného závodění v Japonsku samozřejmě zvyšuje tlak na náš tým. Žel počasí dnes nehrálo paddocku do karet, proto jsme se v prvním a druhém tréninku omezili jen na potvrzení základních dat z pohonné jednotky.
U té Fernandovy jsme měli na konci prvního tréninku drobný problém, což podle nás souvisí s palivem. Rozhodli jsme se ji ale celou vyměnit, protože jsme před druhým tréninkem měli na analýzu málo času. Detaily stále vyšetřujeme, ale rychlé rozhodnutí a týmová práce v garáži byla jako obvykle obdivuhodná.
Vypadá to, že se počasí zítra zlepší, proto očekáváme velmi rušný třetí trénink z pohledu nastavování auta. Odvedeme tu nejlepší práci, abychom byli na kvalifikaci a závod připraveni."
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.