Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier přibližuje, co všechno musí jeho tým vyměnit a jak se to projeví v penalizacích u jeho jezdců.
Jensona Buttona čekalo 15 trestných míst, po problémech se svíčkami ve druhém tréninku Honda přistoupí k další výměna motoru. "Zítra to bude dělat už 25 trestných míst. Protože jich máme dvacet, tak jsme si řekli: 'Víte co, vyměníme také MGU-K,'" přibližuje Boullier.
Alonso přišel o cenný čas na dráze dopoledne kvůli problému s konektory kabelů a s převodovkou. Odpoledne se u Buttona objevil problém se svíčkami, a tak McLaren odstavil oba vozy po ujetí pouhých 17 kol (každý).
"Samozřejmě jde o stejnou specifikaci na Fernandově voze a Fernando má svůj pátý motor s vnitřním spalováním, takže jsme nechtěli jezdit, dokud to řádně neprošetříme a nedostaneme řádnou zpětnou vazbu od Hondy," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Vzhledem k počtu vyměněných dílů na pohonných jednotkách a počtu trestných míst, která se nepřenášejí do dalších závodů a o které piloti nebudou moci klesnou, se nevyhnout penalizacím v průběhu závodu.
Podle Fernanda Alonsa šlo o drobné problémy, které ale vyjdou draho: "V F1 je to v těchto dnech tak složité. Malé věci zastaví auta. Špatné číslo v softwaru neumožní autu zařadit prví stupeň a vy zůstáváte v garáži, než přijdete na to, že je špatně to číslo."
Dobrá zpráva: nový balík fungujeMcLaren do Rakouska přivezl tak velký balík vylepšení, že by vůz mohl klidně označit jako B-specifikaci, pokud by chtěl. Aerodynamika je přepracována kolem nového, krátkého nosu. Tým sice neujel moc kilometrů, ale zdá se, že novinky fungují.
"Na první pohled se zdá, že nový balík přináší to, co slibovala simulace. Neznám přesná čísla, protože jsme neabsolvovali dost jízd, ale aspoň podle komentářů pilotů, co popisovali na voze, tak vůz dělá to, co jsme očekávali. Jde o nový koncept předního křídla kolem tohoto nového nosu. Nové jsou deflektory, podlaha, křídlo. Zvýšil se přítlak, jde čistě o aerodynamiku," vysvětluje Boullier.
Proč se krátký nos objevil až ve druhém tréninku? "Museli jsme dořešit trochu papírování s FIA, došlo k drobnému nedorozumění. Museli jsme jim ukázat více informací," které se týkaly úspěšných nárazových testů.
Ačkoliv se novinky objevily pouze na Alonsově voze, McLaren očekává během noci z Wokingu leteckou zásilku, takže by se nakonec mohl dočkat i Button. Ten řekl: "Existuje šance, že bych s tím zítra mohl jezdit."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.