Haas je novým týmem, který příští rok vstoupí do F1. Jeho spolupráce s Ferrari vzbuzovala u soupeřů podezření, Mercedes ji po kontrole FIA považuje ji za velmi chytrou a nikterak ji nezpochybňuje.
Haas vyvíjí svůj monopost pro příští v aerodynamickém tunelu v Maranellu. Některé týmy proto Ferrari po velkém pokroku podezřívaly, že spolupráci s novou americkou stájí zneužívá k testování svých dílů, protože čas, který mohou trávit v aerodynamickém tunelu, je velmi omezený.
FIA proto vyslala svého zástupce Marcina Budkowského do Itálie, aby vše prověřil. Nepřišel ale na nic nekalého: "Mezi týmy Ferrari a Haas došlo k jedinečné dohodě, a my jsme cítili, že je nezbytné zkontrolovat to, zda věci fungují tak, jak se dohodly. To jsme provedli v týdnu po Velké ceně Španělska do velkých detailů a vše bylo v pořádku."
Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa je vztah mezi Haasem a Ferrari ukázkou toho, jak mohou zájemci rozšířit řady týmů ve Formuli 1: "Myslím, že existuje možnost pro různé modely - a model Haase je očividně velmi inteligentní způsob, jak vstoupit do F1." FIA již vypsala tendr na další místo v F1 pro rok 2016 či 2017.
"Vyhovělo to všem požadavkům a FIA to zkontrolovala. Marcin tam přijel a provedl audit, proto nemáme pochyby, že je vše v pořádku a fér. Ale odpověď je: ano, otevírá to cestu pro nové modely spolupráce a zákaznické týmy či jiná spojení," komentuje Wolff spolupráci Haase s Ferrari.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.