Jenson Button si myslí, že čtyřtýdenní letní přestávka následující po závodě v Maďarsku může být pro jeho McLaren s Hondou užitečná ve snaze stáhnout ztrátu předních týmů.
Kvůli problémům se spolehlivostí je narušen vývoj nových dílů a tým na dráze postrádá konkurenceschopnost. V devíti letošních podnicích nasbíral pět bodů. Button ale doufá, že během přestávky budou schopni analyzovat data a zmobilizovat síly pro zbytek sezóny - i když 2 týdny musí být továrny povinně zavřené.
"Většina korelace mezi tunelem, CFD a dráhou je dobrá, takže to není problém, že nebudeme závodit. Je to vlastně užitečné trávit ten čas se všemi v továrně, protože ze závodů budeme mít spoustu informací, které bude přínosné si projít," uvádí Button.
"V srpnu nás čeká dvoutýdenní přestávka, kdy nemůžeme nic dělat. Ale stále nám zbyde spousta času na to, abychom se podívali na nový balík a analyzovali ho. Doufám, že představuje dobrý směr a že jej budeme dále vylepšovat," pokračuje pro Autosport bývalý mistr světa.
Uznává, že se jim sezóna zatím moc nevyvedla, ale flintu do žita házet nehodlá: "Všichni bojujeme s tím, abychom se pořád usmívali. Je to pro nás obtížná pozice. Prožil jsem opravdu mizerné dny, jako většina z nás, a okamžiky, se kterými nejsem spokojený - a po kvalifikaci v Silverstone to byl jeden z nich."
"Nemá to ale smysl být teď na dně, protože to nám nepomůže se zlepšit. Je to tedy o poskytování dobré zpětné vazby a snaze využít každou situaci. Úsměv je lepší než se mračit," dodává Button, který v Monaku vybojoval pro McLaren s Hondou čtyři body.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.