McLaren hodnotí páteční tréninky v Suzuce. Proč nemáme časům Fernanda Alonsa a Jensona Buttona přisuzovat velkou důležitost? A proč Honda vyměnila Španělovi celou pohonnou jednotku?
"Nebyl to příliš důležitý den. Zdá se, že zítra a v neděli bude sucho, dnešní jízdy proto nebyly moc reprezentativní. I přesto jsme uskutečnili některé testy spolehlivosti ve snaze pochopit problémy, které jsme zažili v Singapuru. Tyto testy jsou nyní hotové, maximálně se zaměříme na zítřejší třetí trénink - ten bude jedinou příležitostí, kterou budeme mít před kvalifikací k tomu, abychom na to na dráze pořádně přitlačili," hodnotí Alonso.
"Podpora je tady tento víkend fantastická. Suzuka je domácí velkou cenou Hondy, a tohle je pro fanoušky to nejlepší místo na světě. Tolik nám fandí, snad jim to tedy v neděli budeme moci nějak oplatit," doufá španělský pilot, jenž odpoledne zajel 17. nejrychlejší čas.
Pátku si příliš neužil ani Button: "Dnes jsme toho najeli velmi málo, za mokra šlo zejména jen o provedení systémových kontrol a ujištění se o tom, že aerodynamika funguje za mokra řádně. Odpoledne jsme se věnovali také nějaké práci na pohonné jednotce."
Inženýři sledovali vývoj průtoku paliva a jeho spotřebu na drážkovaných pneumatikách za mokra. Britský jezdec s vozem ale moc spokojený nebyl: "Vyvážení vyžaduje trochu práce, ale po zbytek víkendu stejně bude sucho. Byl jsem rád, že dnes jezdilo hodně aut - venku sedělo mnoho fanoušků za silného deště, alespoň si mohli užít trochu show."
Závěry nemá cenu vyvozovat, piloti nejezdili reprezentativně
Tréninkové jízdy se obtížně hodnotí také závodnímu řediteli, Ericovi Boullierovi: "Těžko dělat nějaké jasné závěry o naší rychlosti po dvou neprůkazných trénincích. Obzvlášť proto, že Fernando ani Jenson během nejsušších částí nejezdili reprezentativně."
Víme, že půjde o další těžký víkend, jsme ale povzbuzeni a potěšeni vlnou popularity mezi neuvěřitelně nadšenými a vášnivými japonskými fanoušky. Jejich novátorské a kreativní způsoby fandění a propagace McLarenu - Hondy nám bere dech. Samozřejmě to celému týmu dodává před závodem motivaci."
Honda vyměnila Alonsovi motor, problém s palivem?
A sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Araj dodává: "Vzrušení z opětovného závodění v Japonsku samozřejmě zvyšuje tlak na náš tým. Žel počasí dnes nehrálo paddocku do karet, proto jsme se v prvním a druhém tréninku omezili jen na potvrzení základních dat z pohonné jednotky.
U té Fernandovy jsme měli na konci prvního tréninku drobný problém, což podle nás souvisí s palivem. Rozhodli jsme se ji ale celou vyměnit, protože jsme před druhým tréninkem měli na analýzu málo času. Detaily stále vyšetřujeme, ale rychlé rozhodnutí a týmová práce v garáži byla jako obvykle obdivuhodná.
Vypadá to, že se počasí zítra zlepší, proto očekáváme velmi rušný třetí trénink z pohledu nastavování auta. Odvedeme tu nejlepší práci, abychom byli na kvalifikaci a závod připraveni."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.