MAĎARSKO - KVALIFIKACE; V kvalifikaci se překvapení nekonalo, z první řady odstartují Mercedesy v pořadí Hamilton, Rosberg. Třetí skončil Vettel s Ferrari.
V úvodu za slunečného počasí vyrazily na suchou trať jako první Mercedesy na středně-tvrdých pneumatikách. Až dvou sekundový rozdíl mezi měkčí a tvrdší směsí ale vedl k tomu, že i oni museli v první části neobvykle nasadit měkké pneumatiky, chtěli-li postoupit dále.
Po prvních kolech vedl Hamilton (1:24,213) s náskokem 4 desetin před Ricciardem (1:24,631), o další tři desetiny zpět byli Vettel a Rosberg, který si stěžuje na velkou nedotáčivost. Na rovinkách kraloval Pérez, který přesáhl 320 km/h.
Na sestupových pozicích byly oba Lotusy s Manory a s Pérezem. Alonsovi patřila pátá a Buttonovi sedmá příčka, McLareny však už měly nazuté měkké pneumatiky, na rozdíl od svých soupeřů kolem. Bylo jasné, že se budou propadat a své časy ještě zlepšit.
Sedm minut před koncem první části se piloti vydali vstříc svým dalším pokusům. Rosberg předvádí na měkkých pneumatikách velmi rychlé kolo (1:22,979), Hamilton je ale o 89 tisícin rychlejší. Za nimi se řadí Vettel s Kvjatem a Räikkönenem.
Z Q1 nepostupují: 16. Button, 17. Ericsson, 18. Nasr, 19. Merhi, 20. Stevens.
Q2Do prostřední části vyjíždějí jako první Vettel s Bottasem, za nimi se vydává Räikkönen. Sebastian (1:23,168 min) je o 3 desetiny rychlejší než jeho týmový kolega s Ferrari, Bottas ztrácí 1,35 s. Rosberg je třetí se ztrátou půl sekundy.
Alonso má opět smůlu na techniku, před nájezdem do boxové uličky vypovídá službu jeho McLaren a 8 min před koncem je druhá část přerušena červenými vlajkami.
Zatím má čas u svých jmen jen 6 jezdců. Restart kvalifikace bude v 14:36. A máme zde zelené vlajky. Alonsův mclaren byl odklizen rychle.
Na trať hned míří oba mercedesy v čele s Lewisem Hamiltonem, který potřebuje zajet rychlé kolo a jde o půl sekundy před Rosberga na prvním místě. Jeho týmový kolega má stále problémy s nedotáčivostí i přes přidání přítlaku na přední křídlo.
Ricciardo rozbíjí semknutou dvojku z Ferrari na 3. a 4. místě, na vedoucího Hamiltona ztrácí necelou sekundu. Williamsy si následně polepšují na 6. a 8. místo, mezi nimi je Kvjat. Máme zde šachovnicovou vlajku, Verstappen jde na 9. místo, Sainz ho nepřekonává a je 12. Grosjean zůstal na šťastném 10. místě.
Z Q2 nepostupují: 11. Hülkenberg, 12. Sainz, 13. Pérez, 14. Maldonado a 15. Alonso.
Q3Rosberg hned vyráží na trať a následuje jej Hamilton, oba na použité měkké sadě. Vettel, Ricciardo a Bottas využívají novou sadu. Rosberg jako první zajíždí čas 1:22,7 min.
Hamilton jej však překonává o 0,3. Pořadí po prvních kolech Hamilton, Roberg, Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Bottas, Kvjat, Grosjean. Mercedesy tedy na čele i přes to, že časy jely na použitých pneumatikách.
Masa se řadí na osmé místo, v první zatáčce probrzdil a to ho stálo čas. Verstappen už také vyráží na trať. Všichni na trati a všichni na nové sadě měkkých pneumatik.
V posledním kole během prvním sektoru byl Hamilton rychlejší v prvním sektoru než jeho týmový kolega a i na konci mu čas 1:22,020 min zajistil pole position, druhý Rosberg, Vettel třetí.
Onboard video nejrychlejšího kola Hamiltona najdete zde.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.