Jenson Button přiznává, že to s kritikou auta a odhadem budoucích vyhlídek po Velké ceně Španělska přehnal. Problémy se týmu během testování podařilo vyřešit, v Monaku proto očekávají mnohem lepší výsledek.
Po dojezdu do cíle v Barceloně na 16. místě zklamaně uvedl, že ujel "nejděsivějších 30 kol svého života" a že McLaren nezaboduje ani v Monaku, ani ve zbytku sezóny, i když předtím tvrdil opak. Během závodu se trápil s vyvážením svého vozu a špatnou ovladatelností pohonné jednotky Honda, což se týmu následně při testech podařilo vyřešit (shrnutí zde).
V Monaku ale uznal, že se rozhovor odehrával těsně po závodě a pod vlivem silných dojmů. Po dvoudenním testování je opět mnohem pozitivnější: "Byl jsem velmi otevřený, ale emoce byly silné, a to někdy věci přeženete."
"Pro mě šlo o těžký závod, ale bylo fajn tři dny poté testovat a vše napravit. Auto se při jízdě chovalo příjemně, bylo mnohem konzistentnější, obzvlášť v rychlosti při delší jízdě. Měli jsme nové díly k otestování pro tuto sezónu i zvlášť pro tento okruh, takže šlo o dobrý test," hodnotí Button.
Jenson Button to s hodnocením v Barceloně přehnal, v testech problémy s McLarenem a Hondou vyřešili a v Monaku by rád konečně dojel na bodech (foto: McLaren)
"Takže jsem ten test zakončil spokojený a vy můžete vidět, jak velký kus jsme od února ušli jako celý tým, ale obzvlášť Honda a japonská strana týmu. Nyní mám uvnitř mnohem větší důvěru. Jsem rád, že jsem ujel množství kol, navíc jsme odvedli velmi užitečnou práci. Snad se nám to podaří přenést do tohoto víkendu," dodává pilot McLarenu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.