Podle bývalého jezdce F1 Davida Coultharda neměl být komisaři za incident s Pastorem Maldonadem tak tvrdě potrestán.
Pilot McLarenu předváděl v závěru závodu hezký souboj s Lotusem po několik zatáček, s menším odstupem je sledoval jeho týmový kolega Fernando Alonso. V nájezdu do 48. kola měl Button výhodu DRS a dotáhl se těsně za kličkujícího Maldonada, v nájezdu do první zatáčky se však předním křídlem dotkl zadní části jeho vozu a oba vylétli z dráhy.
Díky vyasfaltované únikové zóně mohli pokračovat, Venezuelan však kvůli poškození brzd musel po chvíli odstoupit, zatímco Button závod dokončil na 13. místě. Komisaři jej po prošetření incidentu určili jako viníka kolize, k výslednému času mu přičetli pět sekund, což jej kvůli dojezdu za safety carem a malým odstupům odsunulo za Sainze. Navíc mu udělili i dva trestné body (za 12 následuje automaticky zákaz startu).
Coulthardovi to přišlo jako tvrdý trest: "Dát Buttonovi dva trestné body podle mě bylo trochu přísné. Má to téměř takový podtext, jako by byl špatný jezdce, což očividně není jeho případ," brání svého krajana.
"Na dráze není divoký. Button se sotva kdy dostává do takových incidentů. Podle mě by bylo vhodnějším trestem napomenutí, pokud už komisaři cítili, že mu nějaký musí udělit," soudí Coulthard, jenž nyní působí jako televizní komentátor.
Jensona Buttona povzbudilo to, že mohl v zatáčkách bojovat s Lotusem, i když jehomotor Honda na rovinkách na Mercedes hodně ztrácela (foto: McLaren)
Pilot McLarenu uznal, že šlo o jeho chybu: "Incident s Maldonadem ke konci závodu v Číně byl nešťastný, šlo zkrátka o můj špatný úsudek, když jsme brzdili do zatáčky. Nicméně do té doby byla naše bitva velmi zábavná a bylo to hodně povzbuzující, že jsme mohli s Lotusem v zatáčkách bojovat, i když na rovinkách to bylo mnohem náročnější."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.