Jenson Button si myslí, že čtyřtýdenní letní přestávka následující po závodě v Maďarsku může být pro jeho McLaren s Hondou užitečná ve snaze stáhnout ztrátu předních týmů.
Kvůli problémům se spolehlivostí je narušen vývoj nových dílů a tým na dráze postrádá konkurenceschopnost. V devíti letošních podnicích nasbíral pět bodů. Button ale doufá, že během přestávky budou schopni analyzovat data a zmobilizovat síly pro zbytek sezóny - i když 2 týdny musí být továrny povinně zavřené.
"Většina korelace mezi tunelem, CFD a dráhou je dobrá, takže to není problém, že nebudeme závodit. Je to vlastně užitečné trávit ten čas se všemi v továrně, protože ze závodů budeme mít spoustu informací, které bude přínosné si projít," uvádí Button.
"V srpnu nás čeká dvoutýdenní přestávka, kdy nemůžeme nic dělat. Ale stále nám zbyde spousta času na to, abychom se podívali na nový balík a analyzovali ho. Doufám, že představuje dobrý směr a že jej budeme dále vylepšovat," pokračuje pro Autosport bývalý mistr světa.
Uznává, že se jim sezóna zatím moc nevyvedla, ale flintu do žita házet nehodlá: "Všichni bojujeme s tím, abychom se pořád usmívali. Je to pro nás obtížná pozice. Prožil jsem opravdu mizerné dny, jako většina z nás, a okamžiky, se kterými nejsem spokojený - a po kvalifikaci v Silverstone to byl jeden z nich."
"Nemá to ale smysl být teď na dně, protože to nám nepomůže se zlepšit. Je to tedy o poskytování dobré zpětné vazby a snaze využít každou situaci. Úsměv je lepší než se mračit," dodává Button, který v Monaku vybojoval pro McLaren s Hondou čtyři body.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.