Jenson Button hodnotí současnou situaci mezi piloty Mercedesu. Nico Rosberg by si podle něj neměl veřejně stěžovat, ale raději zabrat.
"Mluvit v tisku o něčem, s čím nejste spokojeni, Lewise učiní pouze silnějším. On je velmi konkurenceschopným jedincem, když má hlavu na správném místě. Musíte jej předčit v jiných oblastech," říká Button, který s Hamiltonem strávil u McLarenu tři sezóny.
"Nemyslím si, že by byl někdo na jedno kolo rychlejší, ale na vzdálenost závodu? Možná. Je to o tom vymyslet cestu kolem něj a převýšit ho. To je oblast, na které musíte pracovat. Můžete vykládat o jeho porážení, ale každý závod, kdy Lewis vyhraje, to jenom zhorší.
Nico není spokojený a má na to právo, ale na co můžete poukázat. Vím, jaké to je, když bojujete na čele a jste pod takovým tlakem. Někdy to zraní vás, jindy týmového kolegu," pokračuje šampion z roku 2009. Rosberg si po závodu v Číně stěžoval na pomalou jízdu Hamiltona, který tím ohrozil jeho druhé místo.
Tento víkend čeká jezdce v Bahrajnu za umělého osvětlení další bitva: "Nico se může v příštím závodě vrátit. Minulý rok byl v Bahrajnu silný a tento víkend by mohl vyhrát. Všechno to je za ním, a jestli bude pokračovat a příští závod vyhraje, může se zas dostat nahoru."
Nico Rosberg musí podle Jensona Buttona méně mluvit avíce zabrat už v kvalifikaci (foto: Daimler AG)
"Je to emoční kolotoč a snažit se pochopit, jaké to je být závodním pilotem, je velmi těžké. Tlak je strašně vysoký. Nevím, s čím byste to mohli srovnat. Lewis vyhrává 8 z 10 na Nicem, to je pro mě hodně. Nemusím k tomu nic dodávat...
Když bojujete na čele, budete mít spory, protože jste oba ve stejném voze a oba chcete vyhrát. Budete vzájemně nesouhlasit. To je závodění. Kvalifikujte se na čele a nedopusťte to. Když jste vpředu, máte právo první volby," dodává Button bro britský Mirror.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.