Neúspěch Mercedesů v Grand Prix Singapuru přes ujišťování Toto Wolffa, že šlo o jednorázové selhání, stále trápí dvojnásobného mistra světa Lewise Hamiltona. V Suzuce chtěl co nejdříve vědět, na čem je, ale déšť trvající po celý pátek mu to neumožnil.
Ideální by pro obhájce titulu byla kvalitní, suchá trať a volno před přídí jeho Mercedesu. Jenže v Suzuce tryskal z nebeských kohoutků souvislý příval vody a Hamilton tak stále setrvává v nejistotě. Stejně na tom byli i ostatní, ale pro sebevědomí třicetiletého Brita to není žádná velká útěcha.
"Rozhodně vůbec nevím, na čem jsem, to se dozvím snad až zítra. Už jste slyšeli o výroku diddly squat? Tak to je přesně to, co jsme tu dneska zažili," sdělil Hamilton novinářům s tím, že snad třetí trénink bude pro jeho záměry příhodnější. (Zmíněný výraz znamená slangový termín pro nepříliš cenné množství).
"Pokaždé, když usednete do auta, měli byste získat nějaké poznatky, ale dnes to rozhodně nebylo nic zábavného a nic nám to nedalo. Mohli jsme klidně použít data z minulého ročníku, kdy tu také pršelo, takže to nemělo žádný efekt. Pokud bude zítra opravdu sucho, jak tady tvrdí, tak je dnešek s ohledem na nastavení vozu zcela k ničemu. Pro fanoušky a diváky je to rozhodně škoda," politoval Hamilton zástupy lidí, kteří toho na zaplavené Suzuce příliš neviděli.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.