Do konce letošní sezóny chybí ještě osm závodů, ale Lewis Hamilton už se může těšit z první trofeje. Sám se ovšem nechal slyšet, že by si její zisk klidně odpustil, kdyby dokázal obhájit titul mistra světa.
Jedná se o trofej, kterou získává v dané sezóně pilot, který vyhrál nejvíc kvalifikací. Pole-position Trophy byla poprvé udělena v loňském roce a jejím prvním držitelem se stal Nico Rosberg (11 PP). Němec však svého týmového kolegu varoval, že moc důvodů k radosti mít nebude.
"Ocenění jsem získal, ale žádnou trofej jsem fyzicky nepřevzal. Takže nečekej, že ty něco dostaneš," utahoval si Nico z Lewise v Belgii a dodal, že nejspíš jenom bude figurovat na nějakém papíře, čímž bude záležitost vyřešena.
Hamilton na oplátku přiznal, že mu vůbec nebude vadit, když nic nedostane. "Pole-position Trophy mě nechává chladným. Mým cílem je vyhrát šampionát a proto pochopitelně musím být dobrý v kvalifikacích. Jsou základem pro celkové vítězství, ale kdybych se stal mistrem a nevyhrál Pole-position Trophy, vůbec mi to nebude vadit. Klidně bych se jí kvůli tomu vzdal.
Musím ale také dodat, že jsem sám se sebou spokojený, jak letos zvládám kvalifikace. Oproti loňskému roku jsem se hodně zlepšil," dodává Hamilton, který loni stanul na čele startovního pole sedmkrát, letos už má na svém kontě deset vyhraných kvalifikací a nemůže být tedy překonán.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připouští, že Hamiltonův úspěšný boj o pole-position je zatím rozhodujícím prvkem v boji o letošní mistrovský titul. "Úspěch v sobotu je polovičním vkladem pro nedělní vítězství," uvedl Wolff pro italský deník Autosprint. Zvláště v letošním roce je nejlepší tréninkový čas velmi důležitý.
To samé si myslí Niki Lauda. Bez ohledu na počty pole-position a zmíněnou trofej si myslí, že Lewis je v současné době nepřekonatelný. "Nico sice bojuje jako blázen, ale Lewis se dostal na vyšší úroveň a jeho dominance byla zvláště ve Spa zřejmá. Pokud neudělá v několika následujících závodech zásadní chybu, Nicovy naděje na zisk titulu budou minimální."
Kdyby se trofej udělovala dříve, v posledních pěti letech před rokem 2014 by ji získal třikrát Vettel (2010, 2011, 2013) a Hamilton (2012). V roce 2009 by se o ni museli podělit Vettel, Hamilton a Button - všichni stanuli na čele startovního roštu čtyřikrát.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.