Podle Geneho Haase je čas největší výzvou, s níž jeho nový F1 tým chystající se na debut v roce 2016 bojuje. Přesto očekává, že mnoho lidí na samotném počátku překvapí. Jeho vozy bude pohánět Ferrari, které podle něj na Mercedes ztrácí v oblasti aerodynamiky.
Víme, co ostatní týmy dostalo, překvapíme"Všechno zabírá spoustu času. Nakolik si lidé myslí, že během několika měsíců můžete dát dohromady tým a nakoupit v místní železářství veškeré díly, tak tohle možné není. Všechno musíte nakoupit, zkonstruovat - a to všechno zabírá překvapivě velké množství času," uvádí Gene Haas.
"Vše trvá o moc déle, než jsme čekali. Nyní, protože jsme na to měli dostatek času, budeme zřejmě v lepší formě, než mnoho ostatních začínajících týmů," popisuje majitel americké stáje, která dostala povolení k závodění již v roce 2015, nakonec ale svůj vstup do F1 o rok odložila.
"Myslím, že to je to, co ostatní týmy dostalo - licenci dostali v červenci, a o šest měsíců později už museli testovat. To je nemožné. Tohle nejde, pokud jste už neměli pohromadě tým, z něhož byste mohli čerpat. Začínáme od počátku, máme však dobrý technický vztah s Ferrari," pokračuje Haas.
"Učíme se věci téměř šnečím tempem, poskytuje nám to ale čas dát dohromady to, co chceme. Až pojedeme testovat do Španělska, lidi překvapíme. Budeme připraveni," ujišťuje Američan, jehož tým budou pohánět motory Ferrari.
Rozdíl mezi Ferrari a Mercedesem - aerodynamikaPřed prvním testem ale zbývá stále odvést spousta práce: "Nemyslím si, že lidé opravdu rozumí tomu, jak jsou tyto vozy složité. Nejde jen o motor, ale také o vyvážení mezi odporem a přítlakem. Mercedes je v tom podle mě zkrátka mnohem efektivnější. Pokud by měly motory Ferrari více koní, pak si nemyslím, že by byly rychlejší."
"Hlavní je, že my začínáme se známou veličinou. Víme, že zavěšení nebude křehké nebo že nepraskne. Víme, že převodové ústrojí bude odolné. To je největší problém u většiny start-upů, zkrátka problémy se spolehlivostí. Pokud přijdeme na to, jak utahovat matice a šrouby, pak bychom měli být velmi, velmi spolehliví," ujišťuje Haas.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.