Eric Boullier, šéf týmu McLaren, je naprosto spokojený s tím, že jeho stáj angažovala před touto sezonou jezdecké duo Alonso-Button. Podle něj šlo o naprosto správné rozhodnutí.
Pro McLaren je rok 2015 startem do nové éry. Tým má v Hondě nového partnera pro motory, cílem je navázat na veleúspěšné sezony z konce 80. let. Zatím se to však dost nedaří a stáj se potácí na chvostu pole, ve Wokingu si alespoň pochvalují jezdcké složení.
"Je jasné, že situace pro ně [Buttona a Alonsa] není jednoduchá - hlavně z psychologického hlediska. Ale po pěti závodních víkendech můžeme v týmu s klidem říct, že to byla naprosto správná volba, když jsme si Jensona ponechali a k němu přivedli Fernanda," řekl Eric Boullier v rámci víkendu v Barceloně.
"Jejich zkušenosti a názory hrají nesmírnou roli." Jezdci díky svým letitým zkušenostem mohou pomoci týmu řešit problémy, se kterými se letos potýká. "Pomáhají nám prosazovat naše priority. Jejich hlad po vítězstvích nás žene vpřed. Jejich vášeň a nasazení dodává týmu nadšení. To je pro nás moc dobré."
Alonso na domácí trati na vytoužené body nedosáhl, další šancí je Monako (foto: McLaren)
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.