Pilot McLarenu Jenson Button i přes plánovaná vylepšení aerodynamiky a pohonné jednotky pro příští závod nečeká, že by měli bojovat o body dříve, než ve Velké ceně Španělska.
Britský tým se po obnovení partnerství s Hondou trápí se spolehlivostí pohonné jednotky. Rychlostně nestíhá ani na střed pole a společně s Manorem okupuje zadní řady. Minulý víkend v Sepangu sice udělal výkonnostní pokrok, do cíle však nedojel ani s jedním vozem do cíle. Jenson Button musel odstoupit kvůli problému s turbem, Fernando Alonso kvůli potížím s chlazením ERS systému - obojí v důsledku tvrdého využívání pohonné jednotky v zápalu boje.
Jízdu si ale Button před svým odstoupením užíval: "Závodili jsme s ostatními. Moci před sebou vidět jeden Red Bull - a tak daleko v průběhu závodu, to samozřejmě bylo příjemným překvapením. Také jsme se trochu více zapojili do kontaktu s ostatními. Boj v poli byl tou nejpozitivnější věcí, kterou jsme si z víkendu odnesli."
V Číně očekává zkušený pilot další zlepšení, na body to podle něj ale v nadcházejících dvou závodech stále ještě stačit nebude: "Máme před sebou spoustu práce, než budeme moci přemýšlet o boji o vítězství. Dalším krokem pro nás bude snad dojet před několika dalšími vozy, se kterými jsme závodili v této velké ceně, ale nedomnívám se, že v Číně budeme bojovat o body."
Fernando Alonso v Malajsii před Jensonem Buttonem, do cíle kvůli problémůms pohonnou jednotkou Hondy ale nedojel ani jeden z nich (foto: McLaren)
"Myslím si ale, že k tomu zřejmě dojde v Evropě, kde začneme o body bojovat - to by byl obrovský pokrok. Pro příští závod máme ve vývoji hodně věcí pro pohonnou jednotku a aerodynamiku," dodává Button pro F1i. Jestli to bude stačit na překonání některého ze soupeřů kromě Marussie, na to si budeme muset počkat. Nejblíže je Force India, ta však pro Čínu chystá větší balík vylepšení a posun vpřed.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.