Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier přibližuje, co všechno musí jeho tým vyměnit a jak se to projeví v penalizacích u jeho jezdců.
Jensona Buttona čekalo 15 trestných míst, po problémech se svíčkami ve druhém tréninku Honda přistoupí k další výměna motoru. "Zítra to bude dělat už 25 trestných míst. Protože jich máme dvacet, tak jsme si řekli: 'Víte co, vyměníme také MGU-K,'" přibližuje Boullier.
Alonso přišel o cenný čas na dráze dopoledne kvůli problému s konektory kabelů a s převodovkou. Odpoledne se u Buttona objevil problém se svíčkami, a tak McLaren odstavil oba vozy po ujetí pouhých 17 kol (každý).
"Samozřejmě jde o stejnou specifikaci na Fernandově voze a Fernando má svůj pátý motor s vnitřním spalováním, takže jsme nechtěli jezdit, dokud to řádně neprošetříme a nedostaneme řádnou zpětnou vazbu od Hondy," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Vzhledem k počtu vyměněných dílů na pohonných jednotkách a počtu trestných míst, která se nepřenášejí do dalších závodů a o které piloti nebudou moci klesnou, se nevyhnout penalizacím v průběhu závodu.
Podle Fernanda Alonsa šlo o drobné problémy, které ale vyjdou draho: "V F1 je to v těchto dnech tak složité. Malé věci zastaví auta. Špatné číslo v softwaru neumožní autu zařadit prví stupeň a vy zůstáváte v garáži, než přijdete na to, že je špatně to číslo."
Dobrá zpráva: nový balík fungujeMcLaren do Rakouska přivezl tak velký balík vylepšení, že by vůz mohl klidně označit jako B-specifikaci, pokud by chtěl. Aerodynamika je přepracována kolem nového, krátkého nosu. Tým sice neujel moc kilometrů, ale zdá se, že novinky fungují.
"Na první pohled se zdá, že nový balík přináší to, co slibovala simulace. Neznám přesná čísla, protože jsme neabsolvovali dost jízd, ale aspoň podle komentářů pilotů, co popisovali na voze, tak vůz dělá to, co jsme očekávali. Jde o nový koncept předního křídla kolem tohoto nového nosu. Nové jsou deflektory, podlaha, křídlo. Zvýšil se přítlak, jde čistě o aerodynamiku," vysvětluje Boullier.
Proč se krátký nos objevil až ve druhém tréninku? "Museli jsme dořešit trochu papírování s FIA, došlo k drobnému nedorozumění. Museli jsme jim ukázat více informací," které se týkaly úspěšných nárazových testů.
Ačkoliv se novinky objevily pouze na Alonsově voze, McLaren očekává během noci z Wokingu leteckou zásilku, takže by se nakonec mohl dočkat i Button. Ten řekl: "Existuje šance, že bych s tím zítra mohl jezdit."
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.