MAĎARSKO - KVALIFIKACE; V kvalifikaci se překvapení nekonalo, z první řady odstartují Mercedesy v pořadí Hamilton, Rosberg. Třetí skončil Vettel s Ferrari.
V úvodu za slunečného počasí vyrazily na suchou trať jako první Mercedesy na středně-tvrdých pneumatikách. Až dvou sekundový rozdíl mezi měkčí a tvrdší směsí ale vedl k tomu, že i oni museli v první části neobvykle nasadit měkké pneumatiky, chtěli-li postoupit dále.
Po prvních kolech vedl Hamilton (1:24,213) s náskokem 4 desetin před Ricciardem (1:24,631), o další tři desetiny zpět byli Vettel a Rosberg, který si stěžuje na velkou nedotáčivost. Na rovinkách kraloval Pérez, který přesáhl 320 km/h.
Na sestupových pozicích byly oba Lotusy s Manory a s Pérezem. Alonsovi patřila pátá a Buttonovi sedmá příčka, McLareny však už měly nazuté měkké pneumatiky, na rozdíl od svých soupeřů kolem. Bylo jasné, že se budou propadat a své časy ještě zlepšit.
Sedm minut před koncem první části se piloti vydali vstříc svým dalším pokusům. Rosberg předvádí na měkkých pneumatikách velmi rychlé kolo (1:22,979), Hamilton je ale o 89 tisícin rychlejší. Za nimi se řadí Vettel s Kvjatem a Räikkönenem.
Z Q1 nepostupují: 16. Button, 17. Ericsson, 18. Nasr, 19. Merhi, 20. Stevens.
Q2Do prostřední části vyjíždějí jako první Vettel s Bottasem, za nimi se vydává Räikkönen. Sebastian (1:23,168 min) je o 3 desetiny rychlejší než jeho týmový kolega s Ferrari, Bottas ztrácí 1,35 s. Rosberg je třetí se ztrátou půl sekundy.
Alonso má opět smůlu na techniku, před nájezdem do boxové uličky vypovídá službu jeho McLaren a 8 min před koncem je druhá část přerušena červenými vlajkami.
Zatím má čas u svých jmen jen 6 jezdců. Restart kvalifikace bude v 14:36. A máme zde zelené vlajky. Alonsův mclaren byl odklizen rychle.
Na trať hned míří oba mercedesy v čele s Lewisem Hamiltonem, který potřebuje zajet rychlé kolo a jde o půl sekundy před Rosberga na prvním místě. Jeho týmový kolega má stále problémy s nedotáčivostí i přes přidání přítlaku na přední křídlo.
Ricciardo rozbíjí semknutou dvojku z Ferrari na 3. a 4. místě, na vedoucího Hamiltona ztrácí necelou sekundu. Williamsy si následně polepšují na 6. a 8. místo, mezi nimi je Kvjat. Máme zde šachovnicovou vlajku, Verstappen jde na 9. místo, Sainz ho nepřekonává a je 12. Grosjean zůstal na šťastném 10. místě.
Z Q2 nepostupují: 11. Hülkenberg, 12. Sainz, 13. Pérez, 14. Maldonado a 15. Alonso.
Q3Rosberg hned vyráží na trať a následuje jej Hamilton, oba na použité měkké sadě. Vettel, Ricciardo a Bottas využívají novou sadu. Rosberg jako první zajíždí čas 1:22,7 min.
Hamilton jej však překonává o 0,3. Pořadí po prvních kolech Hamilton, Roberg, Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Bottas, Kvjat, Grosjean. Mercedesy tedy na čele i přes to, že časy jely na použitých pneumatikách.
Masa se řadí na osmé místo, v první zatáčce probrzdil a to ho stálo čas. Verstappen už také vyráží na trať. Všichni na trati a všichni na nové sadě měkkých pneumatik.
V posledním kole během prvním sektoru byl Hamilton rychlejší v prvním sektoru než jeho týmový kolega a i na konci mu čas 1:22,020 min zajistil pole position, druhý Rosberg, Vettel třetí.
Onboard video nejrychlejšího kola Hamiltona najdete zde.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.