Pilot týmu McLaren-Honda, Jenson Button, dal jasně najevo, že chce zůstat ve Formuli 1 a nejraději by se sám rozhodl, kdy skončí jeho kariéra.
Jenson Button prožil svůj debut ve Formuli 1 v roce 2000. Jen málo jezdců mělo takovou výdrž nebo takové štěstí, aby v královně motorsportu vydrželi už takřka 16 sezon. Na konec kariéry tohoto Brita to přitom vypadalo už jednou a to v zimě 2008/2009. Pak ale pozustatky týmu Honda F1 koupil Ross Brawn, představil BGP 001. S tímto autem byl díky dvojitém difuzoru Jenson Button v první polovině sezony 2009 takřka neporazitelný. Button se tak místo závodnického důchodu radoval z titulu mistra světa.
O šest let později je Buttonova budoucnost v F1 opět velmi diskutována. Mark Webber Britovi radil, aby šel za ním do MS ve vytrvalostních závodech, série WEC. O tu ale Button, zdá se, nemá zájem. Jenson by nejradši zůstal ještě ve Formuli 1.
"Je to těžké, když se zeptáte lidí, tak je to stále vtipné, protože jsem ve Formuli 1 odjel už mnoho let. U této otázky je člověk docela emocionální, je jedno, jestli je to vaše rozhodnutí nebo rozhodnutí týmu," říká Jenson Button pro 'Sky Sports F1'. "Tak dlouho to bylo vaším životem a já chtěl vždy svoji kariéru ukončit na vrcholu."
Hodně se spekuluje, že by 35 letého jezdce po sezoně mohl nahradit buď náhradní pilot McLarenu, Kevin Magnussen, nebo jezdec GP2, kterého McLaren dlouhodobě podporuje, Stoffel Vandoorne. "Vždycky jsem chtěl, aby bylo mým rozhodnutím, kdy skončí moje kariéra," pokračuje Button. Aktuálně rozhodnutí o budoucí jezdecké sestavě týmu leží na šéfovi týmu, Ericu Boullierovi. Ten nedávno řekl, že by s Buttonem rád pokračoval.
Ex dlouholetý testovač McLarenu, Gary Paffett, nedávno řekl, že jsou to Buttonovi zkušenosti, které Honda potřebuje, aby se tým posunul dopředu a také samotný Button byl v minulých týdnech optimistický ohledně své budoucnosti a budoucnosti Hondy. Má svým způsobem pravdu, vzpomeňme, že ještě v zimě nebyl tým McLaren-Honda schopen ujet takřka dvě kola za sebou. Japonci navíc odmítli přijmout pomoc zkušených inženýrů v oblasti hybridních technologií a nadále spoléhají výhradně na své lidi.
Během víkendu v Singapuru nechtěl 15 násobný vítěz Grand Prix o své budoucnosti vůbec mluvit. Svoje včerejší 15. místo v kvalifikaci bral s nadhledem a chtěl se soustředit na dění na trati. "Tento víkend na to jednoduše nechci myslet. Jednoduše z toho vystoupím, odjedu závod a jako tým odvedeme to nejlepší, čeho budeme schopni. Pak v přítím týdnu před Suzukou o tom popřemýšlím. Snad se pak rozhodneme o tom, co bude nejlepší pro budoucnost a také pro tým."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.