Jenson Button si všímá rychlosti nováčků stáje Toro Rosso. Svou vyspělostí na něj obzvlášť zapůsobil Carlos Sainz.
Toro Rosso dává letos příležitost dvěma mladíkům: 17letému Maxovi Verstappenovi a Carlosovi Sainzovi, kteří u týmu po loňské sezóně nahradili Daniila Kvjata a Jeana-Erica Vergneho. A zatím si počínají velmi dobře - v dosavadních 5 závodech nasbírali 14 bodů, a jsou tak před Force Indií, McLarenem či Marussií. Na pátý Sauber jim přitom schází jen 5 bodů a na šestý Lotus 2 body.
"Všichni samozřejmě hovoří o Verstappenovi a je velmi rychlý. Když si ale sednu s jeho týmovým kolegou Carlosem, tak si myslím, že je velmi inteligentní a cítím, že nemá jen rychlost, ale i další vlastnosti," popisuje pro F1i Button svého soupeře z Toro Rosso.
"Máme tady tolik mladých pilotů. Kvjat je stále mladý a jezdí za Red Bull. Myslím si, že krok výše je pro něj o něco těžší, než si možná představoval, že to bude po boku Daniela [Ricciarda] v A-týmu," poukazuje na ruského pilota, který si rakouský tým vytáhl na místo Sebastiana Vettela.
Kvjat je v šampionátu s pěti body až za piloty Toro Rosso - jsou tedy nováčci B-týmu lepší? "Věc se má tak, že oba jezdci Toro Rosso jsou mladí, oba odvádějí dobrou práci, ale kdo ví, jak mají dobré auto? Není je s čím porovnávat. Pokud byste ve voze měli zkušeného pilota, pak byste věděli, zda odvádějí dobrou práci nebo ne, ale teď opravdu nevíte."
Carlos Sainz s vozem Toro Rosso STR10 v Barceloně (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Je to tedy těžké. Myslím, že si musíme počkat na konec roku a pak se ohlédnout zpět, abychom mohli určit, kdo byl z nich nejsilnější," dodává Button. V průběžném pořadí je na tom lépe Sainz, jenž dosud nasbíral 8 bodů - o dva více než Verstappen, nejmladší pilot v historii F1.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.