Podle bývalého jezdce F1 Davida Coultharda neměl být komisaři za incident s Pastorem Maldonadem tak tvrdě potrestán.
Pilot McLarenu předváděl v závěru závodu hezký souboj s Lotusem po několik zatáček, s menším odstupem je sledoval jeho týmový kolega Fernando Alonso. V nájezdu do 48. kola měl Button výhodu DRS a dotáhl se těsně za kličkujícího Maldonada, v nájezdu do první zatáčky se však předním křídlem dotkl zadní části jeho vozu a oba vylétli z dráhy.
Díky vyasfaltované únikové zóně mohli pokračovat, Venezuelan však kvůli poškození brzd musel po chvíli odstoupit, zatímco Button závod dokončil na 13. místě. Komisaři jej po prošetření incidentu určili jako viníka kolize, k výslednému času mu přičetli pět sekund, což jej kvůli dojezdu za safety carem a malým odstupům odsunulo za Sainze. Navíc mu udělili i dva trestné body (za 12 následuje automaticky zákaz startu).
Coulthardovi to přišlo jako tvrdý trest: "Dát Buttonovi dva trestné body podle mě bylo trochu přísné. Má to téměř takový podtext, jako by byl špatný jezdce, což očividně není jeho případ," brání svého krajana.
"Na dráze není divoký. Button se sotva kdy dostává do takových incidentů. Podle mě by bylo vhodnějším trestem napomenutí, pokud už komisaři cítili, že mu nějaký musí udělit," soudí Coulthard, jenž nyní působí jako televizní komentátor.
Jensona Buttona povzbudilo to, že mohl v zatáčkách bojovat s Lotusem, i když jehomotor Honda na rovinkách na Mercedes hodně ztrácela (foto: McLaren)
Pilot McLarenu uznal, že šlo o jeho chybu: "Incident s Maldonadem ke konci závodu v Číně byl nešťastný, šlo zkrátka o můj špatný úsudek, když jsme brzdili do zatáčky. Nicméně do té doby byla naše bitva velmi zábavná a bylo to hodně povzbuzující, že jsme mohli s Lotusem v zatáčkách bojovat, i když na rovinkách to bylo mnohem náročnější."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.