Jenson Button si všímá rychlosti nováčků stáje Toro Rosso. Svou vyspělostí na něj obzvlášť zapůsobil Carlos Sainz.
Toro Rosso dává letos příležitost dvěma mladíkům: 17letému Maxovi Verstappenovi a Carlosovi Sainzovi, kteří u týmu po loňské sezóně nahradili Daniila Kvjata a Jeana-Erica Vergneho. A zatím si počínají velmi dobře - v dosavadních 5 závodech nasbírali 14 bodů, a jsou tak před Force Indií, McLarenem či Marussií. Na pátý Sauber jim přitom schází jen 5 bodů a na šestý Lotus 2 body.
"Všichni samozřejmě hovoří o Verstappenovi a je velmi rychlý. Když si ale sednu s jeho týmovým kolegou Carlosem, tak si myslím, že je velmi inteligentní a cítím, že nemá jen rychlost, ale i další vlastnosti," popisuje pro F1i Button svého soupeře z Toro Rosso.
"Máme tady tolik mladých pilotů. Kvjat je stále mladý a jezdí za Red Bull. Myslím si, že krok výše je pro něj o něco těžší, než si možná představoval, že to bude po boku Daniela [Ricciarda] v A-týmu," poukazuje na ruského pilota, který si rakouský tým vytáhl na místo Sebastiana Vettela.
Kvjat je v šampionátu s pěti body až za piloty Toro Rosso - jsou tedy nováčci B-týmu lepší? "Věc se má tak, že oba jezdci Toro Rosso jsou mladí, oba odvádějí dobrou práci, ale kdo ví, jak mají dobré auto? Není je s čím porovnávat. Pokud byste ve voze měli zkušeného pilota, pak byste věděli, zda odvádějí dobrou práci nebo ne, ale teď opravdu nevíte."
Carlos Sainz s vozem Toro Rosso STR10 v Barceloně (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Je to tedy těžké. Myslím, že si musíme počkat na konec roku a pak se ohlédnout zpět, abychom mohli určit, kdo byl z nich nejsilnější," dodává Button. V průběžném pořadí je na tom lépe Sainz, jenž dosud nasbíral 8 bodů - o dva více než Verstappen, nejmladší pilot v historii F1.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.