Zatím se McLaren trápil, jsme za půlkou sezóny a stále je na předposledním místě v poháru konstruktérů. Myslí si Button, že v druhé půlce sezóny stáhnout náskok na špičku?
Motor Honda je základním problémem, se kterým se u McLarenu trápí. Podle Erica Boulliera výkonnostně ztrácí až 120 koní na Mercedes, což je hodně. Ideální není ani šasi, ale to je podle pilotů dobré, hlavně co se vyvážený týče.
"Maďarsko nám opravdu sedělo," řekl Button na téma auta, což potvrzuje dobré šasi. "Jízdu tam jsem si opravdu užíval, mám teď z auta dobrý pocit, i když ještě existuje hodně prostoru pro zlepšení a my to víme."
"Pokaždé, když vyjedeme na trať, na autě jsou vylepšení, vždy nasadíme hodně nových částí, což je dobré," pokračoval pro SkySports.
"Teď na nás budou čekat Spa a Monza, kde se nejspíše budeme trápit, ale potom přijdou Singapur a podobné závody, které by nám mohly více vyhovovat. Nebude to jednoduché ani na konci sezóny, ale tlačíme na vývoj," řekl.
"Nesmíme ale zapomínat, že vývoj, který učiníme teď, se bude hodit i pro další sezónu, pravidla se nemění, na všem záleží," pokračoval mistr světa z roku 2009.
"Taky pomáhá, že mám za týmového kolegu Fernanda Alonsa, oba tvoříme konkurenceschopnou dvojici. Dokážeme z každého balíčku získat maximum i odezva inženýrům je letos velmi důležitá, hlavně pro budoucí vývoj auta."
"Tento rok si užívám, i když je opravdu obtížný, byli bychom více motivovaní, kdybychom závody vyhrávali, ale já si to užívám, i když to je nahoru-dolů po celou sezónu. Je dobré vidět, že váš přístup může udělat rozdíl," zakončil britský pilot McLarenu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.