Jenson Button si všímá rychlosti nováčků stáje Toro Rosso. Svou vyspělostí na něj obzvlášť zapůsobil Carlos Sainz.
Toro Rosso dává letos příležitost dvěma mladíkům: 17letému Maxovi Verstappenovi a Carlosovi Sainzovi, kteří u týmu po loňské sezóně nahradili Daniila Kvjata a Jeana-Erica Vergneho. A zatím si počínají velmi dobře - v dosavadních 5 závodech nasbírali 14 bodů, a jsou tak před Force Indií, McLarenem či Marussií. Na pátý Sauber jim přitom schází jen 5 bodů a na šestý Lotus 2 body.
"Všichni samozřejmě hovoří o Verstappenovi a je velmi rychlý. Když si ale sednu s jeho týmovým kolegou Carlosem, tak si myslím, že je velmi inteligentní a cítím, že nemá jen rychlost, ale i další vlastnosti," popisuje pro F1i Button svého soupeře z Toro Rosso.
"Máme tady tolik mladých pilotů. Kvjat je stále mladý a jezdí za Red Bull. Myslím si, že krok výše je pro něj o něco těžší, než si možná představoval, že to bude po boku Daniela [Ricciarda] v A-týmu," poukazuje na ruského pilota, který si rakouský tým vytáhl na místo Sebastiana Vettela.
Kvjat je v šampionátu s pěti body až za piloty Toro Rosso - jsou tedy nováčci B-týmu lepší? "Věc se má tak, že oba jezdci Toro Rosso jsou mladí, oba odvádějí dobrou práci, ale kdo ví, jak mají dobré auto? Není je s čím porovnávat. Pokud byste ve voze měli zkušeného pilota, pak byste věděli, zda odvádějí dobrou práci nebo ne, ale teď opravdu nevíte."
Carlos Sainz s vozem Toro Rosso STR10 v Barceloně (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Je to tedy těžké. Myslím, že si musíme počkat na konec roku a pak se ohlédnout zpět, abychom mohli určit, kdo byl z nich nejsilnější," dodává Button. V průběžném pořadí je na tom lépe Sainz, jenž dosud nasbíral 8 bodů - o dva více než Verstappen, nejmladší pilot v historii F1.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.