MAĎARSKO - 3. TRÉNINK ; Na čele tabulky s časy z posledního tréninku na Velkou cenu Maďarska je opět Lewis Hamilton následován Nicem Rosbergem a Sebatianem Vettelem. Kimi Räikkönen opět s technickými potížemi.
V Maďarsku je stále slunečno a teploty se drží vysoko. Lewis Hamilton včera přirovnal podmínky k sauně. Force India po nehodě Sergia Péreze v prvním tréninku a vynenání toho druhého upravila zavěšení a ve třetím tréninku je uvidíme.
Zelená světla na konci boxové uličky svítí a poslední příprava před kvalifikací tak může začít. Jako první se na trať vydal Sebatian Vettel následován svým týmovým kolegou Räikkönenem. Po pár minutách k instalačním kolům vyjíždí i Pérez, Massa či Hamilton.
Po osmi minutách tu máme první měřený čas s hodnotou 1:26,363 min a zajel jej Max Verstappen. Postupně se objevují další časy, po deseti minutách už vyjeli všichni kromě Red Bullů a Pastora Maldonada. Všichni zatím na střední sadě pneumatik.
Do čela jdou po čtvrt hodině piloti Ferrari. Räikkönen s časem 1:25,943 min první. Jenson Button si stěžuje na velmi malý přilnavost na zadní části vozu. Vettel zatím o 0,017 s poráží svého finského týmového kolegu. Iceman však odpovídá a zlepšuje svůj čas a jde zpět do čela.
To však platí jen do doby, než první měřený čas zajíždí Roberg, čas 1:25,201. A poprvé dnes na trať vyjíždí i Ricciardo a Kvjat. Oba piloti Force Indie již přezuli na měkkou sadu pneumatik. Časy zajíždějí i Williamsy - řadí se na páté a deváté místo.
Pořadí na čele po půl hodině: Hülkenberg, Hamilton, Roberg, Pérez, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Kvjat, Massa, Vettel.
Na měkkou sadu přezouvají i u McLarenu, Alonso se řadí na třetí místo. Vidíme řadu probrzdění v první zatáčce.
Kimi Räikkönen má potíže, informoval se u týmu, zda mají defekt, odpovědí je, že nikoliv, ale uniká voda. Zajíždí tak k mechanikům. Za necelých dvacet minut trénink končí, piloti budou brzy přezouvat.
Mechanici Ferrari pracují na voze Kimiho Räikkönena, ten si vystoupil z auta a vypadá to, že si simluaci kvalifikace nevyzkouší. Ostatní už vyrážejí vyzkoušet měkkou sadu pneumatik. Mercedes se nepřekvapivě brzy dostává do čela.
Ricciardův čas až devátý, pomalý byl v prostředním sektoru. Rosberg zastavuje na konci boxové uličky a vystupuje z auta. Vypadá to, že si chtěl vyzkoušet start a zhasnul motor. Na čele už se nic nemění, vítězí Hamilton.
Maximální rychlosti: 1. Pérez 317,1; 2. Hülkenberg 316,6; 3. Grosjean 315,1; 4. Ericsson 314,6; 5. Maldonado 314,6; 6. Nasr 314,0; 7. Vettel 313,2; 8. Massa 313,0; 9. Raikkonen 313,0; 10. Bottas 312,7 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.