MAĎARSKO - 3. TRÉNINK ; Na čele tabulky s časy z posledního tréninku na Velkou cenu Maďarska je opět Lewis Hamilton následován Nicem Rosbergem a Sebatianem Vettelem. Kimi Räikkönen opět s technickými potížemi.
V Maďarsku je stále slunečno a teploty se drží vysoko. Lewis Hamilton včera přirovnal podmínky k sauně. Force India po nehodě Sergia Péreze v prvním tréninku a vynenání toho druhého upravila zavěšení a ve třetím tréninku je uvidíme.
Zelená světla na konci boxové uličky svítí a poslední příprava před kvalifikací tak může začít. Jako první se na trať vydal Sebatian Vettel následován svým týmovým kolegou Räikkönenem. Po pár minutách k instalačním kolům vyjíždí i Pérez, Massa či Hamilton.
Po osmi minutách tu máme první měřený čas s hodnotou 1:26,363 min a zajel jej Max Verstappen. Postupně se objevují další časy, po deseti minutách už vyjeli všichni kromě Red Bullů a Pastora Maldonada. Všichni zatím na střední sadě pneumatik.
Do čela jdou po čtvrt hodině piloti Ferrari. Räikkönen s časem 1:25,943 min první. Jenson Button si stěžuje na velmi malý přilnavost na zadní části vozu. Vettel zatím o 0,017 s poráží svého finského týmového kolegu. Iceman však odpovídá a zlepšuje svůj čas a jde zpět do čela.
To však platí jen do doby, než první měřený čas zajíždí Roberg, čas 1:25,201. A poprvé dnes na trať vyjíždí i Ricciardo a Kvjat. Oba piloti Force Indie již přezuli na měkkou sadu pneumatik. Časy zajíždějí i Williamsy - řadí se na páté a deváté místo.
Pořadí na čele po půl hodině: Hülkenberg, Hamilton, Roberg, Pérez, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Kvjat, Massa, Vettel.
Na měkkou sadu přezouvají i u McLarenu, Alonso se řadí na třetí místo. Vidíme řadu probrzdění v první zatáčce.
Kimi Räikkönen má potíže, informoval se u týmu, zda mají defekt, odpovědí je, že nikoliv, ale uniká voda. Zajíždí tak k mechanikům. Za necelých dvacet minut trénink končí, piloti budou brzy přezouvat.
Mechanici Ferrari pracují na voze Kimiho Räikkönena, ten si vystoupil z auta a vypadá to, že si simluaci kvalifikace nevyzkouší. Ostatní už vyrážejí vyzkoušet měkkou sadu pneumatik. Mercedes se nepřekvapivě brzy dostává do čela.
Ricciardův čas až devátý, pomalý byl v prostředním sektoru. Rosberg zastavuje na konci boxové uličky a vystupuje z auta. Vypadá to, že si chtěl vyzkoušet start a zhasnul motor. Na čele už se nic nemění, vítězí Hamilton.
Maximální rychlosti: 1. Pérez 317,1; 2. Hülkenberg 316,6; 3. Grosjean 315,1; 4. Ericsson 314,6; 5. Maldonado 314,6; 6. Nasr 314,0; 7. Vettel 313,2; 8. Massa 313,0; 9. Raikkonen 313,0; 10. Bottas 312,7 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.