Jenson Button přiznává, že to s kritikou auta a odhadem budoucích vyhlídek po Velké ceně Španělska přehnal. Problémy se týmu během testování podařilo vyřešit, v Monaku proto očekávají mnohem lepší výsledek.
Po dojezdu do cíle v Barceloně na 16. místě zklamaně uvedl, že ujel "nejděsivějších 30 kol svého života" a že McLaren nezaboduje ani v Monaku, ani ve zbytku sezóny, i když předtím tvrdil opak. Během závodu se trápil s vyvážením svého vozu a špatnou ovladatelností pohonné jednotky Honda, což se týmu následně při testech podařilo vyřešit (shrnutí zde).
V Monaku ale uznal, že se rozhovor odehrával těsně po závodě a pod vlivem silných dojmů. Po dvoudenním testování je opět mnohem pozitivnější: "Byl jsem velmi otevřený, ale emoce byly silné, a to někdy věci přeženete."
"Pro mě šlo o těžký závod, ale bylo fajn tři dny poté testovat a vše napravit. Auto se při jízdě chovalo příjemně, bylo mnohem konzistentnější, obzvlášť v rychlosti při delší jízdě. Měli jsme nové díly k otestování pro tuto sezónu i zvlášť pro tento okruh, takže šlo o dobrý test," hodnotí Button.
Jenson Button to s hodnocením v Barceloně přehnal, v testech problémy s McLarenem a Hondou vyřešili a v Monaku by rád konečně dojel na bodech (foto: McLaren)
"Takže jsem ten test zakončil spokojený a vy můžete vidět, jak velký kus jsme od února ušli jako celý tým, ale obzvlášť Honda a japonská strana týmu. Nyní mám uvnitř mnohem větší důvěru. Jsem rád, že jsem ujel množství kol, navíc jsme odvedli velmi užitečnou práci. Snad se nám to podaří přenést do tohoto víkendu," dodává pilot McLarenu.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.