Motor Honda není podle Jensona Buttona jediným problémem letošního monopostu MP4-30, který se musí zlepšit ještě v mnoha oblastech.
I když se stáj z Wokingu stále trápí s pohonnou jednotkou, kterou Honda kvůli spolehlivosti neprovozuje se sníženým výkonem, podle Buttona by jim nepomohlo, ani kdyby byla mnohem silnější. McLarenu totiž schází přítlak.
"Stále se musíme zlepšit v mnoha oblastech. Stále máme velmi nízký přítlak. Efektivita vozu a ovladatelnost jsou dobré, ale stále nám schází přítlak. Ale víme o tom. Když to máte takhle, pak je základ velmi dobrý, protože ho přítlak můžete začít přidávat," tvrdí britský pilot.
"Doufám, že se nám to v příštích několika závodech podaří. Samozřejmě, že kdybychom měli vyšší výkon, pak bychom byli konkurenceschopnější, ale stále by to nebylo dost na to, abychom byli vpředu. Existují tedy oblasti, ve kterých se musíme zlepšit. Každá oblast vyžaduje zlepšení," hodnotí Button letošní balík McLarenu.
Přesto zůstává optimistou a věří, že McLaren za tři týdny ve Španělsku dosáhne významného pokroku, protože má větší prostor pro zlepšení než jeho soupeři.
"Když cítíte, že nemáte přítlak, pak si u vozu všímáte více problémů. Když přítlak přidáte, tak to ty problémy částečně zakryje. Určitým způsobem to je tedy dobré, když na ty problémy přijdete a pracujete na nich. Když pak máte přítlak, máte je vyřešené a z jeho navýšení máte obrovský užitek."
Motor podle Jensona Buttona není jediným problémem McLarenu,vozu totiž stále schází hodně přítlaku (foto: McLaren)
"Vyžaduje to čas, ale já věřím, že můžeme získat více, než lidé kolem nás. Myslím, že v Barceloně uvidíme velký pokrok," těší se Button, kterého ale ještě před tím čeká tento víkend závod v Bahrajnu. McLaren tam ale kvůli konfiguraci okruhu v Sákhíru očekává jen menší zlepšení (více zde).
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.