Jenson Button přiznává, že to s kritikou auta a odhadem budoucích vyhlídek po Velké ceně Španělska přehnal. Problémy se týmu během testování podařilo vyřešit, v Monaku proto očekávají mnohem lepší výsledek.
Po dojezdu do cíle v Barceloně na 16. místě zklamaně uvedl, že ujel "nejděsivějších 30 kol svého života" a že McLaren nezaboduje ani v Monaku, ani ve zbytku sezóny, i když předtím tvrdil opak. Během závodu se trápil s vyvážením svého vozu a špatnou ovladatelností pohonné jednotky Honda, což se týmu následně při testech podařilo vyřešit (shrnutí zde).
V Monaku ale uznal, že se rozhovor odehrával těsně po závodě a pod vlivem silných dojmů. Po dvoudenním testování je opět mnohem pozitivnější: "Byl jsem velmi otevřený, ale emoce byly silné, a to někdy věci přeženete."
"Pro mě šlo o těžký závod, ale bylo fajn tři dny poté testovat a vše napravit. Auto se při jízdě chovalo příjemně, bylo mnohem konzistentnější, obzvlášť v rychlosti při delší jízdě. Měli jsme nové díly k otestování pro tuto sezónu i zvlášť pro tento okruh, takže šlo o dobrý test," hodnotí Button.
Jenson Button to s hodnocením v Barceloně přehnal, v testech problémy s McLarenem a Hondou vyřešili a v Monaku by rád konečně dojel na bodech (foto: McLaren)
"Takže jsem ten test zakončil spokojený a vy můžete vidět, jak velký kus jsme od února ušli jako celý tým, ale obzvlášť Honda a japonská strana týmu. Nyní mám uvnitř mnohem větší důvěru. Jsem rád, že jsem ujel množství kol, navíc jsme odvedli velmi užitečnou práci. Snad se nám to podaří přenést do tohoto víkendu," dodává pilot McLarenu.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.