Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier přibližuje, co všechno musí jeho tým vyměnit a jak se to projeví v penalizacích u jeho jezdců.
Jensona Buttona čekalo 15 trestných míst, po problémech se svíčkami ve druhém tréninku Honda přistoupí k další výměna motoru. "Zítra to bude dělat už 25 trestných míst. Protože jich máme dvacet, tak jsme si řekli: 'Víte co, vyměníme také MGU-K,'" přibližuje Boullier.
Alonso přišel o cenný čas na dráze dopoledne kvůli problému s konektory kabelů a s převodovkou. Odpoledne se u Buttona objevil problém se svíčkami, a tak McLaren odstavil oba vozy po ujetí pouhých 17 kol (každý).
"Samozřejmě jde o stejnou specifikaci na Fernandově voze a Fernando má svůj pátý motor s vnitřním spalováním, takže jsme nechtěli jezdit, dokud to řádně neprošetříme a nedostaneme řádnou zpětnou vazbu od Hondy," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Vzhledem k počtu vyměněných dílů na pohonných jednotkách a počtu trestných míst, která se nepřenášejí do dalších závodů a o které piloti nebudou moci klesnou, se nevyhnout penalizacím v průběhu závodu.
Podle Fernanda Alonsa šlo o drobné problémy, které ale vyjdou draho: "V F1 je to v těchto dnech tak složité. Malé věci zastaví auta. Špatné číslo v softwaru neumožní autu zařadit prví stupeň a vy zůstáváte v garáži, než přijdete na to, že je špatně to číslo."
Dobrá zpráva: nový balík fungujeMcLaren do Rakouska přivezl tak velký balík vylepšení, že by vůz mohl klidně označit jako B-specifikaci, pokud by chtěl. Aerodynamika je přepracována kolem nového, krátkého nosu. Tým sice neujel moc kilometrů, ale zdá se, že novinky fungují.
"Na první pohled se zdá, že nový balík přináší to, co slibovala simulace. Neznám přesná čísla, protože jsme neabsolvovali dost jízd, ale aspoň podle komentářů pilotů, co popisovali na voze, tak vůz dělá to, co jsme očekávali. Jde o nový koncept předního křídla kolem tohoto nového nosu. Nové jsou deflektory, podlaha, křídlo. Zvýšil se přítlak, jde čistě o aerodynamiku," vysvětluje Boullier.
Proč se krátký nos objevil až ve druhém tréninku? "Museli jsme dořešit trochu papírování s FIA, došlo k drobnému nedorozumění. Museli jsme jim ukázat více informací," které se týkaly úspěšných nárazových testů.
Ačkoliv se novinky objevily pouze na Alonsově voze, McLaren očekává během noci z Wokingu leteckou zásilku, takže by se nakonec mohl dočkat i Button. Ten řekl: "Existuje šance, že bych s tím zítra mohl jezdit."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.