Motor Honda není podle Jensona Buttona jediným problémem letošního monopostu MP4-30, který se musí zlepšit ještě v mnoha oblastech.
I když se stáj z Wokingu stále trápí s pohonnou jednotkou, kterou Honda kvůli spolehlivosti neprovozuje se sníženým výkonem, podle Buttona by jim nepomohlo, ani kdyby byla mnohem silnější. McLarenu totiž schází přítlak.
"Stále se musíme zlepšit v mnoha oblastech. Stále máme velmi nízký přítlak. Efektivita vozu a ovladatelnost jsou dobré, ale stále nám schází přítlak. Ale víme o tom. Když to máte takhle, pak je základ velmi dobrý, protože ho přítlak můžete začít přidávat," tvrdí britský pilot.
"Doufám, že se nám to v příštích několika závodech podaří. Samozřejmě, že kdybychom měli vyšší výkon, pak bychom byli konkurenceschopnější, ale stále by to nebylo dost na to, abychom byli vpředu. Existují tedy oblasti, ve kterých se musíme zlepšit. Každá oblast vyžaduje zlepšení," hodnotí Button letošní balík McLarenu.
Přesto zůstává optimistou a věří, že McLaren za tři týdny ve Španělsku dosáhne významného pokroku, protože má větší prostor pro zlepšení než jeho soupeři.
"Když cítíte, že nemáte přítlak, pak si u vozu všímáte více problémů. Když přítlak přidáte, tak to ty problémy částečně zakryje. Určitým způsobem to je tedy dobré, když na ty problémy přijdete a pracujete na nich. Když pak máte přítlak, máte je vyřešené a z jeho navýšení máte obrovský užitek."
Motor podle Jensona Buttona není jediným problémem McLarenu,vozu totiž stále schází hodně přítlaku (foto: McLaren)
"Vyžaduje to čas, ale já věřím, že můžeme získat více, než lidé kolem nás. Myslím, že v Barceloně uvidíme velký pokrok," těší se Button, kterého ale ještě před tím čeká tento víkend závod v Bahrajnu. McLaren tam ale kvůli konfiguraci okruhu v Sákhíru očekává jen menší zlepšení (více zde).
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.