Pilot týmu McLaren-Honda, Jenson Button, dal jasně najevo, že chce zůstat ve Formuli 1 a nejraději by se sám rozhodl, kdy skončí jeho kariéra.
Jenson Button prožil svůj debut ve Formuli 1 v roce 2000. Jen málo jezdců mělo takovou výdrž nebo takové štěstí, aby v královně motorsportu vydrželi už takřka 16 sezon. Na konec kariéry tohoto Brita to přitom vypadalo už jednou a to v zimě 2008/2009. Pak ale pozustatky týmu Honda F1 koupil Ross Brawn, představil BGP 001. S tímto autem byl díky dvojitém difuzoru Jenson Button v první polovině sezony 2009 takřka neporazitelný. Button se tak místo závodnického důchodu radoval z titulu mistra světa.
O šest let později je Buttonova budoucnost v F1 opět velmi diskutována. Mark Webber Britovi radil, aby šel za ním do MS ve vytrvalostních závodech, série WEC. O tu ale Button, zdá se, nemá zájem. Jenson by nejradši zůstal ještě ve Formuli 1.
"Je to těžké, když se zeptáte lidí, tak je to stále vtipné, protože jsem ve Formuli 1 odjel už mnoho let. U této otázky je člověk docela emocionální, je jedno, jestli je to vaše rozhodnutí nebo rozhodnutí týmu," říká Jenson Button pro 'Sky Sports F1'. "Tak dlouho to bylo vaším životem a já chtěl vždy svoji kariéru ukončit na vrcholu."
Hodně se spekuluje, že by 35 letého jezdce po sezoně mohl nahradit buď náhradní pilot McLarenu, Kevin Magnussen, nebo jezdec GP2, kterého McLaren dlouhodobě podporuje, Stoffel Vandoorne. "Vždycky jsem chtěl, aby bylo mým rozhodnutím, kdy skončí moje kariéra," pokračuje Button. Aktuálně rozhodnutí o budoucí jezdecké sestavě týmu leží na šéfovi týmu, Ericu Boullierovi. Ten nedávno řekl, že by s Buttonem rád pokračoval.
Ex dlouholetý testovač McLarenu, Gary Paffett, nedávno řekl, že jsou to Buttonovi zkušenosti, které Honda potřebuje, aby se tým posunul dopředu a také samotný Button byl v minulých týdnech optimistický ohledně své budoucnosti a budoucnosti Hondy. Má svým způsobem pravdu, vzpomeňme, že ještě v zimě nebyl tým McLaren-Honda schopen ujet takřka dvě kola za sebou. Japonci navíc odmítli přijmout pomoc zkušených inženýrů v oblasti hybridních technologií a nadále spoléhají výhradně na své lidi.
Během víkendu v Singapuru nechtěl 15 násobný vítěz Grand Prix o své budoucnosti vůbec mluvit. Svoje včerejší 15. místo v kvalifikaci bral s nadhledem a chtěl se soustředit na dění na trati. "Tento víkend na to jednoduše nechci myslet. Jednoduše z toho vystoupím, odjedu závod a jako tým odvedeme to nejlepší, čeho budeme schopni. Pak v přítím týdnu před Suzukou o tom popřemýšlím. Snad se pak rozhodneme o tom, co bude nejlepší pro budoucnost a také pro tým."
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.