MAĎARSKO - 3. TRÉNINK ; Na čele tabulky s časy z posledního tréninku na Velkou cenu Maďarska je opět Lewis Hamilton následován Nicem Rosbergem a Sebatianem Vettelem. Kimi Räikkönen opět s technickými potížemi.
V Maďarsku je stále slunečno a teploty se drží vysoko. Lewis Hamilton včera přirovnal podmínky k sauně. Force India po nehodě Sergia Péreze v prvním tréninku a vynenání toho druhého upravila zavěšení a ve třetím tréninku je uvidíme.
Zelená světla na konci boxové uličky svítí a poslední příprava před kvalifikací tak může začít. Jako první se na trať vydal Sebatian Vettel následován svým týmovým kolegou Räikkönenem. Po pár minutách k instalačním kolům vyjíždí i Pérez, Massa či Hamilton.
Po osmi minutách tu máme první měřený čas s hodnotou 1:26,363 min a zajel jej Max Verstappen. Postupně se objevují další časy, po deseti minutách už vyjeli všichni kromě Red Bullů a Pastora Maldonada. Všichni zatím na střední sadě pneumatik.
Do čela jdou po čtvrt hodině piloti Ferrari. Räikkönen s časem 1:25,943 min první. Jenson Button si stěžuje na velmi malý přilnavost na zadní části vozu. Vettel zatím o 0,017 s poráží svého finského týmového kolegu. Iceman však odpovídá a zlepšuje svůj čas a jde zpět do čela.
To však platí jen do doby, než první měřený čas zajíždí Roberg, čas 1:25,201. A poprvé dnes na trať vyjíždí i Ricciardo a Kvjat. Oba piloti Force Indie již přezuli na měkkou sadu pneumatik. Časy zajíždějí i Williamsy - řadí se na páté a deváté místo.
Pořadí na čele po půl hodině: Hülkenberg, Hamilton, Roberg, Pérez, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Kvjat, Massa, Vettel.
Na měkkou sadu přezouvají i u McLarenu, Alonso se řadí na třetí místo. Vidíme řadu probrzdění v první zatáčce.
Kimi Räikkönen má potíže, informoval se u týmu, zda mají defekt, odpovědí je, že nikoliv, ale uniká voda. Zajíždí tak k mechanikům. Za necelých dvacet minut trénink končí, piloti budou brzy přezouvat.
Mechanici Ferrari pracují na voze Kimiho Räikkönena, ten si vystoupil z auta a vypadá to, že si simluaci kvalifikace nevyzkouší. Ostatní už vyrážejí vyzkoušet měkkou sadu pneumatik. Mercedes se nepřekvapivě brzy dostává do čela.
Ricciardův čas až devátý, pomalý byl v prostředním sektoru. Rosberg zastavuje na konci boxové uličky a vystupuje z auta. Vypadá to, že si chtěl vyzkoušet start a zhasnul motor. Na čele už se nic nemění, vítězí Hamilton.
Maximální rychlosti: 1. Pérez 317,1; 2. Hülkenberg 316,6; 3. Grosjean 315,1; 4. Ericsson 314,6; 5. Maldonado 314,6; 6. Nasr 314,0; 7. Vettel 313,2; 8. Massa 313,0; 9. Raikkonen 313,0; 10. Bottas 312,7 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.