Do konce letošní sezóny chybí ještě osm závodů, ale Lewis Hamilton už se může těšit z první trofeje. Sám se ovšem nechal slyšet, že by si její zisk klidně odpustil, kdyby dokázal obhájit titul mistra světa.
Jedná se o trofej, kterou získává v dané sezóně pilot, který vyhrál nejvíc kvalifikací. Pole-position Trophy byla poprvé udělena v loňském roce a jejím prvním držitelem se stal Nico Rosberg (11 PP). Němec však svého týmového kolegu varoval, že moc důvodů k radosti mít nebude.
"Ocenění jsem získal, ale žádnou trofej jsem fyzicky nepřevzal. Takže nečekej, že ty něco dostaneš," utahoval si Nico z Lewise v Belgii a dodal, že nejspíš jenom bude figurovat na nějakém papíře, čímž bude záležitost vyřešena.
Hamilton na oplátku přiznal, že mu vůbec nebude vadit, když nic nedostane. "Pole-position Trophy mě nechává chladným. Mým cílem je vyhrát šampionát a proto pochopitelně musím být dobrý v kvalifikacích. Jsou základem pro celkové vítězství, ale kdybych se stal mistrem a nevyhrál Pole-position Trophy, vůbec mi to nebude vadit. Klidně bych se jí kvůli tomu vzdal.
Musím ale také dodat, že jsem sám se sebou spokojený, jak letos zvládám kvalifikace. Oproti loňskému roku jsem se hodně zlepšil," dodává Hamilton, který loni stanul na čele startovního pole sedmkrát, letos už má na svém kontě deset vyhraných kvalifikací a nemůže být tedy překonán.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připouští, že Hamiltonův úspěšný boj o pole-position je zatím rozhodujícím prvkem v boji o letošní mistrovský titul. "Úspěch v sobotu je polovičním vkladem pro nedělní vítězství," uvedl Wolff pro italský deník Autosprint. Zvláště v letošním roce je nejlepší tréninkový čas velmi důležitý.
To samé si myslí Niki Lauda. Bez ohledu na počty pole-position a zmíněnou trofej si myslí, že Lewis je v současné době nepřekonatelný. "Nico sice bojuje jako blázen, ale Lewis se dostal na vyšší úroveň a jeho dominance byla zvláště ve Spa zřejmá. Pokud neudělá v několika následujících závodech zásadní chybu, Nicovy naděje na zisk titulu budou minimální."
Kdyby se trofej udělovala dříve, v posledních pěti letech před rokem 2014 by ji získal třikrát Vettel (2010, 2011, 2013) a Hamilton (2012). V roce 2009 by se o ni museli podělit Vettel, Hamilton a Button - všichni stanuli na čele startovního roštu čtyřikrát.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.