Haas je novým týmem, který příští rok vstoupí do F1. Jeho spolupráce s Ferrari vzbuzovala u soupeřů podezření, Mercedes ji po kontrole FIA považuje ji za velmi chytrou a nikterak ji nezpochybňuje.
Haas vyvíjí svůj monopost pro příští v aerodynamickém tunelu v Maranellu. Některé týmy proto Ferrari po velkém pokroku podezřívaly, že spolupráci s novou americkou stájí zneužívá k testování svých dílů, protože čas, který mohou trávit v aerodynamickém tunelu, je velmi omezený.
FIA proto vyslala svého zástupce Marcina Budkowského do Itálie, aby vše prověřil. Nepřišel ale na nic nekalého: "Mezi týmy Ferrari a Haas došlo k jedinečné dohodě, a my jsme cítili, že je nezbytné zkontrolovat to, zda věci fungují tak, jak se dohodly. To jsme provedli v týdnu po Velké ceně Španělska do velkých detailů a vše bylo v pořádku."
Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa je vztah mezi Haasem a Ferrari ukázkou toho, jak mohou zájemci rozšířit řady týmů ve Formuli 1: "Myslím, že existuje možnost pro různé modely - a model Haase je očividně velmi inteligentní způsob, jak vstoupit do F1." FIA již vypsala tendr na další místo v F1 pro rok 2016 či 2017.
"Vyhovělo to všem požadavkům a FIA to zkontrolovala. Marcin tam přijel a provedl audit, proto nemáme pochyby, že je vše v pořádku a fér. Ale odpověď je: ano, otevírá to cestu pro nové modely spolupráce a zákaznické týmy či jiná spojení," komentuje Wolff spolupráci Haase s Ferrari.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.