Motor Honda není podle Jensona Buttona jediným problémem letošního monopostu MP4-30, který se musí zlepšit ještě v mnoha oblastech.
I když se stáj z Wokingu stále trápí s pohonnou jednotkou, kterou Honda kvůli spolehlivosti neprovozuje se sníženým výkonem, podle Buttona by jim nepomohlo, ani kdyby byla mnohem silnější. McLarenu totiž schází přítlak.
"Stále se musíme zlepšit v mnoha oblastech. Stále máme velmi nízký přítlak. Efektivita vozu a ovladatelnost jsou dobré, ale stále nám schází přítlak. Ale víme o tom. Když to máte takhle, pak je základ velmi dobrý, protože ho přítlak můžete začít přidávat," tvrdí britský pilot.
"Doufám, že se nám to v příštích několika závodech podaří. Samozřejmě, že kdybychom měli vyšší výkon, pak bychom byli konkurenceschopnější, ale stále by to nebylo dost na to, abychom byli vpředu. Existují tedy oblasti, ve kterých se musíme zlepšit. Každá oblast vyžaduje zlepšení," hodnotí Button letošní balík McLarenu.
Přesto zůstává optimistou a věří, že McLaren za tři týdny ve Španělsku dosáhne významného pokroku, protože má větší prostor pro zlepšení než jeho soupeři.
"Když cítíte, že nemáte přítlak, pak si u vozu všímáte více problémů. Když přítlak přidáte, tak to ty problémy částečně zakryje. Určitým způsobem to je tedy dobré, když na ty problémy přijdete a pracujete na nich. Když pak máte přítlak, máte je vyřešené a z jeho navýšení máte obrovský užitek."
Motor podle Jensona Buttona není jediným problémem McLarenu,vozu totiž stále schází hodně přítlaku (foto: McLaren)
"Vyžaduje to čas, ale já věřím, že můžeme získat více, než lidé kolem nás. Myslím, že v Barceloně uvidíme velký pokrok," těší se Button, kterého ale ještě před tím čeká tento víkend závod v Bahrajnu. McLaren tam ale kvůli konfiguraci okruhu v Sákhíru očekává jen menší zlepšení (více zde).
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.